Απαντήσεις σχετικά με τα μείζονα θέματα που έχουν τεθεί τις τελευταίες ημέρες από την ανταγωνιστική εταιρία ΕΖΑ δίνει σε συνέντευξη του στο news247.gr το αφεντικό της Αθηναικής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης. Σε ερώτηση πως σχολιάζει το γεγονός ότι στο παρελθόν μικρότερες εταιρίες κινήθηκαν δικαστικά εναντίον της πολυεθνικής εξήγησε ότι:

“Σεβόμαστε απόλυτα τους ανταγωνιστές μας και την Ελληνική Δικαιοσύνη. Έχουμε όμως κάθε δικαίωμα να υπερασπιστούμε πάνω από όλα τις αξίες και τις αρχές που διέπουν της Εταιρεία από την ημέρα που μια παρέα Ελλήνων επενδυτών έθεσε τα θεμέλια της, 55 χρόνια πριν. Η «Αθηναϊκή» ξεκίνησε ως μια μικρή Εταιρεία, απέναντι στο απόλυτο μονοπώλιο της τότε «FIX» και κατάφερε να γίνει ηγέτιδα στην αγορά της μπύρας σε σχετικά μικρό διάστημα. Φαντάζομαι καταλαβαίνετε μέσα σε τι συνθήκες συνέβη αυτό το μικρό θαύμα.

Η επιτυχία της εταιρείας αυτής, βασιζόταν πάντα στο πάθος για ποιότητα και στην πολύ μεγάλη ικανότητα να καταλαβαίνει τους ΄Έλληνες καταναλωτές.

Στην αγορά θεωρούμαστε μια πολύ «συντηρητική» εταιρεία που έκανε πάντα αυτό που υποσχόταν.

Αν κάποιοι θέλουν απλά να χτίσουν την εταιρεία τους, «βγάζοντας το μάτι του γείτονα» θα καταλάβουν, ελπίζω γρήγορα, πως ο δρόμος αυτός είναι αδιέξοδος.

Όσον αφορά τις κατηγορίες εναντίον μας θα πω απλά, πως ο δικαστικός αγώνας δεν έχει λήξει και πως οι εργαζόμενοι της εταιρείας μας και η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων της αγοράς δεν αμφιβάλλουν πως στο τέλος θα δικαιωθούμε.

Εγώ το μόνο που θα ήθελα να σημειώσω είναι ότι η «Αθηναϊκή» θα στοχεύει συνέχεια στην ανάπτυξη της κουλτούρας και της αγοράς της μπύρας στην Ελλάδα γιατί αυτός είναι και ο μόνος τρόπος για να δημιουργηθούν κατάλληλες ευκαιρίες για όλους τους παίκτες.

Αν κάποιοι θέλουν απλά να χτίσουν την εταιρεία τους, «βγάζοντας το μάτι του γείτονα» θα καταλάβουν, ελπίζω γρήγορα, πως ο δρόμος αυτός είναι αδιέξοδος.

Οι αιχμές της ΕΖΑ 

Ερώτηση news24/7: Πριν από λίγες ημέρες έκανε την εμφάνιση της, κυρίως, στα κοινωνικά δίκτυα καμπάνια της ΕΖΑ για την ελληνικότητα των προϊόντων της με σαφείς αιχμές κατά των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στην χώρα. Τι είναι σύμφωνα με εσάς “ελληνικότητα” ενός προϊόντος ή μίας εταιρίας;

Απάντηση: Ας μου επιτρέψει ένας από τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες, ο Νίκος Πορτοκάλογλου, να δανειστώ έναν στίχο του «Το μέτρο και το πάθος είναι η δική μας Ελλάδα».

Επί της ουσίας όμως. Για εμάς είναι ξεκάθαρο: η «ελληνικότητα» έχει να κάνει με το συνολικό αποτύπωμα μιας εταιρίας στη χώρα. Ελληνικό δηλαδή θεωρούμε ότι είναι ένα προϊόν που παράγεται εδώ, από Έλληνες εργαζόμενους και προσφέρει αξία στην Ελληνική οικονομία.

Συγκεκριμένα λοιπόν, τι είναι ελληνικότητα για την «Αθηναϊκή» ;

  1. Οι 800 εργαζόμενοι μας πάνω απ’ όλα

2. Τα πολύ υψηλού επιπέδου ζυθοποιία μας σε Πάτρα-Θεσσαλονίκη – το μικροζυθοποιείο μας στην Αθήνα και το εμφιαλωτήριο νερού στην Φθιώτιδα.

3. Το 90% των πρώτων υλών που αγοράζονται από Ελληνικές Εταιρείες.

4. Οι 2.200 ΄Ελληνες αγρότες, τα 170.000 στρέμματα που καλλιεργούνται για τους περίπου 50.000 τόνους κριθαριού που χρησιμοποιούνται για τις μπύρες μας.

5. Οι συνεργασίες μας με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ελληνικές Start-ups για την βελτίωση μεθόδων καλλιέργειας του κριθαριού.

6. Το 1,1 δις ευρώ που έχουμε πληρώσει σε φόρους τα τελευταία 10 χρόνια

7. Το γεγονός πως είμαστε η μεγαλύτερη εξαγωγική Ζυθοποιία και πως έχουμε θετικό ισοζύγιο εξαγωγών-εισαγωγών σε μια χώρα που ξέρουμε πως υποφέρει από το αντίθετο.

8. Το ολοένα και πιο πράσινο αποτύπωμα μας, αφού μειώνουμε συνέχεια την κατανάλωση νερού και τις εκπομπές διοξειδίου το άνθρακα στην παραγωγή μας. Από το 2008 έχουμε πετύχει 13% μείωση στο νερό και 22% στις εκπομπές CO2.

9. Οι καλές εργασιακές σχέσεις που αποτελούν μέρος της κουλτούρας μας εδώ και δεκαετίες

10. Οι πολλές γενιές προσωπικού – έχουμε ακόμα και σύλλογο συνταξιούχων που διατηρούν την σχέση με την Εταιρεία μετά την συνταξιοδότησή τους – που συνέβαλαν στην πορεία μας στην Ελλάδα

11. Το γεγονός ότι υποστηρίζαμε και υποστηρίζουμε αναρίθμητα μικρά και μεγάλα πολιτιστικά και αθλητικά δρώμενα σε όλη την Ελλάδα, από την Ολυμπιάδα του 2004 έως μικρά περιφερειακά φεστιβάλ.

12. Η υποστήριξη σε μια σειρά από ΜΚΟ πως οι «ΝΗΦΑΛΙΟΙ» , το «ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS» , το «MAKEAWISH» , το «ORANGEGROOVE» κ.λ.π.