Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Τι αλλάζει στα ευρωπαικά αεροδρόμια από 1η Σεπτεμβρίου – Τι θα ισχύει για τις χειραποσκευές και τα υγρά

Αεροδρόμιο

Ενιαίους κανόνες σε σχέση με τις χειραποσκευές στα αεροπορικά ταξίδια βάζει η Κομισιόν στις αεροπορικές εταιρείας, σε μια προσπάθεια να υπάρξει καθολική αντιμετώπιση των διαφοροποιημένων στάνταρ των αεροπορικών εταιριών.

Από την 1η Σεπτεμβρίου θα ισχύσουν σε πρώτη φάση οι νέοι κανονισμοί για τα υγρά που μπορούν οι επιβάτες να έχουν μαζί τους στην καμπίνα, ενώ θα ακολουθήσουν άμεσα και οι κοινές οδηγίες για τις χειραποσκευές, θέμα στο οποίο θα καταλήξει η Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε επικείμενη συνεδρίασή της άμεσα.

Τι θα επιτρέπεται στην καμπίνα

Με βάση το γενικό πλαίσιο οδηγιών που θα ισχύσει :

Εξάλλου, όπως ισχύει και σήμερα:

Τι περιλαμβάνει η  κατηγορία «υγρά» στις πτήσεις

Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα υδαρή καλλυντικά (λοσιόν, αντηλιακά, κρέμες, αρώματα, μάσκαρα έως έλαια και lip gloss), σπρέι (για ξύρισμα, για τα μαλλιά και αποσμητικά), πάστες (πχ οδοντόκρεμα), τζελ (για τα μαλλιά ή για το ντους), υγρά φακών επαφής και ό,τι άλλο έχει την ίδια σύσταση, συν αναπτήρας (επιτρέπεται ένας ανά άτομο).

Εξαίρεση στον κανόνα είναι υγρά για βασικούς ιατρικούς σκοπούς, ειδικές διατροφικές απαιτήσεις ή που περιέχουν παιδικές τροφές ή βρεφικό γάλα.

Η αλλαγή αφορά τα αεροδρόμια της ΕΕ που έχουν εγκαταστήσει Explosive Detection Systems for Cabin Baggage (συστήματα εντοπισμού εκρηκτικών για χειραποσκευές), στα οποία μέχρι τώρα επιτρέπεται οι επιβάτες να μεταφέρουν δοχεία τα οποία περιέχουν πάνω από 100 ml.  Πέρα από τα αεροδρόμια της ΕΕ, αφορά και εκείνα σε Ισλανδία, Ελβετία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία τα οποία χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία στους ελέγχους, συμπληρώνει.

Σύμφωνα με την  ACI Europe πάντως η αλλαγή αυτή θα προκαλέσει περισσότερη επιχειρησιακή πίεση και θα απαιτηθεί η ανάπτυξη περισσότερων εργαζομένων και «τιμωρεί» τα αεροδρόμια που έχουν επενδύσει αγοράζοντας τέτοια σκάνερ, τα οποία κατά μέσο όρο είναι οχτώ φορές πιο ακριβά από τα παραδοσιακά μηχανήματα ακτίνων Χ, ενώ το κόστος συντήρησής τους είναι τετραπλάσιο, παρατηρεί.

Διαβάστε επίσης:

Καιρός: Έρχονται μπουρίνια και ισχυρές καταιγίδες – Δύσκολο διήμερο

Ο όμιλος Γκριμάλντι πρόσθεσε το πέμπτο νεότευκτο ro ro

Έτοιμες για ράλι; Ποια μετοχή είναι έτοιμη για απογείωση και ποια είναι τώρα χρυσή ευκαρία