Θέμα ημερών είναι να προκηρυχθεί εκ νέου ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ έκτασης 1.450 στρεμμάτων και αξίας 586 εκατ. ευρώ, ο οποίος κηρύχθηκε άγονος λόγω υποβολής εκπρόθεσμης προσφοράς, όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Υποδομών με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Προσθέτουν, δε, πως δε θα υπάρξει καμία αλλαγή στα χαρακτηριστικά και την αξία του έργου.

Την ίδια στιγμή πηγές της αγοράς τονίζουν πως η Κοινοπραξία του Ομίλου Κοπελούζου (DAMCO) και Hellenic Train, που είχε δώσει τη μοναδική προσφορά στα τέλη του περασμένου Ιουνίου, αναμένεται να διεκδικήσει εκ νέου το έργο.

Τόσο το Υπουργείο όσο και η αγορά αναμένουν να δουν εάν θα υπάρξουν επιπλέον μνηστήρες, καθώς ήταν αρκετοί αυτοί που «φλέρταραν» με το έργο. Μάλιστα, ο διαγωνισμός είχε οδηγηθεί σε τρεις τουλάχιστον παρατάσεις ύστερα από αιτήματα των ενδιαφερομένων, ώστε να έχουν χρόνο να προετοιμαστούν. Το ενδιαφέρον αυτό δεν μεταφράστηκε στην υποβολή προσφορών, αλλά πλέον όσοι θέλουν να «κτυπήσουν» ξανά το έργο, εκτιμάται πως θα έχουν πολύ σύντομα μία ακόμα ευκαιρία.

Ο άγονος διαγωνισμός του 2019 και το restart του 2021

Να υπενθυμίσουμε πως πρόκειται για τη δεύτερη ακύρωση του διαγωνισμού, καθώς το project είχε προκηρυχθεί εντός το 2019. Τότε ο διαγωνισμός προσέλκυσε το ενδιαφέρον τεσσάρων σχημάτων, τα οποία ήταν τα εξής:

  • ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed
  • Piraeus Europe Asia Rail Logistica LTD, που συνδέεται με την Cosco
  • Όμιλος Κοπελούζου (Damco Energy)-Foodlink
  • ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ – Goldair Cargo

Εν τούτοις, ο διαγωνισμός δεν προχώρησε, διότι κανένα από τα παραπάνω σχήματα δεν υπέβαλε οικονομική προσφορά, καθώς, όπως έχει γράψει το mononews ο ΟΣΕ, στον οποίο ανήκει η έκταση από το 1976 και προωθεί τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στην περιοχή, φέρεται να ζητούσε αυξημένα οικονομικά ανταλλάγματα.

Στη συνέχεια το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκήρυξε στα μέσα του περασμένου Νοεμβρίου το νέο διαγωνισμό που αφορά σε παραχώρηση διάρκειας 30 ετών. Στόχος του Υπουργείου ήταν οι όροι του διαγωνισμού να γίνουν πιο ελκυστικοί και προς τούτο το ρόλο του χρηματοοικονομικού και του νομικού συμβούλου (δηλαδή αυτών που θα βοηθούσαν στην εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης) είχαν αναλάβει οι Grant Thornton και το Δικηγορικό Γραφείο «Ποταμίτη Βεκρή» αντίστοιχα.

Τι αφορά το project και η σημασία του

Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα αναλάβει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΔΙ) Θριασίου Πεδίου, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, τους χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και τους πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.

Αναλυτικότερα ο ανάδοχος καλείται να προχωρήσει:

  • Στην εκτέλεση εργασιών κατασκευής κτιρίων, την προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού του ΕΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου.
  • Την παροχή υπηρεσιών σχετικές με:
  1. Τη μεταφόρτωση μοναδοποιημένου φορτίου συνδυασμένων μεταφορών,
  2. Την εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων
  3. Τη μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών, γενικού φορτίου, υγρών φορτίων και οχημάτων,
  4. Την εξυπηρέτηση πελατών και τελωνείου
  • Στη συντήρηση του συνόλου των υποδομών του ΕΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου, πλην των σιδηροδρομικών υποδομών, την επιτήρηση και τη φύλαξη.

Μέσω του έργου αυτού αναμένεται να δοθεί μεγαλύτερο επενδυτικό momentum στον τομέα των logistics στη χώρα μας. Σημειώνεται πως ο Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του ΟΣΕ, Σπυρίδων Πατέρας, έχει τονίσει στο παρελθόν το ρόλο του Κέντρου Θριασίου Πεδίου, καθώς έχει δηλώσει πως αναμένεται να συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο όγκο των εμπορευματικών δραστηριοτήτων της Αττικής

Επίσης, οι εν λόγω εγκαταστάσεις αναμένεται να αποκτήσουν το ρόλο τόσο ενός σημαντικού κεντρικού εμπορευματικού σταθμού όσο και ενός διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου.

Διαβάστε επίσης

Υπεγράφη η σύμβαση για το Θριάσιο I

Υπουργείο Υποδομών: Πώς αναβαθμίζεται για το διαγωνισμό αξίας 383 εκατ. ευρώ για τα πράσινα λεωφορεία