ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Three Cents, λοιπόν, που ανήκει στην Ideal και πριν στο επενδυτικό fund Virtus International Partners (Ιανουάριος 2020) –έμπνευση σχεδιασμός και εκτέλεση Λάμπρος Παπακωνσταντίνου-, πουλήθηκε στην Coca-Cola για 45 εκατ. ευρώ, μία εταιρεία που το 2021 πραγματοποίησε 1,5 εκατ. ευρώ EBITDA και 7,7 εκατ. ευρώ πωλήσεις, ενώ για φέτος οι εκτιμήσεις (σ.σ. από τον Ιούνιο που μας πέρασε) έκαναν λόγο για περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ φέτος.
Προφανώς και πρόκειται για μία ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία, η οποία ξεκίνησε το 2014 και το 2019 είχε φτάσει να πραγματοποιεί πωλήσεις 5,6 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το equity value φτάνει τα 47 εκατ. ευρώ γιατί η εταιρεία δεν έχει δάνεια. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2022 υπό την προϋπόθεση λήψης των σχετικών εγκρίσεων.
Η Three Cents ιδρύθηκε από τους Γιώργο Μπάγκο, Δημήτρη Νταφόπουλο, Γιώργο Τσιρίκο και Βασίλη Καλαντζή, μια ομάδα bar tenders και επαγγελματιών F&B.
Από την ίδρυσή της, η μάρκα καθιερώθηκε γρήγορα ως ένα super-premium προϊόν. Ως μέρος της Συναλλαγής, η ιδρυτική της ομάδα θα παραμείνει στην εταιρεία και θα συνεχίσει να προωθεί τη μάρκα, παρέχοντας την ηγεσία και το όραμά της.
Παρότι μετράει μόλις 8 χρόνια λειτουργίας, συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών στον τομέα των premium mixers, με πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τζίρου και κερδοφορίας.
Ειδικότερα για την Coca-Cola, η οποία διευρύνει συνεχώς το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο τα τελευταία χρόνια, η προσθήκη της Three Cents θα ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στον διαρκώς αναπτυσσόμενο τομέα των premium ποτών και δη σε αυτόν των flavored mixers.
Από την πλευρά της, η Three Cents θα καταφέρει να διεισδύσει, χάρη στη δυναμική του brand Coca-Cola, σε ακόμα περισσότερα σημεία πώλησης σε όλο τον πλανήτη, τόσο στο κανάλι του HoReCa, όσο και στη λιανική.
Το fund του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου (της Virtus International Partners η οποία στη συνέχεια ενσωματώθηκε στον όμιλο Ideal) είχε αποφασίσει να επενδύσει στην Three Cents γιατί πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις ενός διεθνούς brand.
«Η διοικητική της ομάδα έχει όραμα, το προϊόν είναι πρωτοποριακό και με τον κατάλληλο σχεδιασμό και οργάνωση μπορεί να εξελιχθεί γρήγορα σε έναν διεθνή brand-leader στην κατηγορία των premium mixers», ανέφερε τον Ιανουάριο του 2020, όταν είχε αποκτήσει το 51% της Three Cents. Μετά την τυπική ολοκλήρωση του deal, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες εξόδου (exit) της Ideal από την εταιρεία, προσφέροντας σημαντικές υπεραξίες στην Ideal.
Ξεκίνησε εν μέσω της οικονομικής ύφεσης στη χώρα μας, από την Αγγλία, και τα προϊόντα της, τα οποία μέχρι σήμερα εμφιαλώνονται στις εγκαταστάσεις της Metaxa, εξάγονται σε 34 χώρες, με κυριότερες αγορές τις:
- Αγγλία
- Γαλλία
- Ιταλία
- Ολλανδία
- Ασία
- Μέση Ανατολή
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Drinks International, η βρετανική Fever-Tree δημιουργήθηκε το 2004 και άνοιξε τον δρόμο για μία σειρά από κορυφαία mixer brands, που ακολούθησαν έκτοτε. Θεωρείται ο κορυφαίος παίκτης στην αγορά των premium mixers. Σύμφωνα με το ίδιο report, κατέχει την κορυφαία θέση στο 1/3 των bars, ενώ βρίσκεται στο top 3 στα υπόλοιπα.
Στη δεύτερη θέση βρίσκουμε έναν ιστορικό παίκτη στην αγορά των ποτών. Ο λόγος για τη Schweppes, η οποία πιστώνεται για την πώληση του πρώτου εμφιαλωμένου ποτού το 1783 και 239 χρόνια αργότερα, το brand εξακολουθεί να είναι ισχυρό. Αποτελεί κορυφαία επιλογή για το 13% των bars και μία από τις τρεις κορυφαίες για το 1/3.
Και αν οι πρώτες δύο θέσεις παραμένουν σταθερές τα τελευταία χρόνια, στην 3η έχει ανέβει ο γίγαντας των αναψυκτικών, Coca-Cola, η οποία ενισχύει συνεχώς το high-end χαρτοφυλάκιό της.
Το 2019 λάνσαρε μια σειρά από signature mixers με ανάμειξη αλκοόλ, σε συνεργασία με σημαντικά πρόσωπα της βιομηχανίας, όπως είναι οι:
- Max Venning
- Antonio Naranjo
- Adriana Chía
- Pippa Guy
- Alex Lawrence
Στην τέταρτη θέση βρίσκουμε τη βρετανική London Essence, ένα brand με εστίαση σε luxury mixers on-trade, με το top 5 να κλείνει η Three Cents, η οποία ιδρύθηκε το 2014 από τους Έλληνες bartenders Γιώργο Μπάγκο, Δημήτρη Νταφόπουλο και Γιώργο Τσιρίκο.
Σύμφωνα με το Drinks International, εκτόπισαν από αυτή την θέση τη Fentimans, η οποία αποτελεί κορυφαία επιλογή για το 16% των bars. Η γερμανική Thomas Henry και η East Imperial είναι και οι δύο στο top 3 για το 10% των bars, ενώ τη δεκάδα κλείνουν η Britvic και η Canada Dry.
Εάν, όμως, η ελληνική εταιρεία βρίσκεται στην 5η θέση με τα brands που έχουν τις περισσότερες πωλήσεις, στη λίστα των trending brands βρίσκεται στη 2η, πίσω μόνο από τη Fever-Tree.
Αυτό εξηγεί γιατί η Coca-Cola δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο κλάδο, στον οποίο η Three Cents έχει καταφέρει ήδη να δώσει το στίγμα της, με παρουσία σε κορυφαία bars σε 35 χώρες.
Διαβάστε επίσης:
Ideal: Εξαγορά της Three Cents από την Coca-Cola HBC έναντι €45 εκατ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- WSJ: Ο παρουσιαστής του Fox, Λάρι Κούντλοου υποψήφιος για Υπ. Οικονομικών των ΗΠΑ
- Άννα Μάνη: Η βιομηχανία αποτελεί κινητήριο μοχλό ανάπτυξης
- ΧΑ: Διαγράφονται οι μετοχές των MLS και Fieratex
- Συναγερμός για το φυσικό αέριο στην Ευρώπη: Εκτοξεύθηκε σε υψηλά έτους καθώς η Gazprom διακόπτει τις προμήθειες στην Αυστρία