Στα αποκαλυπτήρια της νέας εφαρμογής Threads προχώρησε και επίσημα το Instagram της Meta Platforms.

Πρόκειται για το αντίπαλον δέος του Twitter που, όπως αναφέρει το Bloomberg, αποτελεί την πιο «σοβαρή» απειλή μέχρι τώρα για το μέσο κοινωνικής δικτύωσης του Elon Musk, το οποίο έχει πληγεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες.

1

Στο Threads, οι χρήστες μπορούν να δημοσιεύουν κείμενα και συνδέσμους και να απαντούν ή να αναδημοσιεύουν μηνύματα άλλων λογαριασμών.

Η εφαρμογή θα επιτρέπει στους χρήστες να μεταφέρουν τις υπάρχουσες λίστες ακολούθων και τα ονόματα των λογαριασμών τους από το Instagram, την άλλη εφαρμογή κοινής χρήσης φωτογραφιών και βίντεο της Meta, με τα 2 δισεκατομμύρια χρήστες, μεταξύ των οποίων και πολλές διασημότητες.

Πέντε εκατ. εγγραφές μέσα σε τέσσερις ώρες

Η νέα εφαρμογή συγκέντρωσε πάνω από 5 εκατομμύρια εγγραφές τις πρώτες τέσσερις ώρες λειτουργίας της, δήλωσε ο ιδρυτής της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ στον λογαριασμό του στο Threads. Ωστόσο, αυτό απέχει πολύ από τα περισσότερα από 300 εκατομμύρια χρήστες του Twitter.

«Θα πρέπει να υπάρχει μια εφαρμογή για δημόσιες συνομιλίες με πάνω από 1 δισεκατομμύριο άτομα εγγεγραμμένους σε αυτήν», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Meta σε προηγούμενη ανάρτηση στο Threads.

«Το Twitter είχε την ευκαιρία να το κάνει αυτό, αλλά δεν το κατάφερε. Ας ελπίσουμε ότι εμείς θα τα καταφέρουμε».

Πολλοί από τους σημαντικούς χρήστες του Instagram έχουν ζητήσει από την εταιρεία να φτιάξει μια εφαρμογή βασισμένη σε κείμενο, σύμφωνα με τον Connor Hayes, αντιπρόεδρο προϊόντων.

«Οι δημιουργοί μας έλεγαν: «Θέλουμε μια εναλλακτική σε αυτό που υπάρχει εκεί έξω, και δεν θέλουμε να ξεκινήσουμε από την αρχή και να πρέπει να δημιουργήσουμε τους ακόλουθους από το μηδέν», είπε ο Hayes σε συνέντευξή του, χωρίς να αναφέρει συγκεκριμένα το Twitter.

Το Instagram και το Facebook, που ανήκουν αμφότερα στη Meta, έχουν μακρά —και επιτυχημένη— ιστορία αντιγραφής προϊόντων από άλλους ανταγωνιστές του διαδικτύου.

Τα χαρακτηριστικά Reels της εταιρείας ήταν η αντιγραφή της viral εφαρμογής βίντεο του TikTok και οι αναρτήσεις που εξαφανίζονται στα Stories ακολούθησαν τη μέθοδο του Snapchat της Snap Inc.

Η άφιξη του Threads σηματοδοτεί την πρώτη φορά που η Meta κυκλοφορεί ένα προϊόν που μοιάζει με το Twitter.

Την Τετάρτη, ο Ζούκερμπεργκ έκανε tweet για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια – στέλνοντας ένα αστείο μήνυμα στον δισεκατομμυριούχο ανταγωνιστή του, ο οποίος με τη σειρά του αποκάλεσε το Instagram «ψεύτικο».

Ευνοϊκή συγκυρία

Η χρονική στιγμή φαίνεται ευνοϊκή για την Meta.

Από τον περασμένο Οκτώβριο που ο Μusk εξαγόρασε το Twitter για 44 δισεκατομμύρια δολάρια, η εταιρεία έχει περικόψει χιλιάδες υπαλλήλους, χαλάρωσε τις πολιτικές εποπτείας περιεχομένου και έβαλε τους χρήστες και τους διαφημιστές σε μια σειρά τεχνικών προκλήσεων.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πληγεί το Twitter και οικονομικά. Τα διαφημιστικά έσοδα της εταιρείας που έχει την έδρα της στο Σαν Φρανσίσκο, μειώθηκαν κατά 50%, είπε ο Musk τον Μάρτιο και προσέλαβε πρόσφατα τη Linda Yaccarino, στέλεχος της NBCUniversal, ως διευθύνουσα σύμβουλο για να προσπαθήσει να βελτιώσει τις σχέσεις με τις διαφημιστικές.

Στο μεταξύ από την Τετάρτη το Twitter εξακολουθεί να περιορίζει τον αριθμό των tweets που μπορούν να δουν οι χρήστες ανά ημέρα – ένα μέτρο που ο Musk το ονόμασε «προσωρινό» για να αποκρούσει την απόξεση δεδομένων και τα bots.

Αυτοί οι περιορισμοί είναι μόνο η τελευταία κίνηση που ωθεί τους χρήστες του Twitter να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις.

Ωστόσο, οι υπάρχοντες αντίπαλοι του Twitter, όπως το Mastodon και το Bluesky, δεν έχουν ακόμη δημιουργήσει ισχυρά δίκτυα ώστε να αποτελέσουν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.

Το Threads θα αξιοποιήσει την υπάρχουσα υποδομή του Instagram. Η εφαρμογή θα έχει τους ίδιους κανόνες περιεχομένου με το Instagram, με τις ίδιες σημάνσεις για τη σίγαση και τον αποκλεισμό παρενοχλητικών λογαριασμών.

Τα δημόσια πρόσωπα που έχουν επαληθευμένους λογαριασμούς στο Instagram μπορούν να διατηρήσουν τα μπλε σήματα τους στο Threads. Νωρίτερα φέτος, το Twitter μετέτρεψε την επαλήθευση σε λειτουργία μόνο επί πληρωμή.

«Οι άνθρωποι αναζητούν μια εμπειρία όπου θα έχουν περισσότερο έλεγχο και όπου η ασφάλεια είναι ενσωματωμένη στο προϊόν από την αρχή», δήλωσε ο Hayes.

Το Threads κυκλοφορεί χωρίς διαφημίσεις. Προς το παρόν, εστιάζει στο να ενθουσιάσει και να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, είπε ο Hayes.

Διαβάστε ακόμη:

Meta: Το Threads δεν θα κυκλοφορήσει ακόμη στην Ευρώπη

Threads: Το Instagram λανσάρει τον ανταγωνιστή του Twitter – Πότε ξεκινά

Twitter: Νέα μήνυση για χρέη 665.000 δολαρίων