Εντυπωσιακή αύξηση κερδών εν μέσω πληθωριστικής κρίσης σημείωσε πέρυσι η The Mart, η χονδρεμπορική αλυσίδα της Σκλαβενίτης.

Την ίδια ώρα  επενδύει σημαντικά στα ακίνητα εξαγοράζοντας εννέα από τα 13 καταστήματα χονδρικής, που αριθμεί το δίκτυό της  έναντι 72,5 εκατ. ευρώ.

1

Η εταιρεία είδε τα καθαρά της κέρδη να εκτοξεύονται στα 10,8 εκατ. ευρώ από 6,3 εκατ. ευρώ το 2021 καταγράφοντας αύξηση περίπου κατά 71%.

Με ώθηση από τον τουρισμό αλλά και τη διεύρυνση της πελατειακής της βάσης, οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 407,1 εκατ. ευρώ από 342,3 εκατ. ευρώ το 2021 με το κόστος πωληθέντων να αυξάνεται σημαντικά από τα 272 εκατ. ευρώ το 2021 στα 323,8 εκατ. ευρώ το 2022.

Αντίστοιχες είναι οι επιδόσεις της εταιρείας, στην κερδοφορία με τα μικτά κέρδη να ανέρχονται στα 83.2 εκατ. ευρώ (70,2 εκατ. ευρώ το 2021), τα κέρδη προ φόρων στα 14 εκατ. ευρώ  ( 8.2 εκατ. ευρώ το 2021) και τα EBITDA στα 22.7 εκατ. ευρώ ή  5,59% επί κύκλου εργασιών (18,8 εκατ. ευρώ  ή 5,51% στην προηγούμενη χρήση).

Οι αγορές ακινήτων και οι επενδύσεις των 110 εκατ. ευρώ

Την  ίδια ώρα η εταιρεία κάνει σημαντική επένδυση στα ακίνητα αυξάνοντας ταυτόχρονα και τον δανεισμό της. Οι συνολικές επενδύσεις κατά το 2022 για αγορές ακινήτων, ανακαινίσεις καταστημάτων και ψυκτικές εγκαταστάσεις, ανήλθαν σε 110 εκατ. ευρώ.

Η The Mart κατά το 2022 είχε 13 υποκαταστήματα (Κηφισό, Παλλήνη, Αργυρούπολη στην Αττική, Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης, Βόλο, Εγνατία Θεσσαλονίκης, Ιωνία Θεσσαλονίκης, Ξάνθη, Λάρισα, Χανιά Κρήτης, Καλαμάτα και Ιωάννινα).

Εντός του 2022 προχώρησε στην αγορά ακινήτων εννέα καταστημάτων συνολικής επιφάνειας 102.000 τ.μ., καθώς και δύο ακόμα βιομηχανικών ακινήτων συνολικής επιφάνειας 20.000 τ.μ. περίπου, με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη και ενίσχυση της θέσης της στην αγορά.

Τρία νέα ομολογιακά δάνεια

 Σε αυτό οφείλεται και η αύξηση του μακροπρόθεσμου δανεισμού. Ειδικότερα προχώρησε στην έκδοση νέου ομολογιακού δανείου  72,5 εκ. ευρώ για την απόκτηση των ακινήτων 9 καταστημάτων, τα οποία η εταιρεία μίσθωνε μέχρι την ημερομηνία αγοράς τους.

Στην ίδια χρήση εκδόθηκαν άλλα δύο ομολογιακά δάνεια ύψους  13,9 εκατ. ευρώ  για την αντικατάσταση ψυκτικών εγκαταστάσεων.

Παράλληλα συνεχίστηκαν οι επενδύσεις σε ψυκτικές εγκαταστάσεις, και εξεδόθησαν οι άδειες για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε οκτώ καταστήματα, με στόχο τη μείωση της επίπτωσης της αύξησης του κόστους της ενέργειας στα αποτελέσματα, καθώς και την υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών.

Οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις την 31η Δεκεμβρίου 2022 ανέρχονται σε 94.5 εκατ. ευρώ  έναντι 68.6 εκατ. ευρώ  την 31η Δεκεμβρίου 2021 και οι  βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις την ανέρχονται στο ποσό των 112.1 εκατ. ευρώ έναντι ποσού  90.6 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2021.

Ενισχύεται το δίκτυο στις Κυκλάδες

 Οι εκτιμήσεις της διοίκησης  για το 2023 αφορούν τη διατήρηση ικανοποιητικής κερδοφορίας, κυρίως λόγω της αναμενόμενης ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης και παρά τη σημαντική αύξηση του κόστους λειτουργίας.

Για το σκοπό αυτό σε συνεργασία με τοπική εταιρεία διανομής, ξεκίνησε η πλήρης κάλυψη της αγοράς της Πάρου, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε το δίκτυο των πωλητών στις υπόλοιπες Κυκλάδες.

Επιπλέον από τις 01.06.2023 λειτουργεί το νέο Κέντρο Διανομής στην Τρίπολη σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 3.200 τ.μ. Σημειώνεται ότι ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού  αυξήθηκε στους  1.613 από  1.490 την προηγούμενη χρονιά.

Αμοιβή 1 εκατ. ευρώ στα μέλη του ΔΣ

Δεν θα λάβουν μέρισμα οι μέτοχοι για τα κέρδη του 2022 αλλά τα μέλη του ΔΣ θα λάβουν ως αμοιβή 1 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2022, το Διοικητικό Συμβούλιο θα εισηγηθεί στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων τη μη διανομή μερίσματος, τη διανομή αμοιβών μελών Διοικητικού Συμβουλίου ποσού 1 εκατ. ευρώ από τα καθαρά κέρδη χρήσης ποσού 10.8 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο των καθαρών κερδών ποσού 9.8 εκατ. ευρώ να παραμείνει στα αποτελέσματα εις νέο.

Διαβάστε επίσης:

Το φαινόμενο Σκλαβενίτης: Από τα όρια της Αττικής στους 250 top retailers

Από τον ΣΕΣΜΕ στην ΕΣΕ: Γιατί συνδικαλίζονται ξανά οι σουπερμαρκετάδες

Σκλαβενίτης: Στα 250 μεγαλύτερα brands παγκοσμίως για 2η χρονιά