ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πολλαπλασιάζονται οι φωνές που ζητάνε την παρέμβαση του Κράτους για τη μείωση των ενοικίων κατά 40% και στα εμπορικά καταστήματα για όσο διάστημα χρειαστεί λόγω της δυσκολίας που υπάρχει στις διαπραγματεύσεις εκμισθωτών και ιδιοκτητών για την αναπροσαρμογή των μισθωμάτων στα νέα δεδομένα της αγοράς.
Όπως αναφέρει στο mononews.gr ο επικεφαλής της εταιρείας «Dur», Θεόδωρος Δούρος, η Πολιτεία οφείλει να παρέμβει άμεσα και να μεριμνήσει, ώστε να υπάρξει μείωση στα μισθώματα των εμπορικών καταστημάτων ανάλογη με τους υπόλοιπους κλάδους που πλήττονται από την πανδημία του κορονοϊού. «Η οικονομία είναι μια και είναι όλη σε πόλεμο…», σημειώνει χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως δεν υπάρχει κλάδος που να μην υφίσταται πίεση από τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης.
Η κυβερνητική παρέμβαση, σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Δούρο, είναι επιτακτική, προκειμένου «να προστατευθεί η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και να ανακοπεί ένα μέρος του μεγάλου κύματος απολύσεων που έρχεται…». Δυστυχώς, όπως λέει, «αρκετοί ιδιοκτήτες δυσκολεύονται να συμφωνήσουν στη μείωση των ενοικίων… Για αυτό, χρειάζεται να παρέμβει η Πολιτεία και να πάρει τις αποφάσεις για εμάς».
Χαρακτηρίζει δίκαιο το ποσοστό της έκπτωσης του 40%, ωστόσο θεωρεί πως η παρέμβαση θα πρέπει να συνοδεύεται από αντίστοιχες φοροαπαλλαγές για τους ιδιοκτήτες ακινήτων. «Πρέπει όλοι να βάλουμε πλάτη. Είναι πρωτοφανείς οι συνθήκες που ζούμε και πρέπει να παλέψουμε όλοι μαζί.. Δεν μπορεί κανείς από μόνος του, να ανταπεξέλθει», τονίζει για να συμπληρώσει πως η ανάκαμψη θα αργήσει να έρθει. Εκτιμά μάλιστα πως θα χρειαστεί τουλάχιστον μια τριετία για να επιστρέψει ο τζίρος στα προ κορονοϊού επίπεδα, καθώς όση ανάπτυξη και αν υπάρξει από τον επόμενο χρόνο, δεν θα μπορέσει να καλύψει τη ζημιά που υφίσταται η αγορά από τις συνέπειες της πανδημίας.
Κρίσιμης σημασίας για τη στήριξη των επιχειρήσεων σύμφωνα με τον κ. Δούρο είναι επίσης η γενναία ρύθμιση των οφειλών προς το Δημόσιο (π.χ. 120 δόσεις) αλλά και οι φοροελαφρύνσεις, δυο μέτρα που θα δώσουν βαθιά ανάσα στη ρευστότητα των επιχειρήσεων.
Έμφαση στο e–shop
Όσον αφορά στην πορεία της Dur, ο κ. Δούρος σημειώνει πως συνεχίζει τις προσπάθειες για να διατηρήσει τη θέση της και να περιορίσει στο μέτρο του δυνατού τις απώλειες. Στο πλαίσιο αυτό, η πατρινή βιομηχανία ένδυσης εφαρμόζει σύστημα προσφορών καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους, εστιάζει όλο και περισσότερο στην ενίσχυση του e-shop που διαθέτει, ακολουθώντας τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις ενώ παράλληλα αναζητά ευκαιρίες για την μετεγκατάσταση καταστημάτων σε καλύτερα σημεία, όπως έκανε στην περίπτωση της Λάρισας.
Στην παρούσα φάση, πάντως, αποκλείεται το ενδεχόμενο κλεισίματος κάποιου σημείου, ωστόσο όπως αναφέρει ο κ. Δούρος, το «δίκτυο είναι ένας ζωντανός οργανισμός και οφείλει να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες». Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα της ελληνικής εταιρείας είναι η βελτίωση της αποδοτικότητας σε όλα τα επίπεδα, σε συνδυασμό με την εξοικονόμηση πόρων μέσα από την δραστική περικοπή των λειτουργικών δαπανών.
Να σημειωθεί πως στο πρώτο εξάμηνο του 2020 ο τζίρος της εταιρείας υποχώρησε κατά 40%, κάτι που θεωρείται συγκυριακό εξαιτίας του γεγονότος ότι η αλυσίδα που διατηρεί δίκτυο περίπου 25 σημείων σε όλη την Ελλάδα παρέμεινε σε αναστολή λειτουργίας για δυο μήνες με βάση την κυβερνητική οδηγία, χάνοντας έτσι την εμπορική περίοδο του Πάσχα που παραδοσιακά καταγράφει σημαντικές πωλήσεις.
Στον αντίποδα, πολύ θετικά θα επιδράσει στη μείωση του τραπεζικού δανεισμού και των εξόδων, η παραχώρηση του ακινήτου της Λυσίου 10 στην Εθνική Leasing που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2020. Το γεγονός αυτό θα αποτυπωθεί στις Ετήσιες Οικονομικές Καταστάσεις του 2020.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike