Η πτώση των μετοχών της Tesla επιταχύνθηκε την Τρίτη, σημειώνοντας το μεγαλύτερο σερί απωλειών από το 2018, καθώς έγινε γνωστό πως σχεδιάζει το πάγωμα της παραγωγής στο εργοστάσιο της Κίνας.

Ο τίτλος της εταιρείας σημείωσε βουτιά 11% και έκλεισε στα 109,10 δολάρια, καταγράφοντας απώλειες για επτά συνεχόμενες συνεδριάσεις της Wall Street και τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από τον Απρίλιο.

Η χρηματιστηριακή αξία της κατασκευάστριας ηλεκτρικών οχημάτων έχει συρρικνωθεί σε περίπου 345 δισεκατομμύρια δολάρια, χαμηλότερη από αυτή των Walmart,  JPMorgan Chase & Co. και Nvidia Corp.

Tο τελευταίο selloff στοίχισε επίσης στην Tesla τη θέση της στις 10 εταιρείες με την υψηλότερη κεφαλαιοποίηση στον S&P 500, μια διάκριση που κατείχε από τότε που εντάχθηκε στον συγκεκριμένο δείκτη, τον Δεκέμβριο του 2020.

Τα νέα για τη μείωση της παραγωγής στη Σαγκάη ήρθαν στον απόηχο της είδησης που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα πως η Tesla προσφέρει στους πελάτες της έκπτωση 7.500 δολαρίων για τα οχήματα που θα παραδοθούν πριν το τέλος του έτους. Για την εταιρεία, της οποίας η αποτίμηση βασίζεται στις μελλοντικές προοπτικές ανάπτυξής της, αυτές οι ανησυχίες αντανακλούν σημαντικό κίνδυνο.

Tesla Erases Half of Pandemic Rally
Η Tesla έχει χάσει τα μισά κέρδη από το ράλι της πανδημίας

«Κατά κύριο λόγο η αδυναμία της μετοχής φέτος οφείλεται στις ενδείξεις για μείωση της ζήτησης παγκοσμίως», δήλωσε ο Craig Irwin, αναλυτής της Roth Capital Partners. H εκτιμώμενη ανάπτυξη των εσόδων της εταιρείας «είναι ακόμη εξαιρετική, αλλά όχι αρκετά εξαιρετική για μια εταιρεία με κεφαλαιοποίηση 385 δισ. δολαρίων», πρόσθεσε αναφερόμενος στην αποτίμηση της εταιρείας την προηγούμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg οι αναλυτές εκτιμούν πως τα έσοδα της Tesla θα αυξηθούν κατά 54% το 2022 και 37% το 2023.

Η προοπτική της Tesla να είναι η κορυφαία εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων σε ένα μέλλον που αυτά θα κυριαρχούν στους δρόμους οδήγησε στον οκταπλασιασμό της μετοχής της εταιρείας το 2020, και είχε ως αποτέλεσμα η μετοχή να μπει στον S&P 500 στον οποίο συμμετέχουν οι 500 εταιρείες με την υψηλότερη κεφαλαιοποίηση και μάλιστα να γίνει για ένα διάστημα η πέμπτη πιο ακριβή εταιρεία.

Επικίνδυνη χαλάρωση

Αλλά η διόρθωση ήρθε εξίσου γρήγορα φέτος. Η Tesla έχει χάσει το 69% της αξίας της εν μέσω της εξαγοράς του Twitter από τον Elon Musk, των ανησυχιών των επενδυτών για την ανάπτυξη της εταιρείας και τους φόβους πως ο υψηλός πληθωρισμός και τα αυξανόμενα επιτόκια θα μειώσουν τον ενθουσιασμό των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα.

«Η αίσθηση μας είναι ότι το μερίδιο αγοράς της εταιρείας έχει κορυφωθεί και οι ανησυχίες για την υπερβολική εξάρτησή της από την Κίνα για κέρδη, καθώς και το κλείσιμο του εργοστασίου επιβαρύνουν τη μετοχή», δήλωσε ο Jeffrey Osborne, αναλυτής της Cowen.

Η κεφαλαιοποίηση της Tesla έχει χάσει περίπου 720 δισ. δολάρια φέτος. Η κατάρρευση της μετοχής της να αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους της πτώσης του S&P 500 το 2022 μετά από τις Amazon, Microsoft και Apple.

Ωστόσο, οι αναλυτές διατηρούν θετική στάση για τις προοπτικές της εταιρείας μακροπρόθεσμα.

«Παρά τις επιδόσεις της μετοχής, η Tesla φαίνεται πως επιταχύνει την καινοτομία της, σε πλήρη αντίθεση με άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες που στην καλύτερη έχουν παγώσει τις αναβαθμίσεις των προϊόντων τους», αναφέρει ο George Gianarikas, αναλυτής της Canaccord Genuit.

Διαβάστε ακόμη:

Elon Musk: Προειδοποιεί κατά του margin dept λόγω της αστάθειας στις αγορές

Elon Musk: Δεν θα ξαναπουλήσει μετοχές της Tesla για τα επόμενα δύο χρόνια