Η Ευρωπαϊκή Ένωση μειώνει στο 9% από 20,8% τους προγραμματισμένους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα Tesla που εισάγονται από την Κίνα.

Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι παραμένει πεπεισμένη πως η κινεζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων έχει ωφεληθεί από εκτεταμένες κρατικές επιδοτήσεις, προτείνοντας δασμούς έως και 36,3% για τις εταιρείες αυτοκινήτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αρχικό σχέδιο του Ιουλίου προέβλεπε δασμούς έως και 37,6%.

Υπενθυμίζεται ότι στην ανακοίνωση που εξέδωσε στα μέσα του περασμένου Ιουνίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμανε ότι η έρευνα για αθέμιτες επιδοτήσεις των κινεζικών EV παραμένει σε εξέλιξη, ωστόσο το προσωρινό συμπέρασμα είναι ότι η αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Κίνα επωφελείται πράγματι από αθέμιτες επιδοτήσεις, που προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημιάς στους κατασκευαστές EV της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Έτσι, είχε έρθει σε επαφή με τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει μαζί τους τα αρχικά αποτελέσματα της έρευνας και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων με πρακτικές που θα είναι αποδεκτές από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.

Η Κομισιόν επιβεβαίωνε ότι οι επιπρόσθετοι δασμοί – τους χαρακτήρισε «αντισταθμιστικούς» – είναι προσωρινοί και ότι εφαρμόζονταν από την 5η Ιουλίου, όπως είχε προγραμματιστεί.

Στην ανακοίνωσή της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε επισημάνει ότι η Tesla ζήτησε και θα λάβει ξεχωριστό, εξατομικευμένο ποσοστό πρόσθετης επιβάρυνσης, όταν οι δασμοί οριστικοποιηθούν.

Επιπλέον, ξεκαθάριζε ότι οποιαδήποτε άλλη εταιρεία που κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Κίνα δεν επιλέχθηκε στο τελικό δείγμα και επιθυμεί να μελετηθεί ξεχωριστά, μπορεί να ζητήσει ταχεία επανεξέταση, αμέσως μετά την επιβολή των οριστικών δασμών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι τον περασμένο Ιούνιο, ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, είχε δηλώσει – κατά την επίσκεψή του στο Πεκίνο – ότι οι προτεινόμενοι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα βλάψουν και τις δύο πλευρές.

Διαβάστε επίσης: 

Tesla: Ο Μασκ δηλώνει κατά της επιβολής δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα από τις ΗΠΑ

Τα κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα καταλαμβάνουν μερίδιο ρεκόρ 11% στην Ευρώπη πριν από τους δασμούς

Διελκυστίνδα για τους ευρωπαϊκούς δασμούς στα κινέζικα EV – Στο Πεκίνο ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών