Οι μετοχές της Tesla βρίσκονται σε τροχιά για την πιο απότομη πτώση τους από το 2020, καθώς οι αναλυτές της Wall Street αρχίζουν να μειώνουν τις εκτιμήσεις τους για τις παραδόσεις οχημάτων.

Η μετοχή της κατασκευάστριας εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσε βουτιά έως και 14% τη Δευτέρα, σημειώνοντας την χειρότερη επίδοση από τις μετοχές του S&P500, αφού ο Joseph Spak της UBS Group AG μείωσε τις προβλέψεις τόσο για το πρώτο τρίμηνο όσο και για το σύνολο του έτους. Ο αναλυτής της Robert W. Baird & Co., Ben Kallo μείωσε ομοίως τις εκτιμήσεις του για τις παραδόσεις της Tesla στις 6 Μαρτίου.

1

Ο Spak βλέπει την Tesla να παραδίδει μόνο 367.000 οχήματα αυτό το τρίμηνο, μια μείωση 16% από την προηγούμενη εκτίμησή του. Επίσης, δεν αναμένει πλέον ότι η εταιρεία θα πουλήσει περισσότερα οχήματα το 2025 σε σχέση με πέρυσι, προβλέποντας μια ετήσια πτώση περίπου 5%. Κατά μέσο όρο, οι αναλυτές που συμμετείχαν στην έρευνα του Bloomberg αναμένουν αύξηση περίπου 10% για το έτος και τα στελέχη της Tesla έχουν δηλώσει ότι η εταιρεία θα επιστρέψει στην ανάπτυξη το 2025.

«Ενώ αναμένουμε ότι η ανανέωση του Model Y θα βοηθήσει, πιστεύουμε ότι οι παραγγελίες είναι κάπως υποτονικές», έγραψε ο Spak σε μια έκθεση προς τους πελάτες του. Επικαλέστηκε την ιστοσελίδα της Tesla στην Κίνα που δείχνει ότι οι πελάτες πρέπει να περιμένουν μόνο δύο έως τέσσερις εβδομάδες για την παράδοση του νέου SUV.

Εκτός από τις διαταραχές που σχετίζονται με την αλλαγή του σημαντικότερου μοντέλου της σε νέο σχεδιασμό, τα πλήγματα κατά του διευθύνοντος συμβούλου Elon Musk πλήττουν τη θέση της Tesla σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές EV στον κόσμο στις αρχές του έτους. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, οι ταξινομήσεις έπεσαν κατά 70% κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων μηνών του έτους, καθώς ο Musk ζυγίστηκε στις στενά αμφισβητούμενες ομοσπονδιακές εκλογές της χώρας.

Στην Κίνα – τη μεγαλύτερη αγορά EV στον κόσμο – η Tesla είναι μεταξύ των κατασκευαστών που αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τον εγχώριο πρωταθλητή BYD Co. Οι αποστολές οχημάτων από το εργοστάσιο της εταιρείας υπό την ηγεσία του Musk στη Σαγκάη έπεσαν κατά 49% τον Φεβρουάριο σε μόλις 30.688 οχήματα, τον χαμηλότερο μηνιαίο αριθμό από τον Ιούλιο του 2022.

Η πτώση της Δευτέρας στις μετοχές της Tesla είναι η μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή πτώση από τον Ιανουάριο του 2023. Εάν η μετοχή κλείσει κοντά στο χαμηλό της συνεδρίασης στα 225,59 δολάρια, θα είναι η μεγαλύτερη ημερήσια καταστροφή της εταιρείας από τον Σεπτέμβριο του 2020.

 

Διαβάστε επίσης 

Attica Group: Πρόταση στη ΓΣ για διανομή μερίσματος €0,07 ανά μετοχή

Ξανά «έπεσε» το X – Προβλήματα λειτουργίας του καταγράφονται παγκοσμίως

Έρευνα Fed: Απογοητευμένοι οι Αμερικανοί με την οικονομία – Τι προβλέπουν για τον πληθωρισμό και την εργασία