ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου θα δαπανήσουν πάνω από 1,3 τρισ. δολάρια, σύμφωνα με το Reuters, κεφάλαιο αντίστοιχο της κεφαλαιοποίησης κορυφαίων εταιρειών όπως η Alphabet της Google, για τη δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη εταιρείες luxury αυτοκινήτων, όπως οι Cadillac και Rolls-Royce, έχουν παρουσιάσει τα πρώτα τους ηλεκτρικά μοντέλα αξίας ακόμα και άνω των 400.000 δολαρίων, με τη ζήτηση να παραμένει υψηλή.
Το εντυπωσιακό νούμερο των 1,2 τρισ. αφορά επενδύσεις στην παραγωγή αυτοκινήτων, την αγορά πρώτων υλών αλλά και την παραγωγή και αποθήκευση μπαταριών που συνοδεύουν αυτά τα οχήματα. Πρόκειται για ποσό υπερδιπλάσιο σε σχέση με τις εκτιμήσεις που υπήρχαν μέχρι πρότινος.
Σύμφωνα με το Reuters, που αποκάλυψε το ύψος του επενδυτικού πακέτου, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν την κατασκευή 54 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία μέχρι το 2030. Πρόκειται για το 50% της συνολικής τους παραγωγής.
Οι εταιρείες που επενδύουν στα EV
Κορυφαίος σε αυτόν τον τομέα είναι ο Έλον Μασκ, CEO της Tesla. Ο ίδιος έχει αναφερθεί σε ένα τολμηρό σχέδιο επενδύσεων που προβλέπει την κατασκευή 20 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030, μία αύξηση 13 φορές μεγαλύτερη της υπάρχουσας παραγωγή;.
Η γερμανική VolksWagen, η οποία κάνει τώρα τα πρώτα της βήματα στον χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχεδιάζει προς το τέλος της δεκαετίας να επενδύσει πάνω από 100 δις δολαρίων για να δημιουργήσει το δικό της χαρτοφυλάκιο με EV.
Σε αυτό προβλέπονται επενδύσεις για την ανέγερση εργοστασίων παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ώστε να εξασφαλίσει την προμήθεια των πρώτων υλών της. Κάποια χρήματα προέρχονται από την εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.
Η Μercedes έχει ήδη διαθέσει 47 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη και παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, με το 1/3 των επενδύσεων να διατίθεται στη δημιουργία χώρων αποθήκευσης των μπαταριών.
Η BMW, η Stellantis και η General Motors σχεδιάζουν να ξοδέψουν τουλάχιστον 35 δισ. δολάρια σε ηλεκτρικά αμάξια και μπαταρίες με τέσσερα τουλάχιστον εργοστάσια στη Βόρεια Αμερική.
Η Ford αύξησε το μερίδιο των επενδύσεων που διατίθεται προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα 50 δισ. δολάρια στοχεύοντας στην παραγωγή τουλάχιστον 3 εκατ. αυτοκινήτων μέχρι το 2030. Πρόκειται για το 50% της παραγωγής της.
Και η Ιαπωνική Toyota επενδύσει 70 δις δολάρια στην ηλεκτροκίνηση και στην παράγωγή μπαταριών. Στόχος είναι η παραγωγή 3,5 εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μέχρι το 2030.
Τα luxury brands που πρωταγωνιστούν στην ηλεκτροκίνηση
Ήδη η δραστηριότητα των παραπάνω αυτοκινητοβιομηχανιών είναι μεγάλη στη δημιουργία μοντέλων, κυρίως πολυτελών, με τη ζήτηση να καταγράφεται ιδιαίτερα υψηλή.
Σύμφωνα με το CNBC, το πολυτελές ηλεκτρικό όχημα της Rolls Roys Spectre έχει ήδη εκατοντάδες παραγγελίες και αρχική τιμή 413.000 δολάρια.
Το αυτοκίνητο είναι το πιο ακριβό ηλεκτρικό κουπέ στην αγορά και εγκαινιάζει μια νέα κατηγορία για την Rolls-Royce που αποκαλεί «Ultra-Luxury Electric Super Coupé».
Η General Motors, την ίδια εβδομάδα αποκάλυψε το ηλεκτρικό της όχημα Celestiq της Cadillac, η τιμή του οποίου ξεπερνά τα 300.000 δολάρια.
Διαβάστε επίσης:
Mercedes, BMW, VW: Η ενεργειακή κρίση απειλεί τη λειτουργία των εργοστασίων τους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: Έκανα λάθος. Είμαι έτοιμος να δεχθώ όποια κύρωση αντιστοιχεί στον ΚΟΚ
- Η ΠΝΟ αντιδρά στην τροποποίηση του κανονισμού για τα ταχύπλοα πλοία
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Ανακοινώθηκε η υποχρεωτική δημόσια πρόταση της Masdar – Στα 20 ευρώ/μετοχή το προσφερόμενο αντάλλαγμα
- Ολλανδία: Το Netflix καλείται να πληρώσει 5 εκατ. ευρώ για παραβίαση προσωπικών δεδομένων