Λεπτομερή αναφορά, απαντήσεις και έγγραφα ζητούν οι αμερικανικές αρχές από την Tesla, σχετικά με τα προβλήματα που έχουν προκύψει με τον αυτόματο πιλότο στα οχήματά της, καθώς ξεκινά μια νέα έρευνα που αφορά την ανάκληση άνω των 2 εκατομμυρίων οχημάτων, που ανακοινώθηκε τον περασμένο Δεκέμβρη.

Σύμφωνα με το Reuters, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) των ΗΠΑ, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι προχωρά στη διεξαγωγή έρευνας, έχοντας λάβει αναφορές για 20 δυστυχήματα που αφορούσαν οχήματα στα οποία είχαν εγκατασταθεί οι ενημερώσεις λογισμικού στο πλαίσιο της ανάκλησης της Tesla.

1

Σε επιστολή της, η υπηρεσία ανέφερε ότι είχε “αρκετές ανησυχίες” όσον αφορά το θέμα της ανάκλησης.

Τα στοιχεία που απαιτεί η NHTSA

Η έρευνα της NHTSA αφορά τα μοντέλα Y, X, S, 3 και Cybertruck στις ΗΠΑ, τα οποία διαθέτουν αυτόματο πιλότο και έχουν κατασκευαστεί μεταξύ 2012 και 2024.

Τονίζει μάλιστα ότι έχει στείλει επιστολή στην Tesla, με την οποία ζητεί λεπτομέρειες σχετικά με την ανάκληση και την αποστολή εγγράφων έως την 1η Ιουλίου.

Συγκεκριμένα, απαιτεί από την Tesla συγκριτικά στοιχεία για τις επιδόσεις των οχημάτων μετά την ανάκληση, μαζί με τον αριθμό των προειδοποιήσεων, οι οποίες καλούσαν τους οδηγούς να τοποθετήσουν τα χέρια τους στο τιμόνι.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας – που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2021 – η NHTSA ανάφερε ότι είχε εντοπίσει πάνω από 13 ατυχήματα με τουλάχιστον έναν θάνατο και πολλά ακόμη με σοβαρούς τραυματισμούς στα οποία “η κακή χρήση του συστήματος από τον οδηγό διαδραμάτισε προφανή ρόλο”.

Σημειώνεται ωστόσο ότι, η Tesla έχει δηλώσει αρκετές φορές ότι το autopilot δεν καθιστά τα οχήματα αυτοκινούμενα και προορίζεται για συνδυαστική χρήση με έναν οδηγό ο οποίος είναι προετοιμασμένος να τοποθετήσει τα χέρια του στο τιμόνι.

“Μας ενοχλούν οι κατηγορίες κατά πελατών σας”

Υπενθυμίζεται ότι η Tesla έπρεπε να προχωρήσει στη μεγαλύτερη ανάκληση οχημάτων στις ΗΠΑ πέρσι, επηρεάζοντας σχεδόν κάθε αυτοκίνητο που είχε βγάλει στους αμερικανικούς δρόμους, καθώς  η NHTSA έκρινε ότι ο αυτόματος πιλότος του Tesla σε 2 εκατ. οχήματα ήταν πολύ “επιεικής” με τους οδηγούς που έβγαζαν τα χέρια τους από το τιμόνι και τα μάτια τους από τον δρόμο.

Μάλιστα, δύο γερουσιαστές δήλωσαν τότε πολύ αναστατωμένοι με αυτό το ζήτημα, σημειώνοντας σε επιστολή τους προς την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου ότι “οι επανειλημμένες υπερεκτιμήσεις της Tesla και του κ. Μασκ για τις δυνατότητες του οχήματός του – παρά τις σαφείς και συχνές προειδοποιήσεις – καταδεικνύουν μια βαθιά ανησυχητική αδιαφορία για την ασφάλεια των οδηγών και απαιτούν άμεσες ενέργειες”.

Επιπλέον, ο ιδρυτής και CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας Έλον Μασκ, έλαβε εκείνη την περίοδο επιστολές από τους ίδιους γερουσιαστές, οι οποίοι του ζήτησαν να ανακαλέσει τα εξαρτήματα που παρουσιάζουν συχνές βλάβες, για τα οποία κατηγορούνται οι πελάτες για “σφάλματα χρήστη”.

“Μας ενοχλεί που κατηγορείτε τους πελάτες σας για αυτές τις αποτυχίες”, ανέφεραν χαρακτηριστικά οι γερουσιαστές στην επιστολή τους.

Από πλευράς της η Tesla είχε δηλώσει ότι η ανάκληση, η οποία κάλυπτε σχεδόν όλα τα οχήματά της που βρίσκονταν σε κυκλοφορία, έγινε για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί θα προσέχουν περισσότερο όταν χρησιμοποιούν το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού.

Διαβάστε επίσης: 

Tesla εναντίον «Tesla»: Η δικαστική διαμάχη του Μασκ στην Ινδία

Τα ανοιχτά μέτωπα και οι προκλήσεις για τον Έλον Μασκ

Έλον Μασκ: Γιατί η Tesla συνεχίζει να ρίχνει τις τιμές στα οχήματά της