Μετά από πολυετείς έρευνες, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας στις ΗΠΑ διαπίστωσε ότι η υπηρεσία Autopilot της Tesla, που λειτουργεί βοηθητικά στον οδηγό, δεν μπορεί να αποτρέψει την κακή χρήση του οχήματος.

Οι εκπρόσωποι της υπηρεσίας ανέφεραν ότι οι διορθωτικές κινήσεις της Tesla για να διατηρήσει ενεργή τη συμμετοχή του οδηγού ήταν ανεπαρκείς και η εταιρεία του Έλον Μασκ καλείται να ανακαλέσει πάνω από 2 εκατ. αυτοκίνητα.

1

Το προβληματικό Autopilot

«Η αυτοματοποιημένη τεχνολογία υπόσχεται πολλά για τη βελτίωση της ασφάλειας, αλλά μόνο όταν αναπτύσσεται με υπευθυνότητα», δήλωσε η Εθνική Υπηρεσία.

Η ανάκληση είναι η δεύτερη φέτος που αφορά τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης της Tesla, τα οποία έχουν τεθεί υπό κλιμακούμενο έλεγχο μετά από εκατοντάδες ατυχήματα, ορισμένα από τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξουν θύματα.

Αν και ο Έλον Mασκ  έχει προβλέψει εδώ και χρόνια ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στα πρόθυρα της προσφοράς πλήρους αυτονομίας στην οδήγηση, τόσο το Autopilot όσο και τα beta χαρακτηριστικά που η Tesla εμπορεύεται ως προϊόν που παρέχει την υπηρεσία αυτοοδήγησης απαιτούν έναν πλήρως προσεκτικό οδηγό να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι.

Ο αυτόματος πιλότος που βρίσκεται σε κάθε νέο Tesla χρησιμοποιεί κάμερες για να ταιριάζει την ταχύτητα του οχήματος με την περιβάλλουσα κυκλοφορία και βοηθάει τους οδηγούς να κατευθύνονται μέσα σε σαφώς σηματοδοτημένες λωρίδες κυκλοφορίας.

Ατυχήματα και θάνατοι οδηγών

Η Tesla διαθέτει στην αγορά λειτουργίες υψηλότερου επιπέδου που αποκαλεί «Πλήρης Αυτοοδήγηση» από τα τέλη του 2016. Αυτές οι λειτουργίες ανακλήθηκαν τον Φεβρουάριο, αφού η Εθνική Υπηρεσία  των ΗΠΑ εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν το σύστημα και ταξίδευαν με παράνομους ή απρόβλεπτους τρόπους, συμπεριλαμβανομένης της υπέρβασης των ορίων ταχύτητας, της ευθείας πορείας  σε λωρίδες μόνο για στροφή και της μη στάσης σε πινακίδες.

Η αμερικάνικη υπηρεσία διεξήγαγε για πρώτη φορά έρευνα για ελαττώματα του Autopilot στον απόηχο ενός θανατηφόρου δυστυχήματος του 2016. Υπάρχουν ακόμα δύο εκκρεμείς έρευνές της για ελαττώματα – που ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2021 και τον Φεβρουάριο του 2022.

Η ρυθμιστική αρχή έχει ανοίξει περισσότερες από 50 ειδικές έρευνες για δυστυχήματα που αφορούν αυτοκίνητα Tesla, τα οποία πιθανολογείται ότι συνδέονται με το Autopilot, με τον ρυθμό των ερευνών να επιταχύνεται υπό τη διοίκηση Μπάιντεν.

Διαβάστε επίσης:

Tesla: Ανακοινώθηκαν οι νέες τιμές για τις τρεις εκδόσεις του Cybertruck

Tesla: Δικαιώθηκε στη Σουηδία για το «απεργιακό μπλόκο»

Tesla: Γιατί κατέθεσε αγωγή κατά της Σουηδικής Υπηρεσίας Μεταφορών;