Σε νέα καθυστέρηση οδηγείται το project του ΤΑΙΠΕΔ για τα δύο Logistics Centers στη Φυλή και το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, καθώς όπως αναφέρουν πολύ καλά ενημερωμένες πηγές ο διαγωνισμός μεταφέρεται για τον Μάιο.

Πρόκειται για ένα εγχείρημα συνολικής αξίας 50 εκατ. ευρώ που θα τρέξει η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ και θα αποφέρει επενδύσεις περίπου 1,5 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι ο σχετικός διάλογος έχει ξεκινήσει από το 2022 και ύστερα από δύο έτη δεν έχει καν προκηρυχθεί ο διαγωνισμός.

Όσον αφορά την ανάδειξη των αναδόχων, δηλαδή των προτιμητέων επενδυτών, θα πρέπει στην καλύτερη των περιπτώσεων να περιμένουμε μέχρι τα τέλη του έτους στην καλύτερη των περιπτώσεων, ενώ τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του 2025.

Το εμπορευματικό κέντρο στη Φυλή

To logistics center στη Φυλή βρίσκεται σε πιο ώριμο στάδιο όσον αφορά την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού καθώς έχει λάβει θετική γνωμοδότηση από το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων & Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) σχετικά με το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) του Πάρκου.

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο αρχικής εκτιμώμενης αξίας 32 εκατ. ευρώ μέσω του οποίου επιδιώκεται η μετεγκατάσταση τουλάχιστον 400 εταιριών από τον Ελαιώνα στη Φυλή και έχουν ήδη εξασφαλιστεί κεφάλαια 21 εκατ. Ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για να δοθούν ως κίνητρο για τη μετακόμιση.

Σχετικά με το έργο προβλέπεται η δημιουργία επιχειρηματικού πάρκου σε ακίνητο περίπου 450 στρεμμ. στην περιοχή «Σπηλιές», μέσα στο οποίο θα γίνονται οι παραδόσεις εμπορευμάτων με κοινό χώρο παραλαβής εφόσον το επιθυμούν οι πελάτες και κοινό χώρο παράδοσης και ταυτόχρονα με απευθείας πρόσβαση στο σιδηρόδρομο.

Εκτιμάται, δε, ότι ο αστικός ιστός θα πάρει μία σημαντική ανάσα όσον αφορά το κυκλοφοριακό καθώς οι εταιρείες που θα μετεγκατασταθούν στη Φυλή χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση 4.000 φορτηγά οχήματα, τα οποία επιβαρύνουν σημαντικά την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό με αποτέλεσμα να επηρεάζονται και άλλες κεντρικές οδικές αρτηρίες.

Σημειώνεται, ότι το έργο συνδέεται άμεσα με τη διπλή ανάπλαση στο Βοτανικό, καθώς με τη «μετακόμιση» των εταιρειών θα απελευθερωθεί μια σημαντική έκταση στον Ελαιώνα, η οποία μπορεί να ενταχθεί στο σχέδιο της Διπλής Ανάπλασης.

Το project για τη Θεσσαλονίκη

Η συγκεκριμένη έκταση είναι συνολικής επιφάνειας 672 στρεμμάτων και βρίσκεται στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου που είναι στα δυτικά της Θεσσαλονίκης. Προς το παρόν το στρατόπεδο ανήκει στο Υπουργείο Οικονομικών και έχει διατεθεί στη ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία πρέπει να υπογράψει σχετική συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ.

Το τελευταίο θα τρέξει τον διαγωνισμό υπό τα πρότυπα του διαγωνισμού του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου.

Σκοπός του Ταμείου είναι εκτός από logistics center το νέο project να περιλαμβάνει ζώνη ελεύθερου εμπορίου και μεταποίησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ήδη ληφθεί κλειδώσει χρηματοδότηση 2 εκατ. Ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τη μετεγκατάσταση των αρτοποιείων

Υπενθυμίζεται πως έχει τρέξει το 2017 από τη ΓΑΙΑΟΣΕ διαγωνισμός για την αξιοποίηση του ακινήτου, αλλά δεν υπήρξε αποτέλεσμα καθώς δεν υπήρξε η απαραίτητη προετοιμασία.

Το νέο logistics center της συμπρωτεύουσας αποτελέσει ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο εθνικής εμβέλειας. Το κέντρο θα διασυνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη μέσω συνδυασμένων μεταφορών οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.

Διαβάστε επίσης:

Υπουργείο Υποδομών: Στα μέσα Μαρτίου οι υπογραφές για 200 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου

Μικρομεσαίοι κατασκευαστές: Πρόθυμοι για τα έργα express στη Θεσσαλία – Αιχμές προς το υπουργείο Υποδομών

Λεωφόρος Κύμης: Νέα αναβολή για την προσφυγή στο ΣτΕ – Πού «κολλάει» το έργο