Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για τα δύο logistics center στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη που έχει δημοπρατήσει η Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ (PPF) καθώς αναμένονται σημαντικές εξελίξεις έως τα τέλη του έτους.

Αυτό που προηγείται χρονικά είναι το logistics center στην Φυλή, το οποίο όπως ανακοίνωσε πρόσφατα το ΤΑΙΠΕΔ έχει προσελκύσει ισχυρά εγχώρια και διεθνή ονόματα. Πηγές με πολύ καλή γνώση του διαγωνισμού που μιλούν στο mononews αναφέρουν ότι στα τέλη του έτους αναμένεται να έχουν υποβληθεί οι προσφοές και γνωρίζουμε τον ανάδοχο του έργου που θα δώσει μία σημαντική κυκλοφοριακή ανάσα στην Αττική.

Υπενθυμίζεται ότι τα σχήματα και κυρίως τα μεγάλα ονόματα που θα δώσουν την μάχη για την επικράτηση στην παραχώρηση είναι τα εξής:

  • Ο Δημήτρης Κοπελούζος, ο οποίος κατεβάζει τη FINCOP
  • O Κωνσταντίνος Μπήτρος της HIG Capital που κατεβάζει την Ορφεύς Βεϊνόγλου
  • Ο Καλίνικος Καλίνικος που έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον του μέσω της Goldair
  • Το δίδυμο των Γιώργου Θεοδώση και Σταμάτη Απέργη που εκδήλωσαν ενδιαφέρον μέσω της Newsphone Hellas.

Όσον αφορά το έταιρο logistics park που θα αναπτυχθεί στη συμπρωτεύουσα οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι έχει κλείσει το θέμα των αδειοδοτήσεων και έως τα τέλη του καλοκαιριού θα βγει στον αέρα ο σχετικός διαγωνισμός με αποτέλεσμα να γνωρίζουμε τους ενδιαφερομένους στα τέλη του έτους.

Το logistics center στη Φυλή

H αρχική αξία του νέου logistics center που δρομολογείται στη Φυλή έχει ανέλθει στα  32 εκατ. € ενώ οι εκτιμήσεις για τις επενδύσεις του αναδόχου που θα αναλάβει την  παραχώρηση εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στο 1 δισ. €.

Στόχος είναι η μετακόμιση πλήθους 400 εταιριών από τον Ελαιώνα στη Φυλή και προς τούτο έχει ήδη εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 21 εκατ. ευρώ, τα οποία θα δοθούν ως κίνητρο για τη μετακόμιση.

Στα του έργου θα κατασκευαστεί επιχειρηματικό πάρκου σε ακίνητο περίπου 450 στρεμμάτων στην περιοχή «Σπηλιές». Σε αυτό θα γίνουν οι παραδόσεις εμπορευμάτων με κοινό χώρο παραλαβής εφόσον το επιθυμούν οι πελάτες και κοινό χώρο παράδοσης και ταυτόχρονα με απευθείας πρόσβαση στο σιδηρόδρομο.

Η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε τουλάχιστον 35 έτη και δεν αποκλείεται να δοθεί παράταση. Μάλιστα, τόσο η αρχική διάρκεια της παραχώρησης όσο και η παράταση της θα συζητηθούν και θα καθοριστούν κατά τη διάρκεια του ανταγωνιστικού διαλόγου, δηλαδή το στάδιο κατά το οποίο οι ενδιαφερόμενοι μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ θα καταλήξουν στο τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου. Αυτό στη συνέχεια θα περιληφθεί στην πρόσκληση υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Εκτιμάται, δε, ότι ο αστικός ιστός θα πάρει μία σημαντική ανάσα όσον αφορά το κυκλοφοριακό καθώς οι εταιρείες που θα μετεγκατασταθούν στη Φυλή χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση 4.000 φορτηγά οχήματα, τα οποία επιβαρύνουν σημαντικά την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό με αποτέλεσμα να επηρεάζονται και άλλες κεντρικές οδικές αρτηρίες.

Σημειώνεται, ότι το έργο συνδέεται άμεσα με τη διπλή ανάπλαση στο Βοτανικό, καθώς με τη «μετακόμιση» των εταιρειών θα απελευθερωθεί μια σημαντική έκταση στον Ελαιώνα, η οποία μπορεί να ενταχθεί στο σχέδιο της Διπλής Ανάπλασης.

Το project  της συμπρωτεύουσας

Το logistics center της Θεσσαλονίκης θα αναπτυχθεί σε μία έκταση συνολικής επιφάνειας 672 στρεμμάτων και βρίσκεται στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου που είναι στα δυτικά της Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται ότι και αυτός ο διαγωνισμός τρέχει από τη Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ με επικεφαλής τον Εντεταλμένο Σύμβουλο του Ταμείου, Παναγιώτη Σταμπουλίδη, και θα γίνει  υπό τα πρότυπα του διαγωνισμού του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου.

Σκοπός του Ταμείου είναι εκτός από logistics center το νέο project να περιλαμβάνει ζώνη ελεύθερου εμπορίου και μεταποίησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ήδη ληφθεί κλειδώσει χρηματοδότηση 2 εκατ. Ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τη μετεγκατάσταση των αρτοποιείων

Υπενθυμίζεται πως έχει τρέξει το 2017 από τη ΓΑΙΑΟΣΕ διαγωνισμός για την αξιοποίηση του ακινήτου, αλλά δεν υπήρξε αποτέλεσμα καθώς δεν υπήρξε η απαραίτητη προετοιμασία.

Το νέο logistics center της συμπρωτεύουσας αποτελέσει ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο εθνικής εμβέλειας. Το κέντρο θα διασυνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη μέσω συνδυασμένων μεταφορών οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.

Διαβάστε επίσης

Χρήστος Σταϊκούρας: Προχωρούν δύο έργα αξίας €340 εκατ. – Ποιοι μεγάλοι πρωταγωνιστούν

Κατασκευές: Τι ζητούν οι εταιρείες από τον Χρήστο Σταϊκούρα – Ποιο νομοσχέδιο έχει «κολλήσει» στη θεωρία

Υπουργείο Υποδομών: Βγαίνουν από το συρτάρι οι πρότυπες προτάσεις – Ποιες αλλαγές έρχονται