Εντός της ημέρας αναμένεται να υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για το 67% του Λιμένα του Ηρακλείου, τον οποίο δημοπρατεί το ΤΑΙΠΕΔ και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τριών μεγάλων επιχειρηματιών από την Ελλάδα και την Ιταλία. Με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος για μία «ναυμαχία» με δύο ισχυρά αντίπαλα στρατόπεδα.

Το πρώτο είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Aviareps-Nectar Holdings που εκπροσωπούν τα συμφέροντα του Γιώργου Περιστέρη και του Γιάννη Γρύλου.

Το δεύτερο είναι το μπλοκ Grimaldi Euromed S.p.A. – Μινωικές Γραμμές που εκπροσωπεί τον Όμιλο Grimaldi του Ιταλού επιχειρηματία Εμανουέλε Γκριμάλντι (Emanuele Grimaldi) που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες μεταφορές στη χώρα μας.

Ύστερα από την υποβολή των προσφορών το Ταμείο θα τις εξετάσει και πηγές πολύ κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία εκτιμούν ότι θα ζητηθεί βελτιωμένη οικονομική προσφορά.

Σημειώνεται ότι τα δύο σχήματα έχουν διαθέσει σημαντικές δυνάμεις για την επικείμενη ναυμαχία, καθώς έχουν επισκεφθεί και επιβλέψει το λιμένα Ηρακλείου από τα τέλη του Φεβρουαρίου, ενώ έχουν ζητήσει να εξετάσουν τα νομιμοποιητικά έγγραφα του αντιπάλου τους. Το τελευταίο είχε ως αποτέλεσμα να δοθεί μία μικρή παράταση στην αποσφράγιση των προσφορών καθώς αυτή αναμενόταν να γίνει αρχικά στις 8 Ιουνίου.

Να υπενθυμίσουμε ότι για το διαγωνισμό είχαν εκδηλώσει το φθινόπωρο του 2021 εννέα επενδυτικά σχήματα, αλλά μόνο τα δύο παραπάνω κατέθεσαν οικονομικές προσφορές στα τέλη του περασμένου Απριλίου.

Τα υπόλοιπα σχήματα που είχαν καταθέσει φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο ΤΑΙΠΕΔ ήταν τα εξής:

OLETE LMITED

Κοινοπραξία «GRAY PIER HERAKLION PORT», αποτελούμενη από τις εταιρείες ΚΑΡΑΤΖΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ & ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΕ και FHL. H. ΚΥΡΑΚΙΔΗΣ ΜΑΡΜΑΡΑ ΓΡΑΝΙΤΕΣ Α.Ε.

Κοινό μπλοκ PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LIMITED – GPH CRUISE PORT FINANCE LTD

Συμμαχία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ – ATTICA GROUP

Το μέτωπο ΣΕΚΑΒΙΝ Α.Ε. – GOLDENSTEP SHIPPING LIMITED

ΟΛΘ Α.Ε

ΤΕΚΑΛ Α.Ε.

Γιατί είναι σημαντικό το λιμάνι του Ηρακλείου και η προσδοκία για τίμημα-ρεκόρ

Ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Ηρακλείου δεν αφορά απλά ένα asset του ΤΑΙΠΕΔ που δημοπρατείται, αλλά ένα κομβικό περιουσιακό στοιχείο, το οποίο αποτελεί κλειδί για το καθένα από τα δύο σχήματα, καθώς μπορούν να δημιουργήσουν σημαντικές συνέργειες στη Μεγαλόνησο.

Πιο συγκεκριμένα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τόσο με το υπό κατασκευή αεροδρόμιο στο Καστέλι όσο και με το οδικό ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης έχει αποκτήσει μία ισχυρή βάση στην Κρήτη. Επίσης, διεκδικεί με τις ίδιες δυνάμεις της την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ αξίας 1,7 δισ. Ευρώ.

Επομένως η προσθήκη του λιμένα της μεγαλύτερης πόλης της Κρήτης θα καθετοποιήσει ακόμα περισσότερο την επιχειρηματική παρουσία του μεγαλύτερου εγχώριου κατασκευαστικού Ομίλου στο νησί, ενώ από την άλλη πλευρά ο Γιάννης Γρύλος που θα έχει παρουσία μέσω της Sky Express στο αεροδρόμιο Καστελίου θα μπορεί να προσθέσει και τις λιμενικές μεταφορές στην επιχειρηματική του δραστηριότητα.

Το αντίπαλο δέος είναι ο Εμανουέλε Γκριμάλντι που δραστηριοποιείται στη χώρα μας μέσω των Μινωικών Γραμμών, οι οποίες διαθέτουν μεγάλο αριθμό επιβατικών πλοίων στην Κρήτη. Παράλληλα, σταθερή είναι η επιθυμία του Ιταλού επιχειρηματία να μετατρέψει τον λιμένα του Ηρακλείου σε έναν κόμβο σε σταθμό πλοίων, αλλά και να το αναπτύξει περαιτέρω ως τουριστικό σταθμό.

Σημειώνεται ότι η επικράτηση του Ομίλου Grimaldi στον παρόμοιο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το τίμημα-ρεκόρ των 84 εκατ. Ευρώ, αλλά και ο ισχυρός ανταγωνισμός από το αντίπαλο σχήμα έχουν δημιουργήσει προσδοκίες για προσφορές-ρεκόρ που μπορεί να αγγίξουν μέχρι και τα 100 εκατ. Ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

Αττική Οδός: Πώς ξετυλίγεται το κουβάρι των παρατάσεων για τον μεγαλύτερο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ

Πώς Μυτιληναίος, Εξάρχου, Ιωάννου, Περιστέρης, Χόλτερμαν πυροδοτούν το ράλι στις κατασκευαστικές

Τζων Κουδούνης: Με πολιτική σταθερότητα, η Ελλάδα είναι η ιδανική χώρα για επενδύσεις

──────────────────

Εκλογές 2023