ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέα εμπόδια ορθώνονται στο δρόμο ιδιωτικοποίησης της πολύπαθης μαρίνας Καλαμαριάς, για την οποία έχει ήδη ακυρωθεί ένας διαγωνισμός παραχώρησης του ΤΑΙΠΕΔ.
Με απόφαση που ελήφθη στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, οι δημοτικές αρχές αποφάσισαν να καταθέσουν νέα άσκηση αίτησης ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
Η αίτηση ακύρωσης στρέφεται κατά του Προεδρικού Διατάγματος που εκδόθηκε στις 26 Ιανουαρίου και ενέκρινε το master plan της μαρίνας.
Η Αρετσού, όπως είναι γνωστή η μαρίνα Καλαμαριάς, απέχει 7 χιλιόμετρα από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, διαθέτει 242 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μήκους μέχρι 30 μέτρων, ενώ η χερσαία ζώνη της μαρίνας είναι 77,8 στρέμματα.
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, «οι ρυθμίσεις στις οποίες προέβη το ως άνω Προεδρικό Διάταγμα σχετικά με το έργο αξιοποίησης της μαρίνας της Αρετσούς απέχουν σε αρκετά σημεία από τους όρους και τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί από τον δήμο για την αξιοποίηση της μαρίνας».
Ο δήμος, με την πρώτη του απόφαση, είχε ζητήσει, μεταξύ άλλων, συντελεστή δόμησης και κάλυψης 0,1, εξασφάλιση ελεύθερης (και δωρεάν) πρόσβασης για τους κατοίκους και αποτροπή τσιμεντοποίησης, να υπάρξει πρόβλεψη για τη φιλοξενία-ελλιμενισμό των επαγγελματιών αλιέων της περιοχής μέχρι να επιτευχθεί η κατασκευή του αλιευτικού καταφυγίου, περιορισμό εμβαδού εμπορικών χρήσεων κάτω από 50 τ.μ., το ύψος των κτιρίων να μην υπερβαίνει τα 6 μέτρα.
Το ιστορικό
Η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της μαρίνας ξεκίνησε στις αρχές του 2020.
Τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων το πλαίσιο κατάρτισης του νέου γενικού σχεδιασμού της μαρίνας της Αρετσούς.
Τότε, το δημοτικό συμβούλιου Καλαμαριάς συμφώνησε με την ανάπτυξη της μαρίνας, αλλά «απαραίτητα» υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που έθετε.
Είχε ενημερώσει με επιστολή του το ΤΑΙΠΕΔ ότι «δεν μπορούν να υπάρξουν λύσεις για τη μαρίνα που οδηγούν σε τσιμεντοποίηση – ανάπτυξη χωρίς σεβασμό στο περιβάλλον, με αποκλεισμό των κατοίκων της Καλαμαριάς και χωρίς απτά οφέλη για τον Δήμο μας και την τοπική οικονομία».
Στις 28 Ιανουαρίου του 2021 και πριν από την απαιτούμενη έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και του ευρύτερου σχεδιασμού με Προεδρικό Διάταγμα, το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην έναρξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για την παραχώρηση της μαρίνας της Αρετσούς για 35 χρόνια.
Δύο μήνες μετά την προκήρυξη, ο δήμος έστειλε εξώδικο προς το ΤΑΙΠΕΔ – το οποίο κοινοποιήθηκε προς τους υπουργούς Οικονομικών και Τουρισμού, καθώς και προς το Γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη – επιφυλασσόμενος να προσφύγει ενώπιον όλων των αρμόδιων δικαστικών και διοικητικών αρχών.
Τον Μάρτιο του 2022 εκδόθηκε απόφαση του ΣτΕ, με την οποία έγινε δεκτή η αίτηση ακύρωσης του δήμου μας και ακυρώθηκε η ανωτέρω πράξη του ΤΑΙΠΕΔ – κρίνοντας ότι το σχετικό προεδρικό διάταγμα θα έπρεπε να είχε προηγηθεί της μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων – αφού είχε όμως απορριφθεί η αίτηση αναστολής εκτέλεσης.
Στις 26 Ιανουαρίου 2022 εγκρίθηκε ο Γενικός Σχεδιασμός της μαρίνας Καλαμαριάς με Προεδρικό Διάταγμα, «αιφνιδιαστικά» κατά τον δήμο.
Το master plan, κατά του οποίου στράφηκε ο δήμος, καθόρισε τις χρήσεις γης, τους όρους και τους περιορισμούς δόμησης επί της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, τέθηκαν οι κατευθύνσεις σχεδιασμού επί της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης της μαρίνας, ενώ προβλέφθηκαν κατευθύνσεις και μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς και σύστημα περιβαλλοντικής παρακολούθησης.
Διαβάστε επίσης
ΔΕΗ: Η έρευνα της Κομισιόν και τι πρέπει να ξέρουν οι επενδυτές – Τι λέει η Optima
Χάρης Καρώνης: Ψάχνει λεφτά να εξαγοράσει την Viva από την JP Morgan – Tι δηλώνει ο ίδιος
ΔΑΑ: Υψηλές πτήσεις με επενδύσεις 1,3 δισ. ευρώ σε επεκτάσεις και νέες υποδομές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κώστας Αγοραστός: Στο νοσοκομείο μετά από επίθεση που δέχτηκε από συγγενείς θυμάτων των Τεμπών(Βίντεο)
- Ανδρουλάκης: Δε νομίζω ότι ο Έλληνας φορολογούμενος θέλει να κάνει δώρο μισό εκατομμύριο ευρώ στη ΝΔ
- Ριαμπκόφ: Η Μόσχα μπορεί σίγουρα να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ
- Aegean: Αγορά 29 χιλιάδων μετοχών από την Autohellas