ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Επίσημα και χωρίς κωλύματα δόθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, που συνεδρίαζε σήμερα, το πράσινο φως για την εκκίνηση του διαγωνισμού για τη mega-παραχώρηση της Αττικής Οδού, η οποία δε θα περιλαμβάνει το κατασκευαστικό αντικείμενο. Σύμφωνα με πληροφορίες επρόκειτο για μία «τυπικότητα η οποία πλέον έκλεισε» καθώς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου ενέκρινε πριν από λίγο τα τεύχη δημοπράτησης. Πλέον το ΤΑΙΠΕΔ ανεβάζει ταχύτητες ώστε να προχωρήσει στην Α΄Φάση του διαγωνισμού που αφορά στην πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Όπως έγραφε σήμερα το mononews.gr η πρόσκληση θα «βγει στον αέρα» στα τέλη του μήνα, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως μέχρι τα τέλη του Μαρτίου ή του Απριλίου θα έχουν προκύψει τα ενδιαφερόμενα σχήματα, τα οποία θα «χτυπήσουν» τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Πρόκειται για ένα έργο που έχει περίοπτη θέση στον κατασκευαστικό κλάδο, ενώ μέσω της τελικής αρχιτεκτονικής του διαγωνισμού θα προσελκυσθούν και διεθνή funds.
Η κίνηση αυτή επιβεβαιώνει την εκτίμηση του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη, περί του αυξημένου τιμήματος για την παραχώρηση της χρυσοτόκου Αττικής Οδού. Όπως γράφει σήμερα το mononews.gr δεν αποκλείεται το ποσό να ξεπεράσει τα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ όσο περισσότερα διεθνή funds κτυπήσουν το έργο, τόσο περισσότερο το τίμημα θα σπάσει τα κοντέρ.
Είναι λογικό πως με σημείο αναφοράς το τίμημα της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το οποίο ανήλθε στο 1,5 δισ. ευρώ, ο κατασκευαστικός, και όχι μόνο, κλάδος θα έρθει αντιμέτωπος με ένα ποσό-μαμούθ για την Αττική Οδό.
Πότε θα έχουμε «λευκό καπνό» για το νέο παραχωρησιούχο
Βάσει του σχεδιασμού του ΤΑΙΠΕΔ οι δεσμευτικές προσφορές, όπου και θα «κλειδώσουν» οι μνηστήρες αναμένεται να έχουν υποβληθεί κατά το Α΄ Τρίμηνο 2023, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως ο νέος παραχωρησιούχος θα είναι έτοιμος να αναλάβει τη νέα παραχώρηση, αμέσως μετά τη λήξη της ισχύος της υφιστάμενης σύμβασης που έχει αναλάβει η κοινοπραξία των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ.
Στο ενδεχόμενο επιστροφής της παραχώρησης νωρίτερα από την ημερομηνία της συμβατικής λήξης της παραχώρησης, ο Δημήτρης Πολίτης τονίζει ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα είναι έτοιμο με τον νέο παραχωρησιούχο, ώστε αυτός να εγκατασταθεί άμεσα.
Σχετικά με το ζήτημα του σχεδιασμού του διαγωνισμού και την οριοθέτηση των χρονοδιαγραμμάτων για την ανάδειξη του νέου παραχωρησιούχου ο Δημήτρης Πολίτης, ανέφερε: «Τρέχουμε όλα τα έργα και δεν καθυστερούμε, όπως συνέβη στο παρελθόν με την Εγνατία Οδό η οποία διήρκησε τέσσερα χρόνια. Ενδεχομένως να ξεκινάμε λίγο νωρίτερα με τον διαγωνισμό για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, καθώς στόχος μας είναι να περισσέψει χρόνος μεταξύ της ανάδειξης του νέου παραχωρησιούχου και της ανάληψης της σύμβασης».
Στα χέρια του Υποδομών τα κατασκευαστικά έργα
Το κατασκευαστικό αντικείμενο που αφορά την Αττική Οδό και συγκεκριμένα τις επεκτάσεις της προς τη Ραφήνα και το Λαύριο, καθώς και τη σύνδεση της Κατεχάκη με τη Λ. Βουλιαγμένης, αποτελεί άσκηση που καλείται να λύσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Προς τούτο το Υπουργείο έχει αναθέσει στις KPMG και Hill International τη διενέργεια μελετών μέσω των οποίων θα οριστεί το οικονομικό και τεχνικό αντικείμενο των συμβάσεων.
Το Υπουργείο εξετάζει πολλαπλά σενάρια δημοπράτησης των έργων με επικρατέστερα μία δεύτερη παραχώρηση (Αττική Οδός 2) ή τη χρήση του μοντέλου των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Διαβάστε επίσης