ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
Όπως έγραφε σήμερα το mononews.gr η πρόσκληση θα «βγει στον αέρα» στα τέλη του μήνα, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως μέχρι τα τέλη του Μαρτίου ή του Απριλίου θα έχουν προκύψει τα ενδιαφερόμενα σχήματα, τα οποία θα «χτυπήσουν» τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Πρόκειται για ένα έργο που έχει περίοπτη θέση στον κατασκευαστικό κλάδο, ενώ μέσω της τελικής αρχιτεκτονικής του διαγωνισμού θα προσελκυσθούν και διεθνή funds.
Η κίνηση αυτή επιβεβαιώνει την εκτίμηση του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη, περί του αυξημένου τιμήματος για την παραχώρηση της χρυσοτόκου Αττικής Οδού. Όπως γράφει σήμερα το mononews.gr δεν αποκλείεται το ποσό να ξεπεράσει τα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ όσο περισσότερα διεθνή funds κτυπήσουν το έργο, τόσο περισσότερο το τίμημα θα σπάσει τα κοντέρ.
Είναι λογικό πως με σημείο αναφοράς το τίμημα της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το οποίο ανήλθε στο 1,5 δισ. ευρώ, ο κατασκευαστικός, και όχι μόνο, κλάδος θα έρθει αντιμέτωπος με ένα ποσό-μαμούθ για την Αττική Οδό.
Πότε θα έχουμε «λευκό καπνό» για το νέο παραχωρησιούχο
Βάσει του σχεδιασμού του ΤΑΙΠΕΔ οι δεσμευτικές προσφορές, όπου και θα «κλειδώσουν» οι μνηστήρες αναμένεται να έχουν υποβληθεί κατά το Α΄ Τρίμηνο 2023, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως ο νέος παραχωρησιούχος θα είναι έτοιμος να αναλάβει τη νέα παραχώρηση, αμέσως μετά τη λήξη της ισχύος της υφιστάμενης σύμβασης που έχει αναλάβει η κοινοπραξία των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ.
Στο ενδεχόμενο επιστροφής της παραχώρησης νωρίτερα από την ημερομηνία της συμβατικής λήξης της παραχώρησης, ο Δημήτρης Πολίτης τονίζει ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα είναι έτοιμο με τον νέο παραχωρησιούχο, ώστε αυτός να εγκατασταθεί άμεσα.
Σχετικά με το ζήτημα του σχεδιασμού του διαγωνισμού και την οριοθέτηση των χρονοδιαγραμμάτων για την ανάδειξη του νέου παραχωρησιούχου ο Δημήτρης Πολίτης, ανέφερε: «Τρέχουμε όλα τα έργα και δεν καθυστερούμε, όπως συνέβη στο παρελθόν με την Εγνατία Οδό η οποία διήρκησε τέσσερα χρόνια. Ενδεχομένως να ξεκινάμε λίγο νωρίτερα με τον διαγωνισμό για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, καθώς στόχος μας είναι να περισσέψει χρόνος μεταξύ της ανάδειξης του νέου παραχωρησιούχου και της ανάληψης της σύμβασης».
Στα χέρια του Υποδομών τα κατασκευαστικά έργα
Το κατασκευαστικό αντικείμενο που αφορά την Αττική Οδό και συγκεκριμένα τις επεκτάσεις της προς τη Ραφήνα και το Λαύριο, καθώς και τη σύνδεση της Κατεχάκη με τη Λ. Βουλιαγμένης, αποτελεί άσκηση που καλείται να λύσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Προς τούτο το Υπουργείο έχει αναθέσει στις KPMG και Hill International τη διενέργεια μελετών μέσω των οποίων θα οριστεί το οικονομικό και τεχνικό αντικείμενο των συμβάσεων.
Το Υπουργείο εξετάζει πολλαπλά σενάρια δημοπράτησης των έργων με επικρατέστερα μία δεύτερη παραχώρηση (Αττική Οδός 2) ή τη χρήση του μοντέλου των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε πελάγη ευτυχίας η Δόμνα Μιχαηλίδου: Ετοιμάζεται να γίνει μητέρα
- Χάρης Βαφειάς: Αύξηση κερδών και μείωση εσόδων στο τρίτο τρίμηνο του 2024 για την C3is
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας