Τις εκκρεμότητες για τέσσερις μαρίνες που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο της δημόσιας περιουσίας κλείνει προσεχώς το ΤΑΙΠΕΔ.

Το φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για τη μακροχρόνια παραχώρηση των μαρίνων σε Ζάκυνθο και Σκιάθο.

Η Μαρίνα Ζακύνθου βρίσκεται δίπλα στο κύριο λιμάνι της Ζακύνθου και κατασκευάστηκε εν μέρει στις αρχές του 2000 από την τεχνική υπηρεσία του ΕΟΤ, αλλά από τότε δεν έχει λειτουργήσει.

Επί του παρόντος, δεν υπάρχουν κτίρια εντός της χερσαίας περιοχής της μαρίνας, ωστόσο οι μελλοντικές χρήσεις περιλαμβάνουν εστιατόρια, ταβέρνες, καταστήματα σκαφών, άλλα καταστήματα, κέντρα διασκέδασης, πώληση σκαφών, κτίρια επισκευής και συντήρησης σκαφών και παρόμοια καταστήματα.

Εκτός από τη χερσαία ζώνη σχεδόν 31 στρεμμάτων, έχει τη δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 275 σκαφών σε θαλάσσια έκταση που ανέρχεται σε 65.000 τ.μ..

Η μαρίνα Σκιάθου είναι μία διαφορετική περίπτωση, που μέχρι πρότινος δε συμπεριλαμβανόταν στις προτεραιότητες του Ταμείου.

Έχει μεν χωροθετηθεί από το 1993, ωστόσο λόγω των νέων συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί στο νησί αλλά και στην αγορά του yachting, κρίθηκε απαραίτητη η εκπόνηση νέου master plan.

Βάσει αυτού, προβλέπεται μια σύγχρονη μαρίνα, δυναμικότητας 405 θέσεων ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών μήκους έως 50 μέτρων, με τις απαραίτητες υποδομές για την εξυπηρέτηση των ελλιμενιζόμενων σκαφών καθώς και υποδομές και διαμορφώσεις για την αναψυχή των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής, με λίγα λόγια την αξιοποίηση της χερσαίας ζώνης με εμπορικές χρήσεις.

Εκτός από αυτά τα δύο νέα στοιχήματα, το ΤΑΙΠΕΔ βγάζει ξανά από το συρτάρι τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της μαρίνας Καλαμαριάς, που πάγωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας τον Απρίλιο του 2022.

Το ΣτΕ έκανε δεκτή την προσφυγή που κατέθεσε δήμος Καλαμαριάς τον Απρίλιο του 2021, κρίνοντας ότι το σχετικό προεδρικό διάταγμα θα έπρεπε να είχε προηγηθεί της μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Δηλαδή θα έπρεπε να κατατεθεί η στρατηγική μελέτη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, να υπογραφούν οι σχετικές Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και ακολούθως να εκκινήσουν οι διαδικασίες για τη διενέργεια του διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ.

Η Αρετσού, 7 χιλιόμετρα από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, διαθέτει 242 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μήκους μέχρι 30 μέτρων, ενώ η χερσαία ζώνη της μαρίνας είναι 77,8 στρέμματα.

Επιπλέον, το χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας θέλει τις δεσμευτικές προσφορές για τη μαρίνα Αργοστολίου να κατατίθενται τον Σεπτέμβριο, έτσι ώστε να προκύψει ανάδοχος εντός του φθινοπώρου.

Ενδιαφέρον για τη μαρίνα είχαν επίσης εκδηλώσει η Yacht Trade Consortium, η κοινοπραξία της Άκτωρ Παραχωρήσεις με τη Ναυπηγοπλαστική, η Τεκάλ, η CVC και ο Ισραηλινός επενδυτής Noam Cohen και η η υποβολή προσφορών αναμένεται από την πλειοψηφία των παραπάνω σχημάτων. Η μαρίνα έχει δυναμικότητα 174 θέσεων ελλιμενισμού και χερσαία ζώνη 46 στρεμμάτων.

Έσοδα 2,8 δισ. από τις επενδύσεις σε μαρίνες

Ελληνικοί και ξένοι επιχειρηματικοί όμιλοι ανταποκρίνονται ήδη στην προσφορά των ελληνικών μαρίνων, στο πλαίσιο ανόδου της τάσης του yachting και στην Ελλάδα.

Η Lamda Development του ομίλου Λάτση έχει στο χαρτοφυλάκιό της τις μαρίνες Φλοίσβου, Αγίου Κοσμά και Κέρκυρας (εκεί θα επενδύσει 50 εκατ., εκτός του τιμήματος παραχώρησης), η Άβαξ λειτουργεί τη μαρίνα Αθηνών στο Νέο Φάληρο, στην ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου σε κοινοπραξία με την D Marin της CVC κατέληξε η μαρίνα Πύλου.

Το αμερικανικό fund ελέγχει επίσης τις μαρίνες Γουβιών, Λευκάδας και Ζέας.

Η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης μένει ώστε να προχωρήσει η έκδοση των αδειών κατασκευής στη μαρίνα Αλίμου, η οποία κατέληξε στην Άκτωρ Παραχωρήσεις και θα αναπλάσει η Reds, με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ για 979 θέσεις ελλιμενισμού, πεντάστερο ξενοδοχείο, καταστήματα κι εστιατόρια.

Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε πριν από ενάμιση χρόνο η Διανέοσις, οι 5.164 νέες θέσεις ελλιμενισμού που θα απελευθερώσουν οι επενδύσεις στις ελληνικές μαρίνες και τους τουριστικούς λιμένες θα απελευθερώσουν έσοδα που μπορεί να φτάσουν έως τα 2,86 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2031.

Αυτό ήταν το βέλτιστο σενάριο της μελέτης που δημοσίευσε η Διανέοσις για τις τουριστικές λιμενικές εγκαταστάσεις της χώρας μας, ενώ το αισιόδοξο σενάριο δημιουργεί τις προϋποθέσεις κατασκευής του 15% του συνόλου των ήδη χωροθετημένων θέσεων ελλιμενισμού την περίοδο 2022-2031 και προβλέπει έσοδα 1,57 δισ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΑΙΠΕΔ: Ξεκινά η αξιοποίηση του ακινήτου στην περιοχή «Βερβερόντα» στο Πόρτο Χέλι

Πλώρη για δίκτυο μαρίνων βάζει η Lamda Development

Lamda: Η LAMDA Marinas Investment Προτιμητέος Επενδυτής για την μαρίνα mega yacht στην Κέρκυρα