Έρευνα κατά της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Temu και του κατά πόσον αυτή καταβάλλει επαρκείς προσπάθειες για την καταπολέμηση των πωλήσεων παράνομων προϊόντων στον ιστότοπό της, ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όπως αναφέρει το bloomberg, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι υποψιάζεται πως η εταιρεία παραβιάζει το νέο νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες, έναν νόμο που αποσκοπεί στην πάταξη του παράνομου περιεχομένου και της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο.
Εάν διαπιστωθεί παράβαση, η Temu μπορεί να επιβαρυνθεί με πρόστιμο που μπορεί να φτάσει το 6% των ετήσιων εσόδων της.
Η Επιτροπή δήλωσε ότι ανησυχεί πως παράνομα και πιθανώς επικίνδυνα προϊόντα μπορεί να πωλούνται στην πλατφόρμα και ότι η εταιρεία δεν καταβάλλει επαρκείς προσπάθειες για να ελέγξει τους επιτήδειους εμπόρους.
Η Temu είναι η τελευταία από μια σειρά μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών που έχει βρεθεί στο στόχαστρο της ΕΕ στο πλαίσιο της DSA, καθώς το μπλοκ αναλαμβάνει το ρόλο του ως παγκόσμιος ρυθμιστικός φορέας της τεχνολογίας.
Άλλες εταιρείες που βρίσκονται σήμερα αντιμέτωπες με τις διαδικασίες DSA είναι οι: Alibaba Group Holding, TikTok της Bytedance Ltd. και X Corp. του Elon Musk.
Κατά τη διάρκεια της έρευνας η εταιρεία, θυγατρικής της κινεζικών συμφερόντων PDD Holdings Inc., θα μπορεί να αναλάβει δεσμεύσεις που θα αίρουν τις ανησυχίες της Επιτροπής, αποφεύγοντας ενδεχομένως τις κυρώσεις.
Η έρευνα ακολουθεί μετά το αίτημα της ΕΕ στις 11 Οκτωβρίου να μοιραστεί η Temu στοιχεία σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τα πλαστά ή μη ασφαλή προϊόντα στον ιστότοπο της.
Τότε, η Επιτροπή δήλωσε ότι είχε ζητήσει «λεπτομερείς πληροφορίες και εσωτερικά έγγραφα σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνει κατά της παρουσίας και επανεμφάνισης εμπόρων που πωλούν παράνομα προϊόντα» στην Temu.
Η Temu έχει σημειώσει εκρηκτική ανάπτυξη από τότε που η PDD εισήγαγε την υπηρεσία για την επέκταση της στις παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της διαφήμισης «Shop Like a Billionaire» στο Super Bowl το 2023, και εξελίχθηκε γρήγορα σε μία από τις εφαρμογές με τις περισσότερες λήψεις στις ΗΠΑ.
Οι ξαφνικές εκπτώσεις, τα χαρακτηριστικά που μοιάζουν με παιχνίδι και οι χαμηλές τιμές της προσέλκυσαν καταναλωτές σε δεκάδες χώρες σε όλο τον κόσμο.
Διαβάστε επίσης:
Temu: To τηλεκοντρόλ των 4 δολαρίων που «χτυπάει» την Amazon
Temu-Shein: Νέος πονοκέφαλος από την αυστηρότερη πολιτική των ΗΠΑ για τα φθηνά κινεζικά προϊόντα
Sotheby’s: Το Άμπου Ντάμπι αποκτά μειοψηφικό μερίδιο στον δημοφιλή οίκο δημοπρασιών