Η κυβέρνηση κλείνει το «παραθυράκι», που επέτρεπε στα εστιατόρια ξενοδοχείων να είναι ανοικτά και να εξυπηρετούν διαμένοντες τις παραμονές και ανήμερα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενημερώνει τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και το καταναλωτικό κοινό, ότι τα εστιατόρια των ξενοδοχείων κατά την παραμονή και ανήμερα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, δεν θα λειτουργήσουν.

Θα επιτρέπεται μόνον η, στους διαμένοντες, υπηρεσία σερβιρίσματος στο δωμάτιο (room service). Εντός των προσεχών ημερών θα εκδοθεί σχετική κοινή υπουργική απόφαση.

Να σημειωθεί ότι τα ξενοδοχεία βρήκαν ανοικτό «παράθυρο» για να διοργανώσουν δείπνα, τύπου «ρεβεγιόν», σε όσους έκαναν κράτηση για διαμονή τις παραμονές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, προχωρώντας μάλιστα και στην διαφήμιση του «προϊόντος».

Το συγκεκριμένο πρόβλημα απασχόλησε έντονα την κυβέρνηση και την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ύστερα από τις εισηγήσεις ειδικών που προειδοποιούσαν για κίνδυνο διασποράς στα ξενοδοχεία.

Πέρα από τους επιστήμονες, έγιναν και καταγγελίες εκπροσώπων του κλάδου της εστίασης, οι οποίοι υποστήριζαν ότι έχουν δυσμενέστερη αντιμετώπιση.
Όπως έγραφε το πρωί το mononews οι Αθηναίοι, που έχουν την οικονομική δυνατότητα, έσπευσαν να κλείσουν θέσεις στα ακριβά ξενοδοχεία της πρωτεύουσας πληρώνοντας ακόμα και 3.000 ευρώ τη βραδιά, για να απολαύσουν το ρεβεγιόν των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Έτσι οι έχοντες μεν  την οικονομική άνεση,  «αποκλεισμένοι» δε, λόγω πανδημίας στον κλεινόν άστυ,  μακριά από τους προσφιλείς τους προορισμούς στο εσωτερικό και το εξωτερικό, ξεγελούν την απαγόρευση μετακινήσεων, κλείνοντας δωμάτια και σουίτες  σε πολυτελή ξενοδοχεία όπως είναι το  Χίλτον, η Μεγάλη Βρετανία, το Athens Plaza.

Να σημειωθεί ότι σήμερα στην Αθήνα είναι ανοικτά γύρω στα 80 ξενοδοχεία, τα περισσότερα εξ αυτών έχουν επιλέξει να μην προσφέρουν υπηρεσίες εστιατορίου.

Οργισμένη αντίδραση από τους ξενοδόχους

Για “επιβράβευση – ‘τιμωρία” κάνει λόγο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων σε ανακοίνωση της, αν και σημειώνει ότι “οι επιχειρήσεις μας, από την αρχή της πανδημίας, τήρησαν και συνεχίζουν να τηρούν πιστά τα ιδιαίτερα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα που έχουν προβλεφθεί για αυτές και αποδείχθηκαν από τους πλέον υγειονομικά ασφαλείς χώρους”.

“Η επιβράβευση – ‘τιμωρία’ για την ανωτέρω προσπάθεια μας ήταν, εν μέσω lockdown, να παραμείνουν τα ξενοδοχεία μας ανοικτά – κλειστά στην ουσία, χωρίς έσοδα και εκτός των πρόσθετων μέτρων στήριξης που προβλέφθηκαν για τις κλειστές επιχειρήσεις”, τονίζει η ΠΟΞ και προσθέτει:

“Τώρα φτάσαμε στο σημείο να κατηγορούμαστε διότι οι επιχειρήσεις μας ίσως να έχουν πελάτες – διαμένοντες, επειδή δεν έχουν διακόψει μόνες τους τη λειτουργία τους!!

Ενημερώνουμε, λοιπόν, όλους τους ‘δημόσιους κατήγορους’ μας ότι τα εστιατόρια των ξενοδοχείων λειτουργούν νόμιμα ΜΟΝΟ για την εξυπηρέτηση των διαμενόντων σε αυτά και με συγκεκριμένους αυστηρούς όρους και κανόνες, τους οποίους απαρέγκλιτα οφείλουν να τηρούν και τους τηρούν. Αφού κατάφεραν να το πράξουν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που είχαν κάποια, μικρά έστω, ποσοστά πληρότητας, ασφαλώς και μπορούν να το πράξουν και τώρα που είναι σχεδόν άδεια.

Και τα εστιατόριά μας δεν είναι δυνατόν να κλείσουν όσο τα ξενοδοχεία μας παραμένουν ανοικτά και σε λειτουργία, καθώς οι πελάτες μας που διαμένουν σε αυτά, πρέπει να εξυπηρετηθούν.

Καλούμε τέλος τις αρμόδιες αρχές να αποφασίσουν επιτέλους αν θέλουν να δεχόμαστε πελάτες ‘μόνο για ύπνο’, διότι και αυτόν τον έχουμε χάσει όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα! Πάντως ξενοδοχεία τα οποία δεν θα επιτραπεί να δέχονται πελάτες, δεν μπορούν να παραμείνουν ανοικτά, ούτε για αστείο!”

Διαβάστε επίσης: