Η Τεχνητή Νοημοσύνη θεωρείται από πολλούς σύγχρονους μελετητές και στοχαστές μέρος της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, μαζί με τη ρομποτική και τους αλγόριθμους.
Στα μέσα του 18ου αιώνα η Βιομηχανική Επανάσταση έκανε την εμφάνισή της δημιουργώντας ένα σύνθετο μεταβαλλόμενο σύστημα σε τεχνικό, οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό αλλά και πολιτιστικό επίπεδο. Μέσα στο πλαίσιο του σκεπτικισμού, αλλά και της ταχύτατης προόδου η Τεχνητή Νοημοσύνη δίνει το παρόν αξιοποιώντας αλγόριθμους και μαθηματικά μοντέλα μηχανικής.
Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης είναι ευρεία και περιλαμβάνει πολλούς τομείς, όπως η υγεία, η ρομποτική, το ψηφιακό marketing, η χρηματοοικονομική ανάλυση, η αυτόνομη οδήγηση και πολλά άλλα. Έχει τη δυνατότητα να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο κόσμος μας και να προσφέρει λύσεις σε προβλήματα που παραδοσιακά απαιτούσαν ανθρώπινη επέμβαση.
Παρά τα οφέλη της ΑΙ, υπάρχουν και ηθικά και κοινωνικά ζητήματα που προκύπτουν, όπως η ανησυχία για την απώλεια θέσεων εργασίας λόγω αυτοματοποίησης καθώς και η ανάγκη για διαφάνεια και υπευθυνότητα στη χρήση των αλγορίθμων της τεχνητής νοημοσύνης.
Στον τομέα της εκπαίδευσης η ΑΙ έχει ήδη ανοίξει νέους ορίζοντες στον τρόπο που διδάσκονται και μαθαίνουν οι μαθητές. Η ενσωμάτωση της στα συστήματα εκπαίδευσης έχει δημιουργήσει προοπτικές για νέες μεθόδους διδασκαλίας. Στο πλαίσιο των νέων προκλήσεων, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου σε συνεργασία με την Bright Academy σχεδίασαν και παρουσιάζουν το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) στην Εκπαίδευση».
Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών με τις θεμελιώδεις έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης και η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την αποτελεσματική ενσωμάτωση των εργαλείων της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί θα είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για να δημιουργήσουν καινοτόμες και προσαρμοσμένες μαθησιακές εμπειρίες για τους μαθητές τους, συμβαδίζοντας με το εξελισσόμενο εκπαιδευτικό τοπίο.
Στο πλαίσιο αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιδιώκει οι επιμορφούμενοι να:
– έχουν κατανοήσει τις βασικές έννοιες της ΤΝ.
– μπορούν να αξιολογήσουν τις ευκαιρίες, τα πλεονεκτήματα και τους κινδύνους που συνοδεύουν την ενσωμάτωση της ΤΝ στην εκπαίδευση.
– Μπορούν να χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στη διδακτική διαδικασία, την προετοιμασία του μαθήματος, και την αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών.
– Χρησιμοποιούν μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, όπως το ChatGPT, για να βελτιώσουν τη διδασκαλία, ενισχύοντας τη συνεργατική μάθηση και τη δημιουργία περιεχομένου.
– Έχουν ενημερωθεί για τις σύγχρονες εξελίξεις και κατευθύνσεις της ΤΝ στον τομέα της εκπαίδευσης.
– Έχουν αποκτήσει γνώσεις για τη χρήση της ΤΝ στην δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού.
– Έχουν υιοθετήσει νοοτροπία διαρκούς μάθησης και προσαρμοστικότητας απέναντι στις τεχνολογικές εξελίξεις
μπορούν να εξετάζουν κριτικά τη χρήση των τεχνολογιών ΤΝ στην εκπαίδευση και προβληματιστούν για τα ηθικά και δεοντολογικά θέματα που προκύπτουν από τη χρήση της ΤΝ.
Αυτοί οι εκπαιδευτικοί στόχοι θα επιτρέψουν στους επιμορφούμενους να αποκτήσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες για την αποτελεσματική και ηθική χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε
Α) Σε απόφοιτους ΑΕΙ-ΤΕΙ της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, οι οποίοι επιθυμούν να αποκτήσουν εξειδίκευση σε θέματα που αφορούν την Τεχνητή Νοημοσύνη
Β) Σε εκπαιδευτικούς ή υποψήφιους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής), σε Εκπαιδευτές ή Υποψήφιους Εκπαιδευτές Ενηλίκων και Εκπαιδευτές/ Υποψήφιους Εκπαιδευτές ΣΔΕ, σε Στελέχη δομών μη τυπικής ή/και τυπικής εκπαίδευσης,
Γ) Σε απόφοιτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι θέλουν να αποκτήσουν βασικές γνώσεις σεθέματα που αφορούν την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Δ) Σε οποιονδήποτε έχει συναφή στο αντικείμενο εργασιακή εμπειρία και ενδιαφέροντα και θέλει να διευρύνει τις γνώσεις του στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Ε) Σε όσους επιθυμούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους στον παραπάνω τομέα.
Οι προϋποθέσεις για την παρακολούθηση του Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους είναι να έχουν: πρόσβαση στο Διαδίκτυο, προσωπικό e-mail για επικοινωνία με τους υπεύθυνους καθηγητές του Προγράμματος και τέλος βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών για τη διαχείριση της πλατφόρμας που υλοποιείται το Σεμινάριο. Το πρόγραμμα αναπτύσσεται σε 15 θεματικές ενότητες. Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως ηλεκτρονική εκπαίδευση. Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται στην μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού γεγονός που εξασφαλίζει την αυτονομία των συμμετεχόντων.
Επιστημονικός υπεύθυνος είναι ο κος Γουάλλες Εμμανουήλ, Διδάκτωρ Μηχανικός, της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, ΕΜΠ.
Το Σεμινάριο υλοποιείται με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Γνώσης και Αβεβαιότητας- Knowledge and Uncertainty Research Laboratory. Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 9 μήνες 400 ώρες δίνει από 2 μόρια έως και 10 μόρια για τον ΑΣΕΠ και προσφέρει 19 ECTS μονάδες. Για τις εγγραφές έως 20 Αυγούστου ισχύει ειδική οικονομική προσφορά.
Από την αρχική τιμή των 250 ευρώ η τιμή του Προγράμματος διαμορφώνεται στα 150 ευρώ με προκαταβολή 30 ευρώ και το υπόλοιπο ποσό επιμερίζεται σε δόσεις.
Η Bright Academy επενδύοντας στην εκπαίδευση με την εγγραφή στο Πρόγραμμα «Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) στην Εκπαίδευση» παρέχει σε όποιον επιθυμεί δωρεάν πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Linguaphone για εκμάθηση Αγγλικών Β1-Β2.
- Πούτιν: Υπόσχεται ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά τη χθεσινή επίθεση στο Καζάν της Ρωσίας
- Γερμανία-Μαγδεμβούργο: Ερωτηματικά για τις υπηρεσίες που διέθεταν πληροφορίες για τον Ταλέμπ Α.
- Συρία: Στη Δαμασκό ο Τούρκος ΥΠΕΞ – Συναντήθηκε με τον Αλ Τζολάνι
- Χιλιάδες Αγιοβασίληδες «ξεχύθηκαν» στους δρόμους του Πειραιά στο «Santa Night Run»