(Πηγή: indiatimes.com)
Περιεχόμενα
Επανάσταση στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να φέρει η Ινδική startup εταιρεία Karya, καθώς έχει ως στόχο την καταπολέμηση της φτώχειας σε περιοχές του κόσμου, όπου οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι περιορισμένες. Μάλιστα φαίνεται ότι το τελευταίο διάστημα, έχει γίνει η αγαπημένη εταιρεία τεχνολογικών κολοσσών, όπως η Google και η Microsoft.
Καθώς αναπτύσσεται ραγδαία ο τομέας του AI, μερικές από τις πιο μεγάλες επιχειρήσεις και ονόματα της Silicon Valley, συνεργάζονται με την Karya-μια μη κερδοσκοπική εταιρεία που μετρά μόλις δύο χρόνια ζωής-προκειμένου να κατασκευάσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι άνθρωποι στις αναπτυσσόμενες περιοχές, γίνονται τώρα μέρος ενός τεράστιου παγκόσμιου εργατικού δυναμικού, που δραστηριοποιείται σε χώρες όπως η Ινδία, η Κένυα και οι Φιλιππίνες, συλλέγοντας δεδομένα στα οποία βασίζονται τα chatbot AI και οι εικονικοί βοηθοί, για να δημιουργήσουν τα σχετικά «responses».
Παράδειγμα αποτελεί η Ινδή Preethi P., 22χρονη μοδίστρα, η οποία μετά από τρεις ημέρες εργασίας στην Karya, δηλώνει ότι πληρώθηκε 4.500 ρουπίες (54 δολάρια), περισσότερο από το τετραπλάσιο του ποσού που βγάζει συνήθως σε έναν ολόκληρο μήνα.
«Το μόνο που χρειάζομαι είναι ένα τηλέφωνο και το διαδίκτυο», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Αυξάνονται οι ανάγκες, αυξάνεται η ζήτηση
Η Karya ιδρύθηκε το 2021, πριν από την άνοδο του ChatGPT.
Ωστόσο, η φετινή «φρενίτιδα» γύρω από τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, έχει προσθέσει στην ακόρεστη ζήτηση δεδομένων των εταιρειών τεχνολογίας, όπως η Google και η Microsoft.
Μόνο η Ινδία, αναμένεται να αποκτήσει σχεδόν ένα εκατομμύριο εργαζόμενους στον σχολιασμό δεδομένων έως το 2030, σύμφωνα με την Nasscom, τον εμπορικό φορέα της τεχνολογικής βιομηχανίας της χώρας.
Αυτό, αποτελεί μία σπουδαία εξέλιξη για ένα έθνος περίπου 1,4 δισεκατομμυρίων ανθρώπων με 22 επίσημες γλώσσες.
Η πολλά υποσχόμενη startup, διαφοροποιείται από άλλους προμηθευτές δεδομένων, προσφέροντας στους συνεργάτες της-κυρίως γυναίκες σε αγροτικές κοινότητες- έως και 20 φορές τον κατώτατο μισθό που ισχύει σήμερα, με την υπόσχεση παραγωγής καλύτερης ποιότητας δεδομένων στην ινδική γλώσσα, τα οποία οι εταιρείες τεχνολογίας θα πληρώσουν περισσότερα χρήματα για να αποκτήσουν.
Αυτή η αυξανόμενη ζήτηση σημαίνει ότι ένας τεράστιος αριθμός Ινδών, έχουν αναπάντεχα πάρει τον έλεγχο ενός σπάνιου και πρόσφατα πολύτιμου περιουσιακού τους στοιχείου: τη μητρική τους γλώσσα.
Με σπουδές στο Στάνφορντ ο ιδρυτής
«Κάθε χρόνο, οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας ξοδεύουν δισεκατομμύρια δολάρια συλλέγοντας δεδομένα για τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης τους», εξήγησε στο Bloomberg ο Manu Chopra, ένας 27χρονος μηχανικός υπολογιστών με σπουδές στο Στάνφορντ, ο οποίος βρίσκεται πίσω από την ιδέα και την υλοποίηση της Karya.
Συνεργασία με Google και Microsoft
Η αυξανόμενη ζήτηση για AI, οδήγησε εταιρείες κολοσσούς να στραφούν στην Karya, προκειμένου να αντιμετωπίσουν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης τους: την εύρεση δεδομένων υψηλής ποιότητας για τη δημιουργία εργαλείων, τα οποία να μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα δισεκατομμύρια πιθανούς μη αγγλόφωνους χρήστες.
Τέτοιου είδους συνεργασίες θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν μια ισχυρή αλλαγή στα οικονομικά της βιομηχανίας δεδομένων και στη σχέση της Silicon Valley με τους παρόχους δεδομένων.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Microsoft χρησιμοποιεί την Karya, ως πηγή τοπικών δεδομένων ομιλίας για τα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης της.
Συγκεκριμένα, το Ίδρυμα Bill & Melinda Gates και η Microsoft, συνεργάζεται με την Karya για να μειώσει τις προκαταλήψεις λόγω φύλου στα δεδομένα που τροφοδοτούν μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, την τεχνολογία που στηρίζει τα chatbot AI.
Περισσότερες από 30.000 νεαρές γυναίκες που έχουν τελειώσει το σχολείο, εργάζονται στην Karya και βοηθούν στη συλλογή συνόλων δεδομένων για το Ίδρυμα.
Παράλληλα, η Google της Alphabet βασίζεται στην Karya για τη συλλογή δεδομένων ομιλίας σε 85 ινδικές περιοχές και μάλιστα, σχεδιάζει να επεκταθεί σε κάθε περιοχή, δημιουργώντας ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης σε 125 ινδικές γλώσσες.
Πολλές υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης έχουν αναπτυχθεί δυσανάλογα όσον αφορά τα δεδομένα στο διαδίκτυο στην αγγλική γλώσσα, σε άρθρα, βιβλία και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ως αποτέλεσμα, αυτά τα μοντέλα αντιπροσωπεύουν ελάχιστα την ποικιλομορφία των γλωσσών για τους χρήστες του διαδικτύου σε άλλες χώρες, που έχουν πρόσβαση σε smartphone και εφαρμογές με τεχνητή νοημοσύνη.
Σχεδόν ένα δισεκατομμύριο τέτοιοι πιθανοί χρήστες ζουν μόνο στην Ινδία, επομένως υπάρχει έδαφος για επωφελείς συνεργασίες, καθώς η κυβέρνηση πιέζει για την ανάπτυξη εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης σε κάθε τομέα, από την υγειονομική περίθαλψη έως την εκπαίδευση και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
Η Karya που εδρεύει στη Μπανγκαλόρ και υποστηρίζεται από επιχορηγήσεις, είναι σε θέση να διευρύνει τη δεξαμενή των γλωσσών, εν μέρει στοχεύοντας συγκεκριμένα εργαζομένους σε αγροτικές περιοχές, οι οποίοι διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να αναλάβουν συμβάσεις για τέτοιας μορφής εργασίες.
32.000 εργαζόμενοι στην εφαρμογή
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εφαρμογή της Karya, μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Στην Ινδία, περισσότεροι από 32.000 εργαζόμενοι έχουν συνδεθεί στην εφαρμογή, ολοκληρώνοντας 40 εκατομμύρια πληρωμένες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως σχολιασμό βίντεο και ομιλίας.
Ωστόσο, η Karya δεν σταματά στην Ινδία.
Η εταιρεία αναφέρει ότι βρίσκεται σε συνομιλίες για να πουλήσει την πλατφόρμα της ως υπηρεσία και σε οργανισμούς στην Αφρική και τη Νότια Αμερική, όπου θα υπάρξει η ανάλογη φιλοσοφία.
Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον της Karya φαντάζει ευοίωνο, μαζί με το μέλλον των ανθρώπων, που πάντα ήθελαν, αλλά έως τώρα δεν μπορούσαν.
«Δεν γνωρίζω τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη», αναφέρει ένας Ινδός πολίτης.
«Δουλεύω όμως για να εκπαιδευτούν τα παιδιά μου, ώστε να μάθουν πώς να τη χρησιμοποιούν», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης:
Deutsche Bank για Coca Cola HBC: Η τιμή στόχος μπορεί να πάει στα €46 ή 85% υψηλότερα
Sunlight Group: Δημιουργεί αυτόνομη εταιρεία για τον κλάδο ανακύκλωσης μπαταριών μολύβδου-οξέος