Τα «swifteconomics» σαρώνουν και στον τουρισμό. Τελευταίο παράδειγμα; Οι συναυλίες της Taylort Swift στην Σιγκαπούρη.

Ένας προορισμός, δημοφιλής κυρίως για επαγγελματικά ταξίδια, ξαφνικά βλέπει τα ξενοδοχεία τoυ να γεμίζουν λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει η διάσημη τραγουδίστρια τις εμφανίσεις της.

Η οικονομία των συναυλιών

Η εκρηκτική ζήτηση για τις συναυλίες Αμερικανών και Ευρωπαίων καλλιτεχνών έχει ανατρέψει όλες τις συμβατικές οικονομικές προβλέψεις εδώ και ένα χρόνο, με το πέρασμα των καλλιτεχνών από κάθε προορισμό να είναι σαρωτικό.

Η «πόλη του λέοντος» βιώνει τους τελευταίους μήνες μία απροσδόκητη ανάπτυξη, χάρη στους δυτικούς καλλιτέχνες που κάνουν τις περιοδείες τους. Όλα ξεκίνησαν τον περασμένο Ιανουάριο με τους Coldplay.

Έξι συναυλίες στο Εθνικό στάδιο της Σιγκαπούρης ανακοινώθηκαν τον προηγούμενο χρόνο, με 20.000 εισιτήρια να ξεπουλιούνται μέσα σε λίγες ώρες. Οι Coldplay έσπασαν το ρεκόρ του πιο δημοφιλή καλλιτέχνη στη Ασία, χάρη στο ταχύτατο sold out και η Σιγκαπούρη μετατράπηκε σε hot spot για λίγες ημέρες.

Η τουριστική βιομηχανία της χώρας είδε «χρυσές» μέρες και όπως όλα δείχνουν θα βιώσει κάτι αντίστοιχο, όταν θα ξεκινήσει τις συναυλίες της η Taylor Swift.

Η καλλιτέχνιδα φαινόμενο που σάρωσε το προηγούμενο διάστημα μετατρέποντας σε φαινόμενο τις συναυλίες της, εκτιμάται ότι βρίσκεται στην τελική ευθεία για να κερδίσει πάνω από 4 δισ. δολάρια, χρήματα που θα πάνε απευθείας στην προσωπική της περιουσία. Νωρίτερα, η συναυλία της έγινε ταινία, για όσους δεν πρόλαβαν να την δουν από κοντά και η περίπτωσή της μάθημα στα αμερικάνικα πανεπιστήμια.

Το φαινόμενο των Swifties

Η Swift, μία ποπ τραγουδίστρια, γνωστή για τις σχέσεις της με διάσημους καλλιτέχνες και τα τραγούδια που γράφει για τους άδοξους έρωτές της, δεν είναι η μόνη κερδισμένη, καθώς σύμφωνα με υπολογισμούς της Washinghton Post, η οικονομία των ΗΠΑ κέρδισε  5,7 δισ. δολάρια χάρη στις περιοδείες των θαυμαστών της, τους λεγόμενους swifties, που την ακολουθούσαν σε κάθε της βήμα.

Σε 20 πόλεις των ΗΠΑ, στις οποίες εμφανίστηκε η Swift, ξενοδοχεία, εστιατόρια και καταστήματα είδαν εκατομμύρια να προστίθενται στο συνολικό κέρδος της εστίασης σε περιόδους μη τουριστικές από τους θαυμαστές της ποπ τραγουδίστριας.

Με τις πόλεις της Ασίας να είναι ο επόμενος προορισμός της, το παράδειγμα της Σιγκαπούρης είναι χαρακτηριστικό.

«Η πόλη των λιονταριών ήταν παραδοσιακά περισσότερο ένας προορισμός για επαγγελματικά ταξίδια, αλλά αυτές οι παγκόσμιες μουσικές εκδηλώσεις μεγάλης κλίμακας είναι μια ευλογία για τους κλάδους της Σιγκαπούρης που σχετίζονται με τα ταξίδια και θα μπορούσαν να προσθέσουν ακόμα και 10% στο ΑΕΠ της», έγραψε ο οικονομολόγος της HSBC Yun Liu σε πρόσφατο σημείωμά του.

Εκτίναξη της ζήτησης

Την περίοδο των έξι συναυλιών των Coldplay, η ταξιδιωτική πλατφόρμα Agoda κατέγραψε οχταπλάσια αύξηση στη κίνηση αναζήτησης για καταλύματα στη Σιγκαπούρη, κυρίως από κατοίκους της Μαλαισίας και της Ινδονησίας, των δύο γειτονικών χωρών.

«Δεδομένου του παρελθόντος της, η Τέιλορ Σουίφτ αναμένεται να χαρίσει μία νέα σημαντική ώθηση στην οικονομία» ανέφερε ο Liu.

Οι κρατήσεις ξενοδοχείων στη Σιγκαπούρη για τον Μάρτιο του 2024 αυξήθηκαν κατά 10%, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ξενοδοχειακών αναλύσεων Smith Travel Research.

Η αεροπορική αεταιρεία Jetstar Asia επιβεβαίωσε επίσης ότι είδε τη ζήτηση να αυξάνεται κατά περίπου 20% για δρομολόγια που συνδέουν προορισμούς όπως η Μπανγκόκ, η Μανίλα και η Τζακάρτα με τη Σιγκαπούρη.

«Παραδοσιακά ήταν ένας προορισμός για συναντήσεις, συνέδρια και εκθέσεις,  ο οποίος προσέλκυε κυρίως εύπορους επιχειρηματίες», σημείωσε  ο Liu της HSBC.

Η ανάπτυξη όμως μίας νέας αγοράς συναυλιών ή αθλητικών εκδηλώσεων αναμένεται να δώσει μία επιπλέον ώθηση.

Διαβάστε επίσης:

Aνατροπή με τη Shein: Εξετάζει εισαγωγή στο χρηματιστήριο του Λονδίνου

Φρέντι Μέρκιουρι: Πωλητήριο στο εντυπωσιακό σπίτι του θρύλου της μουσικής για $38 εκατ.

Πέθανε ο Τζέικομπ Ρότσιλντ: Ποιος ήταν ο διάσημος τραπεζίτης και φιλάνθρωπος της ισχυρής δυναστείας