Ολοταχώς για μια χρονιά-ρεκόρ που θα ξεπεράσει αυτή του 2019 βαδίζει ο ελληνικός τουρισμός εφέτος, όπως φανερώνουν οι μέχρι τώρα επιδόσεις σε αφίξεις και έσοδα.

Όπως τονίζει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος, «αν λάβει κανείς υπόψη την εικόνα σε δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας, φαίνεται ότι αυτό θα συμβεί. Βέβαια, πρέπει να περιμένουμε μέχρι και τον Αύγουστο για να δούμε την εξέλιξη του Οκτωβρίου και του Σεπτεμβρίου», συμπληρώνει ο πρόεδρος της ΠΟΞ.

Με δυο ταχύτητες η κούρσα στην πληρότητα σε δημοφιλείς και χερσαίους προορισμούς

Αναφορικά με την πληρότητα στα ξενοδοχεία, ο κ. Τάσιος αναφέρει ότι στο μοντέλο ήλιος και θάλασσα υπάρχει μια καλή πληρότητα που αγγίζει κατά μέσο όρο το 80% και μέχρι το Σεπτέμβριο. Φυσικά υπάρχουν και μονάδες που η πληρότητα είναι και στο 100%, όπως τονίζεται.

Στον αντίποδα οι χερσαίοι προορισμοί της χώρας δεν έχουν καλή πληρότητα και περιμένουν και την εσωτερική αγορά να κινηθεί. Πελοπόννησος, Μαγνησία, Δελφοί και άλλοι προορισμοί δεν «τρέχουν» με την ίδια ταχύτητα στην κούρσα των αφίξεων και προσδοκάνε την αύξηση της τουριστικής κίνησης, μέσω των προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού κ.λ.π., συμπληρώνει ο κ. Τάσιος.

Στο τέλος της χρονιάς θα γίνει το ταμείο σύμφωνα με τον πρόεδρο της FedHatta

Πάντα σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις για την εφετινή χρονιά, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας τουριστικών γραφείων FedHatta, Λύσσανδρος Τσιλίδης αναφέρει ότι ο τουρισμός στην Ελλάδα πράγματι έχει μεγάλη κινητικότητα το διάστημα Ιουνίου-Σεπτεμβρίου, όπως έχουν και οι ανταγωνίστριες παραθεριστικές χώρες.

Ωστόσο, στο τέλος της χρονιάς θα γίνει το ταμείο υπογραμμίζει ο κ. Τσιλίδης και υπενθυμίζει ότι η πλήρης ταξιδιωτική κινητικότητα θα επανέλθει όταν βγούμε εντελώς από την Covid εποχή. Παράλληλα είμαστε εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, ενεργειακής, πανδημίας, γεγονός που έχει κι αυτό τη σημασία στις τουριστικές ροές.

Στο μεταξύ ο κ. Τσιλίδης εστιάζει στο χαρακτηριστικό της εφετινής χρονιάς, που όπως λέει είναι το γεγονός ότι κόσμος ταξιδεύει κατά μόνας, οι οποίοι επωφελούνται από εισιτήρια που είχαν αγοράσει στο παρελθόν, με χαμηλότερες τιμές.

Αυτό, όπως εξηγεί ο κ. Τσιλίδης, «είναι ένα νέο μοντέλο που υπάρχει σε όλο τον κόσμο και καλώς υπάρχει και στην Ελλάδα, αλλά αυτό όμως δεν είναι χαρακτηριστικό του μαζικού και οργανωμένου τουρισμού που δίνει τα μεγάλα νούμερα στην Ελλάδα.

Δίνει ωστόσο κινητικότητα και κινούν την τοπική οικονομία αλλά αλλοίμονο αν η Ελλάδα αποφασίσει να μείνει σε αυτό το μοντέλο», όπως αναφέρει ο κ. Τσιλίδης και προσθέτει: «οι οργανωτές ταξιδίων φέρνουν τον πολύ κόσμο, καθώς έτσι κινούνται τουριστικά γραφεία, λεωφορεία, ξεναγοί» κλπ.

Η Αγγλία πρωταγωνιστεί στις αφίξεις στην Ελλάδα

Αναφορικά με τις χώρες που πρωταγωνιστούν στις αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα, οι Άγγλοι έχουν την πρωτοκαθεδρία από τις αγορές της Ευρώπης και ακολουθούν οι Γερμανοί με πιο χαμηλούς ρυθμούς, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο.

Στο μεταξύ, οι Γάλλοι ήδη ξεκίνησαν δυναμικά την κάθοδο τους στην Ελλάδα, ενώ σε άνοδο είναι οι αφίξεις επισκεπτών από τις κάτω χώρες αλλά και την Ιταλία.

Σημαντική αγορά οι ΗΠΑ για τα τουριστικά έσοδα αλλά δεν διαχέονται σε όλη την χώρα

Εστιάζοντας στην αγορά των ΗΠΑ, που φέτος είναι η αγορά που ουσιαστικά έχει αναπληρώσει σε πολλαπλάσιο βαθμό, όποιες απώλειες έχει η Ελλάδα από Ρωσία και Ουκρανία, ο κ. Τάσιος τονίζει τα εξής: «Ναι είναι αυτοί που κάνουν την διαφορά για τους εξής λόγους: Η ισοτιμία με το Ευρώ τους βοηθάει αλλά και οι πολλές πτήσεις που υπάρχουν από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα.

Οι Αμερικανοί όμως πάνε σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως Αθήνα, Κυκλάδες και κάποια άλλα αεροδρόμια. Στον αντίποδα οι Ρώσοι πήγαιναν παντού. Από Πελοπόννησο, Θάσο, Κρήτη, Χαλκιδική. Για το κράτος είναι καλό που έρχονται οι Αμερικάνοι αλλά δεν διαχέονται σε όλη την Ελλάδα», συμπληρώνει ο κ. Τάσιος.

Διαβάστε επίσης:

ING: Τα ισχυρά έσοδα από τον τουρισμό θα στηρίξουν την ελληνική οικονομία – Ανάπτυξη 4,2% το 2022