«Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για μια σύμβαση που θεραπεύει τα ελαττώματα του παρελθόντος. Εμείς προσπαθούμε να περπατήσουμε ανάμεσα στη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα. Με την σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και είναι προς όφελος των Ελλήνων φορολογούμενων».

Αυτό δήλωσε από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

1

Παράλληλα, απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, η οποία κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προχωρά σε μία ακόμα παραχώρηση δημόσιας περιουσίας εξασφαλίζοντας μόνο τα συμφέροντα του ιδιώτη, χωρίς όμως να διασφαλίζει ούτε το δημόσιο συμφέρον ούτε τους εργαζόμενους αλλά ούτε και τον Έλληνα φορολογούμενο.

«Είναι πάρα πολύ δύσκολο ένα τόσο σύνθετο έργο όπως η Αττική Οδός να το διαχειριστεί το δημόσιο με αποτελεσματικότητα. Η σύμβαση εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο έλαβε υπόψη του το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο», αντέτεινε ο κ. Ταχιάος και συμπλήρωσε:

«Με τη σύμβαση παραχώρησης που φέρνουμε είμαι σίγουρος ότι στην πορεία του χρόνου η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη θα κριθεί θετικά. Είναι μία από τις γενναίες μεταρρυθμίσεις οι οποίες πιστώνονται στη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τις οποίες ερχόμαστε ενώπιόν σας και ζητάμε να τις στηρίξετε, γιατί διασφαλίζουν και το δημόσιο συμφέρον και τον Έλληνα φορολογούμενο».

Αιτιολογώντας την καταβολή διοδίων, ο κ. Ταχιάος ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Δεν θα μπορούσαμε ποτέ να καταργήσουμε τα διόδια γιατί την Κυριακή αν κατεβάζαμε τις μπάρες το Λεκανοπέδιο θα ασφυκτιούσε. Θα είχε παραλύσει, να είστε σίγουροι.

Είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα πολύ κλειστό σύστημα με πολύ συγκεκριμένη χωρητικότητα και πολύ συγκεκριμένη εξυπηρέτηση. Αν δεν βάλουμε διόδια ή αν μειώσουμε πραγματικά τα διόδια, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχουμε μία κυκλοφορία η οποία θα φθάσει την οδό στα όριά της. ‘Αρα τι κάνουμε στην πενταετία που είναι η περίοδος παραχώρησης της σύμβασης; Ερχόμαστε και αναθεωρούμε ακριβώς, με βάσει τους φόρτους, το πώς θα τους κατανέμουμε μέσα στην κυκλοφορία. Ακόμα και τα διόδια έχουν περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλης Κόκκαλης έκανε λόγο για αποικιοκρατική σύμβαση και για αδιαφάνεια στη διαδικασία παραχώρησης.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Πάρις Κουκουλόπουλος, έκανε λόγο για μείζον θεσμικό θέμα καθώς, όπως είπε, «καλούμαστε να ψηφίσουμε μια σύμβαση παραχώρησης ως έχει ολόκληρη, χωρίς η Βουλή να μπορεί να διορθώσει ούτε μισή λέξη και χωρίς η κυβέρνηση να έχει προσκομίσει τα πιο σημαντικά προσαρτήματά της».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, δήλωσε την έντονη αντίθεσή του στην καταβολή διοδίων και καταλόγισε «στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης για την παράδοση των δημόσιων υποδομών σε ιδιώτες». «Λέτε αυτά τα λεφτά της παραχώρηση θα πάνε στο δημόσιο χρέος. Ποιοι όμως το πληρώνουν; Τα λαϊκά στρώματα. Και τι κάνετε στην πραγματικότητα; Βάζετε μία μόνιμη θηλιά στο λαό και το πανηγυρίζετε ως επιτυχία. Παραχωρείτε μια χρυσοφόρα κότα χωρίς καμία διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος χωρίς δέσμευση για τους εργαζόμενους», πρόσθεσε.

Από την πλευρά της, η εισηγήτρια της Νέας Αριστεράς, Πέρκα Θεοπίστη, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «προχωρά σε παραχωρήσεις δημόσιας περιουσίας, χωρίς κανένα κέρδος, χωρίς να προβλέπονται αναπτυξιακά έργα και σε κάθε περίπτωση υποθηκεύει τους μελλοντικούς προϋπολογισμούς».

Διαβάστε επίσης

Επιβεβαίωση mononews από Reuters για τα απειλητικά e-mails από τους Χούθι σε βάρος Ελλήνων εφοπλιστών

AustriaCard: Αύξηση 7% στα έσοδα α’ εξαμήνου – Άλμα 11,2% στα EBITDA

ΠΕΔΜΕΔΕ: Η Αθήνα στο επίκεντρο των εξελίξεων στο χώρο της Ευρωπαϊκής Κατασκευαστικής Βιομηχανίας