Νίκος Ταχιάος
Εντός τριών ετών θα πρέπει να ολοκληρωθεί το έργο του μετρό στη Θεσσαλονίκη, συμπεριλαμβανομένου και του σταθμού «Βενιζέλος», όπου έχουν έρθει στο φως οι αρχαιότητες, οι οποίες και θα αναδειχθούν.
«Δεν είναι απραγματοποίητο, αν πάρουμε υπόψη μας ότι στο σταθμό της «Αγίας Σοφίας», όπου επίσης υπήρχαν πολλά αρχαιολογικά ευρήματα και πολλές αρχαιολογικές εμπλοκές, τα πράγματα πήραν έναν πολύ σύντομο δρόμο, αμέσως μόλις απελευθερώθηκαν οι εργασίες από αυτές», δηλώνει μάλιστα από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» κ. Νίκος Ταχιάος. Πρόσφατα εξάλλου, όπως είναι γνωστό υπογράφηκε από την υπουργό Πολιτισμού, η απόφαση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό « Βενιζέλος», όπως προβλέπει η γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
Όπως ο ίδιος επισημαίνει άλλωστε, για την ολοκλήρωση του σταθμού θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει γίνει πρώτα η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Κι αυτό «διότι δεν μπορεί να κλείσει η Εγνατία Οδός αν δεν επανατοποθετηθούν τα αρχαία, κατά συνέπεια δεν θα μπορεί να κατασκευαστεί η οροφή του σταθμού», όπως λέει. Κάτι που αποτελεί την καλύτερη απάντηση σε διακινούμενες θεωρίες, ότι δήθεν τα αρχαία δεν θα επιστρέψουν στη θέση τους.
Πολιτικές σκοπιμότητες θεωρεί πάντως ο ίδιος, ότι βρίσκονται πίσω από όλη τη συζήτηση και τις αντιδράσεις που έχουν δημιουργηθεί. «Ο πολιτισμός και η ιστορία της πόλης μας αφορά όλους», λέει ο κ. Ταχιάος. «Θεωρώ ότι το θέμα δεν έχει τεθεί στις πραγματικές του διαστάσεις, έχει πάρει έναν πολύ ισχυρό συναισθηματικό χαρακτήρα. Όλοι θέλουμε να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα, απλώς ο καθένας θέλει να υποδείξει τον δικό του δρόμο. Εμείς έχουμε επιλέξει τον δρόμο, που υπαγορεύεται από την τεχνική, είναι ο δρόμος με τις ελάχιστες αβεβαιότητες, είναι ο δρόμος που είναι πιο φθηνός και πιο σύντομος. Είναι σίγουρος δρόμος. Δεν είναι ένας δρόμος- ναρκοπέδιο».