Να καταστήσει την υπεραιωνόβια ΕΨΑ ως μία από τις ηγετικές εταιρείες στην αγορά των αναψυκτικών έχει βάλει στόχο ο επικεφαλής του Smerc Νίκος Καραμούζης, έναν χρόνο μετά την εξαγορά της από το επενδυτικό ταμείο και λίγες ημέρες αφότου ανακοινώθηκε η αποεπένδυση από την εταιρεία της οικογένειας Σεπετά.

«Κλειδί» για την ανάπτυξη της εταιρείας είναι η επέκταση της παρουσίας της σε όλη την Ελλάδα, το rebranding ώστε να επανασυστηθεί στους καταναλωτές αλλά και η ενίσχυση της εξωστρέφειας.

1

«Είμαστε εδώ για να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα που έχει αυτή η ιστορική βιομηχανία και να πάρουμε ηγετική θέση στα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια στην αγορά αναψυκτικών» επεσήμανε χθες ο πρόεδρος του Smerc Νίκος Καραμούζης σε ενημερωτική δημοσιογραφική συνάντηση στην οποία παρουσίασαν μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΨΑ, Τάκη Πέρκιζα, το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας.

Ανοιχτό το ενδεχόμενο για συγχώνευση στο μέλλον με Ελληνικοί Χυμοί και Νερά Διός και Σέλι

Παράλληλα έγινε αναφορά στις συνέργειες που μπορεί να έχει η ΕΨΑ με τα νερά Διός και Σέλι, επένδυση που έκαναν από κοινού ο Κ. Καραμούζης, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος και ο Απόστολος Ταμαβακάκης αλλά για το ενδεχόμενο πιθανής συγχώνευσης των εταιρειών στο μέλλον μαζί με την Ελληνικοί Χυμοί, εταιρεία στην οποία έχουν επενδύσει ο κ. Ταμβακάκης με τον κ. Θεοδωρόπουλο. Όπως είπε ο επικεφαλής του Smerc, στην παρούσα φάση οι πιθανές συνέργειες με τη Water Invest που εξετάζονται περιορίζονται στις προμήθειες και η ΕΨΑ θα αναπτυχθεί αυτόνομα.

«Αυτή στιγμή πιθανές συνέργειες στις προμήθειες με το νερό και ο καθένας συνεχίζει αυτόνομα την πορεία του. Το θα γίνει σε πέντε χρόνια, μόνο ο Θεός ξέρει. Η δυναμική στην αγορά είναι για τη δημιουργία μεγαλύτερων σχημάτων. Αυτό δεν γυρίζει πίσω και μάλλον καθυστέρησε. Το τι θα γίνει σε κάποια χρόνια δεν ξέρω. Αυτή τη στιγμή προέχει η ΕΨΑ να γίνει ένα από τα ισχυρά ονόματα στον κλάδο των αναψυκτικών και να συνεχίσει να ενισχύει την εικόνα ότι είναι η αγαπημένη επιλογή του καταναλωτή. Αυτή είναι η προτεραιότητά μας σήμερα. Το τι θα γίνει αύριο, όλα είναι ανοιχτά» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμούζης.

Με τις επενδύσεις να ξεπερνούν τα 5 εκατ. ευρώ από πέρυσι η ΕΨΑ βρίσκεται σε τροχιά ανόδου με τις πωλήσεις το 2023 να είναι αυξημένες κατά 31% και το 2024 να κινείται περίπου στα ίδια επίπεδα.

Οι πέντε πυλώνες ανάπτυξης

Το αναπτυξιακό πλάνο για την επόμενη τετραετία στηρίζεται σε πέντε άξονες:

–Η καλύτερη απόδοση παραγωγής και αλυσίδας τροφοδοσίας. Σε αυτήν την κατεύθυνση γίνονται επενδύσεις στο εργοστάσιο, στην παραγωγή, στα logistics, στην αλυσίδα τροφοδοσίας για να αυξηθεί η παραγωγικότητα και παράλληλα να μειωθεί το κόστος ανά μονάδα προΪόντος και να καταστεί ακόμη πιο ανταγωνιστική.

–Αναγέννηση του brand, που ήδη είναι η νούμερο ένα ελληνική εταιρεία στο μυαλό των καταναλωτών στα flavored αναψυκτικά, εκτός της Cola. Το rebranding αφορά σε καινούργια προϊόντα, πιο μοντέρνα συσκευασία, νέα επικοινωνία.

-Πανελλαδική επέκταση και αναβάθμιση στα σημεία πώλησης. Ηδη έχουν γίνει περισσότερες από 30 νέες συνεργασίες με χονδρεμπόρους και οργανωμένο λιανεμπόριο με έμφαση στη νότια Ελλάδα όπου μέχρι τώρα δεν είχε ισχυρή παρουσία.

-Μεγιστοποίηση ευκαιριών και ανάπτυξη εξαγωγών με την ΕΨΑ να είναι ήδη παρούσα σε 35 χώρες. Στόχος είναι η εδραίωση της παρουσίας της σε αυτές τις χώρες και η επέκτασή της μέσα από υγιείς και κερδοφόρες συνεργασίες.

-Εστίαση στο ανθρώπινο δυναμικό με εκπαίδευση και προσλήψεις. Σημειώνεται ότι η ΕΨΑ απασχολεί σήμερα 110 εργαζόμενους.

Οι νέες επενδύσεις

Στον κλάδο του ελαιολάδου αλλά και στην αγορά καλλυντικών- συμπληρωμάτων διατροφής βλέπει τις επόμενες επενδύσεις του fund που διαχειρίζεται ο κ. Καραμούζης. Όπως είπε στο περιθώριο της εκδήλωσης, είναι  κλάδοι που παρουσιάζουν ευκαιρίες και προοπτικές ανάπτυξης και ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με κάποιες εταιρείες. Ο κ. Καραμούζης έκανε αναφορά και στο νέο μοντέλο που αναπτύσσεται στο επιχειρείν, καταδεικνύοντας την ανάγκη για ισχυρές και μεγάλες επιχειρήσεις.

«Η παλιά οικογενειακή επιχείρηση που έχει προσφέρει πολλά στον τόπο σε άλλες συνθήκες πρέπει σήμερα να ξαναδεί το έργο από την αρχή. Να δει ότι ο διεθνής ανταγωνισμός εντείνεται και ότι είναι τόσο ραγδαίες οι παραγωγικές και τεχνολογικές αλλαγές και οι μετασχηματισμοί που γίνονται γύρω μας που χρειάζονται εμπροσθοβαρείς και ρηξικέλευθες πρωτοβουλίες για να παραμείνουν βιώσιμες στο μέλλον. Δεν έχω κάτι εναντίον των οικογενειακών επιχειρήσεων υπάρχουν άριστες επιχειρήσεις αλλά λέω απλά ότι εμείς μεγαλώσαμε με το μοντέλο μικρών και μεσαίων οικογενειακών επιχειρήσεων αυτό το μοντέλο στο νέο περιβάλλον πρέπει να το ξαναδούμε» τόνισε.

Διαβάστε επίσης

Βίκος-ΕΨΑ: Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος… διαζυγίου

ΕΨΑ: Στη SMERC του Νίκου Καραμούζη πέρασε η συμμετοχή της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων

ΕΨΑ: Αυξημένες πωλήσεις το 2023 – Προχωρά σε ΑΜΚ 5 εκατ. ευρώ