Η ιστορία της Στακόρ ξεκινά προπολεμικά και σχετίζεται κυρίως με τη Ford. Η οικογένεια Κορτέση έχει πολυδιάστατη ιστορία στην αντιπροσώπευση κατασκευαστών αυτοκινήτων καθώς μέσω της ΕΛΜΑ είχε την Mazda για 30 χρόνια αλλά εμπορεύονταν και αυτοκίνητα του γκρουπ Renault.
Η Στακόρ ταυτίστηκε με τη Ford, οι πιο παλιοί θυμούνται ότι στα χρόνια της αθωότητας αν ήθελες… Escort έπρεπε να πας Βελμάρ, Στακόρ ή Κοντέλη. «Στακόρ για Ford» ήταν το μότο της εταιρείας την εποχή εκείνη σε πείσμα του ανταγωνισμού.
Παιδί ακόμη, στεκόμουν με τις ώρες έξω από τη βιτρίνα του καταστήματος στην Λ. Αλεξάνδρας για να θαυμάσω το Capri ή τη δίπορτη Cortina. Δε μου άρεσε το Escort γιατί έβλεπα μόνο τις βασικές εκδόσεις 1100.
Η Στακόρ ταυτίστηκε με τη Ford και έγινε αγαπητή στο κοινό μέσα από την δημοφιλία και αξιοπιστία των προϊόντων της εταιρείας. Πέρα όμως από το προϊόν και οι υπηρεσίες after sales όπως λέγονται σήμερα, ήταν σε ανάλογο επίπεδο.
Η Στακόρ, έπαψε να έχει την αντιπροσωπεία της Ford στην Ελλάδα το 2005 καθώς άλλαξε η επιχειρηματική στρατηγική της Ford Ευρώπης και δημιουργήθηκε παράρτημα της πολυεθνικής στην Ελλάδα. Η οικονομική κρίση στη χώρα μας συνέπεσε με μια περίοδο μεταβατική για τη Ford όπου ακροβατούσε ανάμεσα στο σπορ και στο οικογενειακό SUV.
Όσον αφορά στη Στακόρ πέρα από το προϊόν, μια σειρά από λάθη, τα προβλήματα των τραπεζών αλλά και δυσκολίες που αντιμετώπισε η εταιρεία οδήγησαν στην πτώχευσή της. Η εκπροσώπηση της Ford στη χώρα μας συνεχίζει να γίνεται κεντρικά μέσω παραρτήματος της πολυεθνικής εταιρείας.
Πηγαίνοντας πίσω στο χρόνο είναι γνωστό ότι ο Ιωάννης Κορτέσης έφερε τη Ford στην Ελλάδα πίσω τη δεκαετία του 1930. Το επόμενο βήμα ήταν το 1936, να αναλάβει την αντιπροσώπευση της Ford.
Ο πόλεμος δημιούργησε αδιέξοδα από τα οποία η οικογένεια Κορτέση βγήκε, ιδρύοντας την Στακόρ, το 1951 με πρωτεύοντα στόχο την αντιπροσώπευση της Ford στην ελληνική αγορά. Σταδιακά αναπτύχθηκε το δίκτυο και χάρη στην επιτυχία των μοντέλων της Ford, η Στακόρ έγινε δημοφιλής και έχαιρε μεγάλης αναγνώρισης.
Το επόμενο βήμα ήταν η ανάπτυξη της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, όπου η Στακόρ επίσης πρωταγωνίστησε προσφέροντας στους καταναλωτές ποιοτικές επιλογές και ειλικρινείς περιγραφές.
Η οικογένεια Κορτέση μέσω της Στακόρ συχνά στήριζε κοινωνικές δράσεις και πρωτοβουλίες, σύμφωνα με το σφυγμό της κοινωνίας. Συνολικά άφησε ένα θετικό αποτύπωμα στην ιστορία της αυτοκίνησης στη χώρα μας τόσο μέσω της Ford όσο και μέσω της Mazda.
Για πολλούς μεγαλύτερους σε ηλικία Έλληνες, το όνομα Στακόρ προκαλεί νοσταλγία και συνδέεται με αναμνήσεις από την απόκτηση του νέου τους οικογενειακού αυτοκινήτου σε μια εποχή που δεν υπάρχει πια.
Η τελευταία επένδυση της Στακόρ έγινε εν μέσω της μεγάλης οικονομικής κρίσης το 2010, με το άνοιγμα δύο νέων κάθετων μονάδων σε ιδιόκτητο χώρο στον Πειραιά. Η πρώτη με Renault & Dacia και η δεύτερη με Mazda.
Η πτώχευση σήμανε το τέλος μιας εποχής για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς ένας από τους παλαιότερους και πιο αξιόπιστους ομίλους, αποχώρησε από τον κλάδο. Σήμερα η συζήτηση επανέρχεται γιατί εκπλειστηριάζετε ένα εμβληματικό ακίνητο του ομίλου επί της Λεωφόρου Αθηνών.
Ο πλειστηριασμός κατέστη άγονος την προηγούμενη φορά. Πρόκειται για γωνιακό οικόπεδο που βρίσκεται επί της συμβολής της Λεωφόρου Αθηνών με τις οδούς Χρηματιστηρίου, Πολυκράτους και Ποσειδίππου.
Συνολικά ένα μεγάλο τμήμα της ακίνητης περιουσίας του ομίλου αφορούσε κτίρια στα οποία στεγάζονταν αντιπροσωπείες πώλησης αυτοκινήτων και συνεργεία επισκευής.
Διαβάστε επίσης:
H ισχυρότερη Mustang όλων των εποχών!
Τα επικά Bronco και Mustang εμπνέουν μια νέα γενιά ποδηλάτων