Οι πολύ καλές επιδόσεις του πρώτου τριμήνου οδήγησαν στην αναθεώρηση προς τα πάνω των προβλέψεων για τζίρο και κερδοφορία της Coca-Cola HBC το 2023.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο επικεφαλής της εταιρείας, Ζόραν Μπογκτάνοβιτς, ο όμιλος αναμένει ότι το φέτος θα πετύχει οργανική ανάπτυξη των καθαρών εσόδων από πωλήσεις πάνω από τον στόχο του 5%-6%, εκτίμηση την οποία είχε κάνει όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα για την οικονομική χρήση του τζίρου. Ομοίως αναθεώρησε προς το καλύτερο και την εκτίμηση για τα κέρδη τονίζοντας ότι ο όμιλος αναμένει αύξηση των λειτουργικών κερδών στο άνω επίπεδο του εύρους -3% έως 3% σε οργανική βάση. Δηλαδή η Coca Cola HBC το 2023 αναμένει αύξηση των λειτουργικών κερδών κατά 3%.

Κλειδί για την ανάπτυξη η τιμολογιακή πολιτική

Καθοριστικό ρόλο στη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων κατά 22,2% που καταγράφηκε στο πρώτο τρίμηνο του έτους σε οργανική βάση (εξαιρουμένης της Ουκρανίας και της Ρωσίας) αποδίδεται στις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία, καθώς ο όγκος πωλήσεων δεν είχε το αντίστοιχο εύρος ανάπτυξης (+2,6%).

Μιλώντας χθες στους αναλυτές ο κ. Μπογδάνοβιτς αναφέρθηκε στο μείγμα προϊόντων και στην τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόστηκε αποτελεσματικά αντιμετωπίζοντας τις συνεχιζόμενες αυξήσεις στα κόστη. «Η συνεπής υλοποίηση της στρατηγικής μας οδήγησε σε ένα καλό ξεκίνημα για το 2023 και αναμένουμε να πετύχουμε ισχυρές επιδόσεις για μια ακόμη χρονιά. Συνεπώς, τώρα πιστεύουμε περισσότερο ότι το 2023 θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση» τόνισε.

Ωστόσο, όπως είπε δεν υπάρχει περιθώριο, για εφησυχασμό κάνοντας λόγο για «αβεβαιότητες που βρίσκονται μπροστά μας».

Διεύρυνση μεριδίων αγοράς παρά τις ανατιμήσεις

Ο όμιλος παρά τις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε είδε τα μερίδια αγοράς του να διευρύνονται κατά 2,6%. Σημειώθηκε βελτίωση στα μερίδια αγοράς, τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά.  Ειδικότερα:

Στις αναπτυγμένες αγορές τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν  κατά 20,6% σε οργανική βάση, με ικανοποιητική αύξηση του όγκου πωλήσεων.

Στις αναπτυσσόμενες αγορές τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις κατά αυξήθηκαν 26,0% σε οργανική βάση που οφείλεται στην διεύρυνση του μείγματος προϊόντων και τιμών

Στις αναδυόμενες αγορές καταγράφηκε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 9,5% σε οργανική βάση, ενισχυμένη από τις ενέργειες για την αντιμετώπιση της επίδρασης του υψηλού πληθωρισμού στα κόστη. Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 21,5% σε οργανική βάση.

o             Αύξηση των καθαρών εσόδων λόγω μείγματος τιμών, καθώς ο όμιλος προχώρησε σε δράσεις για την αντιμετώπιση της επίδρασης του πληθωρισμού στα κόστη.

o             Αύξηση του όγκου πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά, στα ποτά ενέργειας και τον καφέ,που αντισταθμίστηκε από μειώσεις στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίωςεξαιτίας της αναμενόμενης μείωσης στην κατηγορία του νερού, με αποτέλεσμα οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων να παραμείνουν αμετάβλητοι.

o             Συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία, μετο μερίδιο των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 70 μονάδες βάσης καιαυτό των ανθρακούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 10 μονάδες βάσης.

Αύξηση στους όγκους πωλήσεων στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα ο όγκοι πωλήσεων αναπτύχθηκαν με χαμηλό διψήφιο ποσοστό. Ειδικότερα, η εταιρεία κατέγραψε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως λόγω της Coke Zero και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την αρχική εποχική δραστηριοποίηση στην αγορά και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Παράλληλα, τα ποτά ενέργειας διατήρησαν την ισχυρή δυναμική τους, με αύξηση που πλησίασε προς τα επίπεδα του 20%, ενώ τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά κατέγραψαν χαμηλή διψήφια αύξηση.

Όπως αναφέρθηκε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη των αναλυτών βασικές προτεραιότητες για τον όμιλο παραμένουν οι κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, των ενεργειακών ποτών και του καφέ, με διαφορές ανά χώρα ανάλογα με τις προοπτικές κερδοφορίας που έχει η κάθε κατηγορία. Σε ό,τι αφορά το νερό, η Coca-Cola HBC AG δεν στοχεύει σε όγκους – οι οποίοι έχουν μικρότερα περιθώρια κέρδους – αλλά σε πιο premium brands, στοχεύοντας σε καταναλωτές υψηλότερων εισοδημάτων. Αναφέρθηκε, δε και το λανσάρισμα premium βιταμινούχου νερού στην Ελβετία, καθώς και του premium ιταλικού εμφιαλωμένου brand, Luricia σε Ελλάδα και Ρουμανία.

Η εταιρεία θα συνεχίσει να εμπλουτίζει το 24/7 χαρτοφυλάκιό της σχεδιάζομενη την επέκταση της κατηγορίας ποτών ενέργειας στην Αίγυπτο, την ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την επανακυκλοφορία του σήματος Kinley στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, το δεύτερο τρίμηνο, την ολοκλήρωση προετοιμασίας για την κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola στην Πολωνία, την Ιρλανδία και την Ουγγαρία, τον Απρίλιο, αλλά για τις  επιπρόσθετες κυκλοφορίες του Caffè Vergnano στην Τσεχία και τη Σλοβακία, στο δεύτερο τρίμηνο.

Διαβάστε επίσης

Coca-Cola HBC AG: Αύξηση 14,2% στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις το 2022