Τις υποδομές, όπως είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, που θα αναλάβει να υλοποιήσει η Lamda Development στο Ελληνικό περιλαμβάνει τροπολογία – ρύθμιση που ψηφίστηκε στη Βουλή σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης στην οποία επίσης ορίζεται σαφώς ότι η δαπάνη κατασκευής τους βαρύνει τον επενδυτή.

Με βάση τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί μεταξύ δημοσίου και Lamda (Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών 2014 και 2016) έχει συμφωνηθεί ότι θα εκτελεστούν υποδομές αξίας περίπου 1,5 δις. ευρώ. Αυτές περιγράφονται στον σχεδιασμό του έργου (Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις για Πολεοδόμηση) και καταγράφονται αναλυτικά στην τωρινή τροπολογία – ρύθμιση η οποία επίσης ορίζει ότι τον έλεγχο και την έγκριση των μελετών κατασκευής, την επίβλεψη και τον τελικό έλεγχο των έργων υποδομής στον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού – Αγίου Κοσμά θα αναλαμβάνουν ανεξάρτητοι μηχανικοί φυσικά ή νομικά πρόσωπα (τεχνικές εταιρείες) με ευθύνη του επενδυτή.

Βάσει της νέας ρύθμισης, μεταξύ άλλων, η σύμφωνη με τις μελέτες εκτέλεση των εργασιών ελέγχεται από ανεξάρτητο μηχανικό και εκδίδεται Βεβαίωση Περαίωσης ‘Έργου. Εφόσον το έργο υποδομής ή τμήμα αυτού είναι ή προορίζεται να είναι κοινόχρηστο, η Βεβαίωση υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία (του υπουργείου Υποδομών κυρίως και σε λίγες περιπτώσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος, του Οικονομικών και του Τουρισμού) συνοδευόμενη από πρόσκληση, υπογεγραμμένη από τον ανεξάρτητο μηχανικό και τον επενδυτή για την παραλαβή του έργου ή του τμήματος αυτού που είναι ή προορίζεται να είναι κοινόχρηστο, εντός 15 ημερών. Η αρμόδια για την παραλαβή υπηρεσία υποχρεούται να παραλάβει το έργο εντός της ανωτέρω προθεσμίας. Σε περίπτωση άπρακτης παρόδου της προθεσμίας, το έργο θεωρείται ότι έχει παραληφθεί. Το διάστημα των 15 ημερών πιθανότατα να αποδειχθεί μικρό ειδικά αν οι δημόσιες υπηρεσίες που θα επιφορτιστούν με τις συγκεκριμένες ευθύνες δεν στελεχωθούν κατάλληλα.

Οι κρίσιμες παράμετροι για το πως θα λειτουργήσει στο Ελληνικό ό,τι αφορά τον ανεξάρτητο μηχανικό (προσόντα, καθήκοντα, όρια των αρμοδιοτήτων, διαδικασία επίλυσης διαφωνιών αναφορικά με την άσκηση των καθηκόντων, τυχόν διαδικασία αντικατάστασής του κ.λ.π.) θα καθοριστούν μεταγενέστερα με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Υποδομών και Μεταφορών.

Εκτός από τα παραπάνω πληροφορίες αναφέρουν ότι προς συζήτηση βρίσκεται η θεσμοθέτηση ενός νέου φορέα για την παρακολούθηση της εκτέλεσης της σύμβασης και την εποπτεία του έργου στο Ελληνικό. Είναι προφανές πως για ένα τόσο μεγάλο έργο η υλοποίηση του οποίου εκτείνεται σε βάθος 25ετίας η σύμβαση θα χρειασθεί να τροποποιηθεί πολλές φορές.

Στο παράρτημα της νέας ρύθμισης οι υποδομές που θα υλοποιηθούν στο Ελληνικό από τη Lamda χωρίζονται σε πέντε κατηγορίες και είναι οι εξής:

1. Τα τεχνικά έργα: Μετατόπιση – Υπογειοποίηση Λεωφόρου Ποσειδώνος, Κάτω διάβαση Περιοχής Α-Π4, Άνω Διάβαση της Λ. Ποσειδώνος με Γέφυρα, Τεχνικό έργο Γέφυρας Ρέματος Τραχώνων Λ. Ποσειδώνος και πεζογέφυρες.

2. Οδικές Υποδομές: Βασικό Οδικό Δίκτυο, Τοπικό Οδικό Δίκτυο, φάσεις κατασκευής – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, Πεζόδρομοι – Ποδηλατόδρομοι και Κοινόχρηστοι χώροι (π.χ. πλατείες).

3. Δίκτυα και Εγκαταστάσεις (με εξαίρεση αυτά που εγκρίνονται και επιβλέπονται από τους φορείς ΔΕΔΔΗΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΔΑ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Πυροσβεστικό Σώμα).

4. Έργα Διευθέτησης Ρεμάτων: Ρέμα Τραχώνων, Ρέμα Αεροδρομίου.

5. Έργα Παράκτιου Μετώπου – Λιμενικά έργα: Εμπλουτισμού, διαμόρφωσης και προστασίας του παραλιακού μετώπου (για την προστασία και διαμόρφωση της εξόδου του ρέματος Τραχώνων, για την αναβάθμιση και επέκταση της υφιστάμενης ναυταθλητικής εγκατάστασης, τις επιχώσεις για τη δημιουργία ενυδρείου κ.λπ.) και Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών.