Οι κινέζικες μάρκες αυτοκινήτων κατέλαβαν το 11% της ευρωπαϊκής αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Ιούνιο. Πρόκειται για ένα ρεκόρ που σημειώθηκε πριν την εφαρμογή των νέων υψηλών δασμών που καθόρισε η ΕΕ στα εισαγόμενα από την Κίνα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να προστατέψει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αναφέρει το Bloomberg.

Οι κινέζοι κατασκευαστές αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιβαρύνονται πλέον με τους αυστηρούς δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τέθηκαν σε ισχύ στις αρχές αυτού του μήνα.

Οι κινέζικες μάρκες κατέγραψαν περισσότερα από 23.000 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (EV) σε όλη την ΕΕ κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2024, τα περισσότερα από ποτέ, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Dataforce.

Οι πωλήσεις των κινέζικων EV αυξήθηκαν κατά 72% τον Ιούνιο 2024 σε σχέση με τον Μάιο 2024. Οι εισαγωγές κινεζικής κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από δυτικούς κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των Volvo, BMW, Cupra, Dacia, Tesla κ.α. υπόκεινται επίσης στους νέους υψηλότερους δασμούς της ΕΕ.

Τα μοντέλα EV της κρατικής κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας Saic επιβαρύνονται με επιπλέον δασμούς 38% και της BYD με 17%. Ήδη υπάρχει τελωνειακός δασμός 10% που επιβαρύνει όλα τα εισαγόμενα από την Κίνα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ενώ η κρατική Saic ήταν υπεύθυνη για το μεγαλύτερο άλμα στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, περίπου το 40% των MG4 που ταξινομήθηκαν τον Ιούνιο ήταν αγορές από αντιπροσώπους – «όχι πολύ υγιής ανάπτυξη», δήλωσε ο Gabriel Juhas, επικεφαλής προϊόντων στο Dataforce.

Η εταιρεία προσφέρει γενναιόδωρες συμφωνίες χρηματοδοτικής μίσθωσης, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης δύο προς ένα MG4 στη Γερμανία, όπου οι πωλήσεις των EV έχουν εκτοξευθεί.

Σημάδια προόδου υπήρξαν για την BYD, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Η έντονη προβολή της BYD στο Πρωτάθλημα Euro Cup που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία ενημέρωσε τους καταναλωτές, δήλωσε ο Julian Litzinger, αναλυτής της Dataforce.

Σημαντικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων των EV τον Ιούνιο έπαιξε και η εισαγωγή κινήτρων στην Ιταλία, τα οποία βοήθησαν στον διπλασιασμό των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις νέων EV εξαντλήθηκαν σε λιγότερο από εννέα ώρες, δήλωσε η κυβέρνηση της Ιταλίας. Περίπου το 60% των επιδοτήσεων αξιοποιήθηκε από ιδιώτες και το υπόλοιπο από εταιρείες.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Έναρξη κατασκευής νέου αιολικού πάρκου 140 MW στην ανατολική Ρουμανία

Πώς πάνε οι μπίζνες των Αντετοκούνμπο στην Ελλάδα

Προς τα 10 ευρώ/μεγαβατώρα το έκτακτο τέλος στους ηλεκτροπαραγωγούς