Έξι πλοία πρόκειται να βγουν στο “σφυρί” τις επόμενες εβδομάδες στη χώρα μας, με την πιο ενδιαφέρουσα απ’ όλες τις περιπτώσεις να είναι αυτή του πλοίου Angelic Grace (χωρητικότητας 74.800 dwt, κατασκευής 2001).

Πρόκειται για το μεγαλύτερο πλοίο που βγαίνει σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό στην Ελλάδα, και αν μέσω της διαδικασίας επιτευχθεί η πώλησή του, θα αποτελέσει πραγματικό ορόσημο για το σύστημα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, που χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για πλοία.

Ήδη στις 29 Αυγούστου το πλοίο Alkioni (χωρητικότητας 5.100 gt, κατασκευής 1994), που ανήκε στον στόλο της χρεοκοπημένης NEL Lines, πωλήθηκε έναντι 1,5 εκατ. ευρώ, πάνω από την αρχική τιμή των 1,2 εκατ. ευρώ, με πληροφορίες να αναφέρουν ότι αγοραστής είναι η τράπεζα Aegean Baltic, πιστώτρια της NEL Lines, η οποία ήταν και η επισπεύδουσα.

Όμως στις 31 Οκτωβρίου βγαίνει στο… ηλεκτρονικό σφυρί ένα ακόμα πιο ελκυστικό σκάφος: πρόκειται για το πολυτελές γιοτ Pollux (χωρητικότητας 102 gt, κατασκευής 2000, ανακαινίστηκε το 2008), για το οποίο η Alpha Bank έχει θέσει ως αρχική τιμή τα 1,3 εκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για ένα γιοτ που, σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα στον ελληνικό Τύπο, είχε νοικιάσει το 2010 η ηθοποιός Μόνικα Μπελούτσι έναντι ποσού άνω των 10.500 ευρώ ημερησίως για να γυρίζει τα ελληνικά νησιά. Όμως αυτά τα έσοδα δεν ήταν αρκετά για να αποπληρώσει η πλοιοκτήτρια εταιρεία Tifis Shipping τις οφειλές της. Το πλοίο χτίστηκε στα περίφημα ναυπηγεία  Cantieri di Pisa.

To Pollux των ναυπηγειων Cantieri di Pisa.
To Pollux των ναυπηγειων Cantieri di Pisa.
To Pollux των ναυπηγειων Cantieri di Pisa.
To Pollux των ναυπηγειων Cantieri di Pisa.
To Pollux των ναυπηγειων Cantieri di Pisa.
To Pollux των ναυπηγειων Cantieri di Pisa.
To Pollux των ναυπηγειων Cantieri di Pisa.
To Pollux των ναυπηγειων Cantieri di Pisa.

Αντίθετα, τα άλλα πέντε πλοία που πρόκειται να βγουν σε πλειστηριασμό μέσα στο επόμενο διάστημα από τον ΟΛΠ δεν είναι εξίσου ποθητά, και μάλλον προορισμός τους θα είναι κάποιο διαλυτήριο, όπως αναφέρει το TradeWinds. Πρόκειται για το Panagia Agiassou (χωρητικότητας 5.700 gt, κατασκευής 1973) της NEL Lines, που θα δημοπρατηθεί με την παραδοσιακή διαδικασία των σφραγισμένων φακέλων, το Theofilos (χωρητικότητας 13.600 gt, κατασκευής 1975), επίσης της NEL Lines, που βγαίνει σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό στις 3 Οκτωβρίου.

Μία εβδομάδα αργότερα δρομολογείται η δημοπρασία τριών παλαιών τάνκερ, των Explorer II (κατασκευής 1944), Grigoris P (κατασκευής 1965) και Captain Giannis (κατασκευής 1973).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές αναβαθμίζουν τον στόλο τους. Όλα τα ονόματα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αθ. Φειδάκης: Καθ’ οδόν προς το τρίτο της reverse stock split η Globus Maritime;

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Dr Γιάννης Λάτσης: O ευφυής καθηγητής (γιος του Σπύρου Λάτση) με περιουσία 2,9 δισ. δολαρίων