Δεν είναι μόνο ακίνητα που βγαίνουν στο… ηλεκτρονικό σφυρί των e-πλειστηριασμών, αλλά και πλοία, καθώς η διαδικασία των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών επιταχύνει και τις διαδικασίες πώλησης πλοίων που έχουν επισχεθεί στη χώρα μας, και ήδη δύο πλοία εκπλειστηριάστηκαν την περασμένη εβδομάδα, ένα αυτήν την εβδομάδα, και έπονται ακόμα δύο.

Ήδη την περασμένη εβδομάδα σε πλειστηριασμό βγήκε, με επισπεύδουσα την Εθνική Τράπεζα, το χωρητικότητας 19.500 gt ropax Ionian Sky (κατασκευής 1974) της Agoudimos Lines, που παρά την ηλικία του συγκέντρωσε ενδιαφέρον από τρεις υποψήφιους αγοραστές, και από την αρχική τιμή των 1,4 εκατ. ευρώ, εκποιήθηκε τελικά έναντι 1,67 εκατ. ευρώ, τα οποία φέρεται να προσέφερε κυπριακή εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το TradeWinds.

Παράλληλα, σε πλειστηριασμό βγήκε, με επισπεύδοντα ιδιώτη, το χωρητικότητας 1.800 dwt Pytheas (κατασκευής 2018), ένα νεότευκτο πλοίο που είναι υπό κατασκευή στα ναυπηγεία των αδελφών Κανέλλου στη Σαλαμίνα για λογαριασμό της ναυτιλιακής Andriamar Shipping. Για το πλοίο υπήρξε μόνο ένας ενδιαφερόμενος που το απέκτησε έναντι 1,35 εκατ. ευρώ, πληρώνοντας “μπροστά” 405.000 ευρώ.

Για την περασμένη Τετάρτη 14 Μαρτίου ήταν προγραμματισμένος ο πλειστηριασμός του τάνκερ Jet XV, με αρχική τιμή 733.000 ευρώ, ενώ θα ακολουθήσουν στις 28 Μαρτίου το cargoship Crisnik K και στις 4 Απριλίου το cargoship Anatoly Churinov.

Με τον παραδοσιακό τρόπο ο ΟΛΘ

Ωστόσο, ο ΟΛΠ συνεχίζει με τον παραδοσιακό τρόπο να προσπαθεί ανεπιτυχώς να βγάλει στο “σφυρί” πλοία που παραμένουν δεμένα εδώ και χρόνια στον Πειραιά. Όπως για παράδειγμα το ropax European Express (χωρητικότητας 15.100 gt, κατασκευής 1974), το οποίο πρόκειται να βγει σε νέο πλειστηριασμό στις 23 Μαρτίου, με αρχική τιμή στα 1,97 εκατ. ευρώ, συν 24% ΦΠΑ. Τρεις μέρες νωρίτερα είναι προγραμματισμένος, επίσης από τον ΟΛΠ, ο πλειστηριασμός του ro-ro Theofilos (χωρητικότητας 13.572 gt, κατασκευής 1975), με αρχική τιμή 3,5 εκατ. ευρώ συν 24% ΦΠΑ, μία τιμή που πάντως θεωρείται αρκετά “αλμυρή”, δεδομένου ότι το πλοίο είναι παρατημένο εδώ και χρόνια. “Αλμυρή” θεωρήθηκε επίσης και η αρχική τιμή των 6,5 εκατ. ευρώ για το Aeolos Kenteris I της Nel Lines (χωρητικότητας 3.536 gt, κατασκευής 2000), όταν βγήκε σε πλειστηριασμό πριν από δύο μήνες, με αποτέλεσμα να μη βρεθεί αγοραστής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Π. Γεωργιόπουλος: Στο «κόκκινο» η Gener8 Maritime λίγο πριν την εξαγορά της

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Η ΤΕΝ έφτασε στα 65 πλοία και συνεχίζει… Ο επόμενος στόχος

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Η Εθνική Τράπεζα ετοιμάζεται να βγάλει στο σφυρί παροπλισμένο τάνκερ που είχε ναυλώσει η NewLead