Τα στιβαρά οικονομικά αποτελέσματα σε συνδυασμό με τα παχυλά ταμειακά διαθέσιμα, άνοιξαν το δρόμο για την επιστροφή της Aegean Airlines στην… κανονικότητα των χρηματικών διανομών.

Έτσι, για πρώτη φορά μετά από τον Ιούνιο του 2019, οι μέτοχοι της αεροπορικής εταιρείας θα… πάνε ταμείο, καθώς αποκαταστάθηκαν πλήρως οι επιπτώσεις της πανδημίας και με  την επαναγορά των warrants του Δημοσίου έκλεισε ο κύκλος των κρατικών ενισχύσεων.

Η Aegean προχωρά σε μια γενναία μερισματική παροχή, συνολικού ύψους 67.625.325 ευρώ (0,75 ευρώ ανά μετοχή) για την χρήση του 2023. Στην οποία τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 168,7 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 58%, ενώ τα διαθέσιμα σε μετρητά και χρηματοοικονομικές επενδύσεις, ανήλθαν στα 709,3 εκατ. ευρώ. Εξαιρουμένων των μισθώσεων τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα αγγίζουν τα 489 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 85,4 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν για την αποπληρωμή των δικαιωμάτων κτήσης μετοχών του Ελληνικού Δημοσίου.

Με την τιμή της μετοχής να κλείνει χθες στα 12,7 ευρώ, καταγράφοντας κέρδη 12% από το ξεκίνημα της εφετινής χρονιάς και 79,2% σε χρονικό ορίζοντα 12μηνου, η μερισματική απόδοση ανέρχεται σε 5,90%.

Ως ημερομηνία  προσδιορισμού των δικαιούχων μερίσματος έχει οριστεί η 21η Μαΐου, ενώ   μέρα έναρξης της πληρωμής θα είναι η 27η Μαΐου.

Καθώς η αεροπορική εταιρεία διαθέτει έως τώρα 145.000 ίδιες μετοχής η τελική διανομή μερίσματος αναμένεται να είναι κατά τι αυξημένη από τα 0,75 ευρώ. Στα 0,71512 ευρώ, προ της φορολογίας που ανέρχεται σε 5%.

Πώς κατανέμεται ο «ανθός» των μερισμάτων

Όπως και να΄χει οι ισχυρότεροι μέτοχοι της Αεροπορίας Αιγαίου είναι εκείνοι που δικαιωματικά θα λάβουν τον «ανθό» της χρηματικής διανομής.

Ξεχωρίζει βεβαίως ο Πρόεδρος και ιθύνων νούς της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης, καθώς στο πλέγμα των συμφερόντων του ανήκει το 37,72% της Aegean Airlines. Μεταφραζόμενο σε 34.012.644 μετοχές, που θα αποφέρουν μερισματικά έσοδα 27,759 εκατ. ευρώ.

Από τις μετοχές αυτές οι 885.255 κατέχονται άμεσα από τον Ευτύχη Βασιλάκη.

Σε άλλες δύο εταιρείες, με τη συμμετοχή και του αδελφού του Γιώργου, μέλους του Δ.Σ της Aegean, υπάρχουν 22.455.083 μετοχές. Ενώ 10.672.306 μετοχές (το 11,836%) αντιστοιχούν στη θέση που έχει η AutoHellas, συμφερόντων της οικογένειας Βασιλάκη.

Σημαντική όμως είναι και η μετοχική παρουσία που έχουν στην Αεροπορία Αιγαίου οι επιχειρηματίες και εφοπλιστές αδελφοί Παναγιώτης και Θανάσης Λασκαρίδης. Καθώς μέσω εταιρειών τους κατέχουν από 8,61% έκαστος. Με συνέπεια να εισπράξει ο καθένας από 5,82 εκατ. ευρώ μέρισμα.

Μέτοχος στην Αegean με ποσοστό 5,54% ( 5.000.605 μετοχές) είναι και ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος του Costa Navarino.O οποίος και θα λάβει μέρισμα ύψους 3,75 εκατ. ευρώ.

Πέραν τούτου, μετοχικοί συνοδοιπόροι του Ευτύχη Βασιλάκη στην Αegean Airlines είναι επίσης ο Αναστάσης Δαυίδ της Coca Cola και ο Χρήστος Ιωάννου της Άβαξ κατασκευαστικής. Ο πρώτος, που έχει και θέση Αντιπροέδρου στην αεροπορική εταιρεία κατέχει 851.059 μετοχές (το 0,94%), οι οποίες αποδίδουν μέρισμα 638,3 χιλιάδων ευρώ. Ενώ ο δεύτερος, με ποσοστό συμμετοχής στο 1,33% θα λάβει μέρισμα περίπου 900 χιλιάδες ευρώ.

Σε αδρές γραμμές η πλευρά Βασιλάκη και οι άλλοι 5 μέτοχοι θα λάβουν αθροιστικά το 62,75% από την επικείμενη χρηματική διανομή. Με το υπόλοιπο κομμάτι των μετόχων να μοιράζεται το 37,25% που απομένει και το οποίο μεταφράζεται σε διόλου ευκαταφρόνητα μερίσματα, συνολικής αξίας 25,19 εκατ. ευρώ.

Τα 60 εκατ. της ΑΜΚ που έχουν γίνει… 238,1 εκατ. ευρώ

Τουλάχιστον σε ότι αφορά τους μετόχους της…πρώτης γραμμής, εκτός από τα σημαντικά μερισματικά έσοδα, καρπώνονται και τον «ανθό» από τις εξαιρετικά σημαντικές υπεραξίες, που έχουν συσσωρευτεί από το Ιούνιο του 2021.

Τότε δηλαδή που η αεροπορική εταιρεία προχώρησε σε αύξηση κεφαλαίου 60 εκατ. ευρώ, η οποία ήταν προαπαιτούμενο για χορήγηση κρατικής ενίσχυσης ύψους 120 εκατ. ευρώ. Προκειμένου η Aegean να ξεπεράσει τις επιπτώσεις της πανδημίας. Από την οποία, όπως προκύπτει από την οικονομοτεχνική έκθεση και την εγκριτική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προέκυψαν απώλειες 138,9 εκατ. ευρώ.

Από την τότε αύξηση κεφαλαίου εκδόθηκαν 18.750.000 νέες μετοχές με τιμή διάθεσης στα 3,2 ευρώ η κάθε μία. Σήμερα η τιμή τους είναι… 296,9% ψηλότερα. Με τα 60 εκατ. ευρώ της κεφαλαιακής εισφοράς να αποτιμώνται σήμερα στα… 238,12 εκατ. ευρώ.

Η πλευρά Βασιλάκη κάλυψε τότε το μεγαλύτερο κομμάτι της κεφαλαιακής αύξησης (22,8 εκατ. ευρώ) περί τα 10,6 εκατ. ευρώ εισέφεραν οι αδελφοί Λασκαρίδη, αναλογικά με τα ποσοστά τους, ενώ στα 4,7 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι τοποθετήσεις,  επίσης αναλογικά με τα ποσοστά τους, των Κωνσταντακόπουλου, Ιωάννου και Δαυίδ.

Τα συνολικά αυτά κεφάλαια των 38,1 ευρώ που τοποθετήθηκαν από τους 5 μετόχους τον Ιούνιο του 2021, έχουν γίνει σήμερα…151,2 εκατ. ευρώ. Σημαντικές είναι οι υπεραξίες και για όλους του άλλους μετόχους, καθώς η Aegean Airlines όχι μόνο έκανε την ‘’ολική επαναφορά» από την περίοδο της έξαρσης της πανδημίας, αλλά συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις στα οικονομικά της μεγέθη.

Διαβάστε επίσης:

Στο δόκανο της εφορίας την Τσικνοπέμπτη 1 στα 4 ψητοπωλεία – Απόβαση ΑΑΔΕ και σε δημοφιλείς προορισμούς για τα Καρναβάλια

Ευτύχης Βασιλάκης: Αυξάνουμε κατά 1,1 εκατ. τις διαθέσιμες θέσεις της Aegean το 2024

Εργαζόμενοι συνταξιούχοι: Ποιοι κινδυνεύουν με παρακράτηση 12 συντάξεων