ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Τις εννέα ενστάσεις της για το σχέδιο προστασίας των αδύναμων δανειοληπτών που προωθεί η κυβέρνηση προς αντικατάσταση του νόμου Κατσέλη, ο οποίος εκπνέει τυπικά αύριο, διατυπώνει η Κομισιόν στην Έκθεσή της για την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας, στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης της μεταμνημονιακής εποπτείας.
Αυτή την ώρα, άλλωστε, οι τραπεζίτες πραγματοποιούν συνάντηση με το κυβερνητικό επιτελείο προκειμένου να κλειδώσουν και να οριστικοποιηθούν όλες οι παράμετροι του νέου σχεδίου για την προστασία της πρώτης κατοικίας από τον πλειστηριασμό προκειμένου το νομοσχέδιο να κατατεθεί στη Βουλή.
Το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί μια από τις εκκρεμότητες που θέτει η Κομισιόν, προκειμένου στο Eurogroup της 11ης Μαρτίου να μπορέσει να γίνει η αποδέσμευση της δόσης ύψους 1 δισ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται στην Έκθεση, οι συζητήσεις με τα θεσμικά όργανα βρίσκονται σε εξέλιξη για την αντιμετώπιση των ανοιχτών θεμάτων. Οι αρχές θα πρέπει να συμβουλευθούν επισήμως την ΕΚΤ σχετικά με τη νομική υπόσταση της πρότασης, ενώ οποιοδήποτε νέο σχήμα θα απαιτήσει έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το εάν εμπίπτει στους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων.
Οι ενστάσεις της Κομισιόν εντοπίζονται στον συνολικό σχεδιασμό του νέου νόμου, με τον οποίο θα μπορούσε να ενισχυθεί το φαινόμενο των στρατηγικών κακοπληρωτών, καθώς:
1) Η προτεινόμενη περίμετρος του νέου προστατευτικού πλαισίου καλύπτει όχι μόνο τα δάνεια των νοικοκυριών αλλά επεκτείνεται και στα επιχειρηματικά δάνεια που έχουν ως εξασφάλιση την πρώτη κατοικία.
2) Δημιουργεί ένα πρόσθετο καθεστώς προστασίας που θα εφαρμόζεται παράλληλα με τον υφιστάμενο μηχανισμό αναδιάρθρωσης δανείων για την αφερεγγυότητα των νοικοκυριών.
3) Φαίνεται να απαιτεί από τις τράπεζες να αποδεχθούν υποχρεωτικά προκαθορισμένες αναδιαρθρώσεις χρεών για μια μεγάλη ομάδα επιλέξιμων δανειοληπτών, ανεξάρτητα από τις μεμονωμένες οικονομικές τους συνθήκες και την πραγματική ικανότητα αποπληρωμής.
4) Δεν απευθύνεται επαρκώς στους πιο ευάλωτους οφειλέτες και επηρεάζει άμεσα άλλες διαδικασίες, όπως αυτές του πτωχευτικού δικαίου, τον εξωδικαστικό μηχανισμό και τους τους νόμους για τις πωλήσεις και τις τιτλοποιήσεις NPLs.
5) Ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν περαιτέρω καθυστερήσεις για τους οφειλέτες με εκκρεμείς αιτήσεις στο πλαίσιο της υφιστάμενης προστασίας, οι οποίοι θα επιλέξουν να υποβάλουν αίτηση στο πλαίσιο του νέου καθεστώτος προστασίας, με αποτέλεσμα να “παγώσουν” οι διαδικασίες που θα “έτρεχαν” με τον υφιστάμενο νόμο.
6) Δεν έχει γίνει αξιολόγηση των επιπτώσεων της νέας πρότασης, όπως για παράδειγμα στην κεφαλαιακή βάση των τραπεζών.
7) Τίθεται σε κίνδυνο η υλοποίηση της δέσμευσης των αρχών να έχουν μηδενίσει όλες τις υποθέσεις αιτήσεων αφερεγγυότητας νοικοκυριών μέχρι το τέλος του 2021.
8) Τα κριτήρια του νέου προστατευτικού πλαισίου αναμένεται να επηρεάσουν τις διαδικασίες κατασχέσεων και πλειστηριασμών.
9) Απαιτείται πρόσθετη σαφήνεια σχετικά με τις δημοσιονομικές πτυχές της πρότασης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: «Παγώνει» τη δόση η Κομισιόν: Προειδοποίηση για «κόκκινα δάνεια» και πρώτη κατοικία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νέα συνάντηση τραπεζιτών – κυβέρνησης αυτή την ώρα στο Μαξίμου για την προστασία της πρώτης κατοικίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Luigi Mangione: Δήλωσε αθώος για την δολοφονία του CEO της UnitedHealthcare
- Alpha Bank: Η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που χρησιμοποιεί ψηφιακό βοηθό με Generative AI
- Στουρνάρας: Αρνητικός για τη θέση του ΠτΔ – «Εγώ «ζευγάς» έμαθα, αυτό κάνω»
- Χαλκιδική: Συνελήφθησαν δύο ανήλικοι για διακίνηση ναρκωτικών σε μαθητικές εκδηλώσεις