Δεν έγιναν πραγματικότητα τελικά οι προβλέψεις του CEO της Swatch Group, Nick Hayek, για ρεκόρ πωλήσεων το 2023, καθώς η εταιρεία επιβαρύνθηκε σημαντικά από τη στροφή της κινεζικής αγοράς προς τις αδελφές εταιρείες Omega και Longines, αλλά και από ένα ισχυρό ελβετικό φράγκο.

Η μεγάλη ωρολογοποιία με έδρα το Biel στην Ελβετία, ανέφερε έσοδα 7,9 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (9,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για το 2023, χάνοντας την εκτίμηση των αναλυτών για 8 δισεκατομμύρια φράγκα.

1

Την ίδια στιγμή, οι μετοχές της Swatch υποχώρησαν έως και 3,5% στη Ζυρίχη, φθάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδό τους σε περισσότερα από τρία χρόνια.

Υπενθυμίζεται ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος Nick Hayek δήλωσε πριν από ένα χρόνο ότι οι πωλήσεις του 2023 θα μπορούσαν να φτάσουν στο ιστορικό υψηλό έως και 9 δισεκατομμύρια φράγκα, καθώς οι Κινέζοι αγοραστές επέστρεψαν στα καταστήματα μετά το τέλος του lockdown πανδημίας.

Σημειώνεται ότι η Κίνα είναι παραδοσιακά η μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, αντιπροσωπεύοντας έως και το 40% των πωλήσεων.

«Στην Κίνα οι άνθρωποι είναι απασχολημένοι, ειδικά οι νεότεροι. Αυτή δεν είναι η καλύτερη διαδρομή που θα ελπίζαμε να ακολουθήσουμε», ανέφερε ο Hayek σε συνέντευξή του σήμερα Τρίτη.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η αυξανόμενη αξία του ελβετικού φράγκου έναντι άλλων νομισμάτων μείωσε τις πωλήσεις κατά 554 εκατομμύρια φράγκα, παρόλο που αύξησε επιθετικά τις τιμές των ρολογιών σε ορισμένες αγορές.

«Η ταχεία “διάβρωση” των κύριων νομισμάτων έναντι του ελβετικού φράγκου, δεν θα μπορούσε να αντισταθμιστεί με τις συνεχείς προσαρμογές των τιμών», εξήγησε η εταιρεία.

«Οι κινήσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τα αποτελέσματα του ομίλου», πρόσθεσε.

Τα σχέδια ανάκαμψης

Ενώ οι ελβετικές εξαγωγές ρολογιών αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ το 2023, αντίπαλες ωρολογοποιίες, συμπεριλαμβανομένης της Richemont, ανέφεραν επιβράδυνση της ζήτησης τους τελευταίους μήνες.

Ωστόσο, μετά την επιτυχία της συνεργασίας μεταξύ Swatch και Omega, η οποία οδήγησε σε πωλήσεις περισσοτέρων από 1 εκατομμύριο MoonSwatches το 2022, η εταιρεία προσπάθησε ξανά με την Blancpain στην κολεξιόν Fifty Fathoms τον Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με τον CEO, οι πωλήσεις στα καταστήματα έχουν αυξηθεί περισσότερο από 25% από τη συνεργασία αυτή.

Ωστόσο, ανέφερε για ορισμένα μοντέλα ότι «Ένα από τα προβλήματα ήταν ότι δεν μπορούσαν να συμβαδίσουν με τη ζήτηση».

Η εταιρεία  σημείωσε ότι τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 8,1% στα 890 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα, ενώ οι εκτιμήσεις προέβλεπαν 979 εκατομμύρια φράγκα.

«Φαίνεται ότι η αύξηση των πωλήσεων οδηγήθηκε από τις χαμηλότερες τιμές», τόνισαν οι αναλυτές της Jefferies.

Από πλευράς της η Swatch στοιχηματίζει ότι η μάρκα κοσμημάτων της, Harry Winston, θα ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο φράγκα σε πωλήσεις φέτος, ενώ αναμένει βελτίωση της ζήτησης στην αγορά της Κίνας.

Διαβάστε επίσης:

Swatch: Αυτό είναι το νέο πολυτελές ρολόι της εταιρείας σε χαμηλή τιμή σε συνεργασία με την Blancpain

Nick Hayek (CEO Swatch Group): Το MoonSwatch είχε καλύτερες επιδόσεις τον Ιούλιο στην αγορά ελβετικών ρολογιών

Ericsson: Πρόβλεψη για ένα «δύσκολο» 2024 – Εξετάζει περικοπές δαπανών και προσωπικού