Δεν λένε να κοπάσουν οι φήμες για νέα deals στο λιανεμπόριο τροφίμων. Εδώ και λίγες μέρες άρχισαν και πάλι να κυκλοφορούν σενάρια περί εξαγορών και συγχωνεύσεων στην αγορά, με επίκεντρο διάφορους περιφερειακούς παίκτες που φέρονται να αναζητούν συμμαχίες με μεγαλύτερες δυνάμεις του χώρου. Παρ’ ότι τα παραπάνω σενάρια κινούνται περισσότερο στη σφαίρα της φημολογίας, είναι κοινή εκτίμηση πως η αδιαμφισβήτητη πίεση που δέχονται οι μικρότεροι παίκτες θα οδηγήσει σε νέο γύρο συγκέντρωσης.

Δεν είναι κρυφό πως σχεδόν όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ «σκανάρουν» διαρκώς την αγορά για τυχόν ευκαιρίες. Πρόσφατα μάλιστα, στελέχη του «Μασούτη» αποκάλυψε πως μετά την απόκτηση της Προμηθευτικής γίνονται συζητήσεις με αρκετές μικρομεσαίες αλυσίδες σε όλη την Ελλάδα, όπως η «Γουντσίδης» στη Δράμα και η «Δήμητρα Μάρκετ» στην Κέρκυρα, οι οποίες θα μπορούσαν να μπουν κάτω από την «ομπρέλα» της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας.

Ανάλογες δηλώσεις έχουν κάνει κατά καιρούς και οι υπόλοιποι μεγάλοι παίκτες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος και η My Market του ομίλου METRO στο πλαίσιο της προσπάθειας για επέκταση της παρουσίας τους.

«Αυτή τη στιγμή όλοι συζητάνε με όλους», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά έμπειρο στέλεχος του κλάδου περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί και δεν αποκλείει το ενδεχόμενο και άλλων ανακατατάξεων το επόμενο διάστημα, όπως συνέβη τα προηγούμενα χρόνια με τις εμβληματικές εξαγορές του Μαρινόπουλου από τον Σκλαβενίτη και του Βερόπουλου από την METRO της οικογένειας Παντελιάδη.

Ήδη, πριν καλά μπει η νέα χρονιά «έσκασαν» δυο πολύ σημαντικά deals που φέρνουν νέα δεδομένα. Το πρώτο αφορούσε στην απόκτηση της «Γρηγοριάδης» στη Θεσσαλονίκη από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και το δεύτερο, την συμφωνία εξαγορά της πατρινής αλυσίδας «Κρόνος» που ανήκει στον Σκλαβενίτη από την Bazaar, μια συμφωνία που αναμένεται – εκτός απροόπτου- να ολοκληρωθεί έως τις 28 Φεβρουαρίου.

Πέρα από την αδυναμία των μικρότερων παικτών να ακολουθήσουν τον καταιγισμό προσφορών και εκπτώσεων που διαθέτουν στο καταναλωτικών οι ισχυροί του λιανεμπορίου, καταλυτικό στη συγκέντρωση του κλάδου παίζει η στασιμότητα στην ανάκαμψη της κατανάλωσης. Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με έρευνα το ΙΕΛΚΑ, μεσοσταθμικά εκτιμάται μια αύξηση στις πωλήσεις της τάξης μόλις του 0,5% το πρώτο εξάμηνο του 2019, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018. Όσο το παραπάνω σκηνικό δεν αλλάζει θεαματικά προς το καλύτερο, η ανάγκη για νέες συμμαχίες θα παραμένει έντονη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: «Μαύρα» Χριστούγεννα για το λιανεμπόριο-Οι μεγάλοι χαμένοι

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Προς νέες εξαγορές η «Μασούτης» – Ποια σούπερ μάρκετ έχουν μπει στο «στόχαστρό» της

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σκλαβενίτης: Στην πρώτη θέση του ελληνικού λιανεμπορίου και το 2018