Η κυριαρχία της Σκλαβενίτης στην εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων είναι εξαιρετικά δύσκολο να απειληθεί.

Η αλυσίδα της οικογένειας Σκλαβενίτη με τον τζίρο της να προσεγγίζει τα 5 δισ. ευρώ (4,45 δισ. ευρώ το 2002) και την απόσταση από τους ανταγωνιστές της να μετριέται σε πωλήσεις τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ, κατέκτησε την πρώτη θέση όταν πήρε το ρίσκο διάσωσης της Μαρινόπουλος -επτά χρόνια πριν- και οι ταμπέλες της αντικατέστησαν αυτές της Carrefour στα περισσότερα από τα 360 καταστήματα που πέρασαν στο δίκτυό της.

Έκτοτε παραμένει στην κορυφή και είναι προφανές ότι η επιστροφή στην εγχώρια αγορά της άλλοτε κυρίαρχης γαλλικής Carrefour, μέσω της συμφωνίας με μια εκ των ισχυρότερων επιχειρηματικών οικογενειών της χώρας, της AVE, συμφερόντων Νίκου Βαρδινογιάννη, δεν αποτελεί απειλή.

Στόχος της εταιρείας, που ξεκίνησε τη λειτουργική της παρουσία το 2022 με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων Carrefour (λειτουργεί ήδη 41 καταστήματα εκ των οποίων τα 15 εταιρικά), είναι το δίκτυό της να υπερβαίνει τα 70 καταστήματα στο τέλος του 2024.

Η αγορά των Βαλκανίων

Το πεδίο μάχης για τις δύο αλυσίδες είναι εκτός συνόρων όπου το ισχυρό σήμα της Carrefour αναπτύσσει σε Βουλγαρία η Retail & More, θυγατρική της AVE, ενώ πρόσφατα υπέγραψε με το group Carrefour για αποκλειστικότητα σε Σερβία, Αλβανία, Β. Μακεδονία και Κόσσοβο. Στόχος είναι η υλοποίηση ενός πενταετούς πλάνου ανάπτυξης παράλληλα με την Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Στη Βουλγαρία το πλάνο προβλέπει το rebranding των 22 καταστημάτων Parkmart και Aldo έως τον Σεπτέμβριο, ενώ ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την επέκταση στη γειτονική χώρα με εταιρικά και franchise καταστήματα.

Σε αυτό το πλαίσιο σχεδιάζεται η δημιουργία τουλάχιστον τεσσάρων εταιρικών καταστημάτων σε Σόφια και Plovdiv. Επίσης εξετάζεται η δυνατότητα μιας τουλάχιστον εξαγοράς τοπικής αλυσίδας για να ενισχύσει το δίκτυο. Ταυτόχρονα η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για έναρξη εξαγωγικής δραστηριότητας σε Κύπρο και Βουλγαρία.

Η παρουσία της Σκλαβενίτης εκτός συνόρων μετρά ήδη επτά χρόνια όταν μετά τη μεταβίβαση του δικτύου της Μαρινόπουλος πέρασε στον έλεγχό της και η δραστηριότητα της αλυσίδας στην Κύπρο. Διαθέτοντας 18 καταστήματα (τα πρώην Carrefour) στην Κύπρο, η Σκλαβενίτης προσβλέπει σε σημαντική ενίσχυση μεριδίου της στη συγκεκριμένη αγορά τα επόμενα χρόνια, ιδίως σε περιοχές όπου δεν έχει έντονη παρουσία.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει οκτώ καταστήματα στη Λευκωσία, δύο στην Πάφο, πέντε στη Λεμεσό, δύο στη Λάρνακα και ένα στο Παραλίμνι. Αποτελεί τη δεύτερη δύναμη στην τοπική αγορά και η κατάκτηση της κορυφής μπορεί να έρθει αν τελεσφορήσει η εξαγορά που «κυοφορείται» εδώ και μήνες. Οι συζητήσεις με την τοπική αλυσίδα «Υπεραγορές Παπαντωνίου» με εννέα καταστήματα στην Κύπρο έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες και αν τελικά ολοκληρωθεί το deal, η εξαγορά θα δώσει την κρίσιμη μάζα στην αλυσίδα Σκλαβενίτης ώστε να πρωταγωνιστήσει και στην κυπριακή αγορά.

Διερεύνηση επέκτασης σε Βαλκάνια και βόρεια Ευρώπη

Την ίδια ώρα, η διοίκησή της, υπό τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη, έχει στραμμένο το βλέμμα και σε άλλες αγορές του εξωτερικού χωρίς να αποκλείονται και χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Η φημολογία περί εισόδου στην πολωνική αγορά διαψεύστηκε από πηγές της εταιρείας σημειώνοντας ότι εστιάζεται στην ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς.

Η επέκταση της εταιρείας που φτάνει σχεδόν τα 5 δισ. σε μια μικρή αγορά όπως η ελληνική, παραμένει στο πλάνο είτε μέσω επέκτασης στα Βαλκάνια, κάτι που φαντάζει ως πιο ρεαλιστικό σενάριο, είτε σε κάποια αγορά της βόρειας Ευρώπης. Βήμα το οποίο θα διεθνοποιήσει μια κορυφαία λιανεμπορική επιχείρηση, η οποία μάλιστα αποτελεί τη μοναδική ελληνική εταιρεία του κλάδου που για δύο συνεχόμενες χρονιές συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των 250 κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως.

Διαβάστε επίσης:

Σούπερ μάρκετ: Πού σκοράρει πρώτος ο Σκλαβενίτης

Lidl – Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ: Επενδύσεις πάνω από 1,4 δισ. στην Ελλάδα – Το πλάνο επέκτασης και το σχέδιο για τα νησιά

Αρ. Παντελιάδης: «Καύσιμο» στα κέρδη της Metro οι επενδύσεις σε ενέργεια και ακίνητα