ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Στις επάλξεις για τις μονάδες απορριμμάτων συνολικής αξίας 940 εκατ. ευρώ σε Αττική και Θεσσαλονίκη βρίσκονται οι πέντε μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι καθώς και νέοι παίκτες με ισχυρή παρουσία στο εγχώριο και διεθνές επιχειρηματικό και ενεργειακό στερέωμα.
Πρόκειται για τα τρία ΣΔΙΤ που «τρέχουν» αυτή την περίοδο στη Φυλή το Σχιστό και τη Δυτική Θεσσαλονίκη, καθώς οι αναθέτουσες αρχές προχωρούν στο επόμενο βήμα, το οποίο είναι η πρόσκληση των ενδιαφερομένων σχημάτων για την εκκίνηση του επόμενου σταδίου των διαγωνισμών που γίνονται με την μορφή του ανταγωνιστικού διαλογού.
Κατά τη διάρκεια αυτού τόσο οι εταιρείες όσο και οι αναθέτουσες αρχές θα διαπραγματευτούν σχετικά με το τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο των υπο δημοπράτηση έργων. Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία εκτιμάται πως θα διαρκέσει έως τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Επομένως, είναι πολύ πιθανό να έχουμε εντός του 2023 την υπογραφή τριών συμβάσεων μέσω των οποίων η χώρα μας θα γίνει πιο «καθαρή» και πιο «πράσινη» σε βάθος τριετίας, καθώς με την ολοκλήρωση των μονάδων θα επιτυγχάνεται η επεξεργασία σχεδόν 1,2 εκατ. τόνων απορριμμάτων κατ’ έτος.
Οι δύο μονάδες στη Θεσσαλονίκη
Στη Θεσσαλονίκη δόθηκε το πράσινο φως για την πρόσκληση σε διάλογο των ενδιαφερομένων σχημάτων, χωρίς απώλειες και αποκλεισμούς, για τη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων του Δυτικού Τομέα.
Πρόκειται για το διαγωνισμό αξίας 118 εκατομμυρίων ευρώ για το οποίο έχουν δείξει ενδιαφέρον τα εξής σχήματα:
ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή -ΤΙΤΑΝ,
Motor Oil – ΑΒΑΞ – Τhalis,
Mytilineos– Μεσόγειος,
Hλέκτωρ – Άκτωρ Παραχωρήσεις
Intrakat -Watt – Geocycle Hellas
Το έργο αφορά στην μελέτη και κατασκευή μονάδας επεξεργασίας στερεών (ΜΕΑ) και Βιοαποβλήτων (ΜΕΒΑ) συνολικής δυναμικότητας 335.000 τόνων απορριμμάτων σε ετήσια βάση, η οποία θα καλύπτει τις ανάγκες 10 Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Εφόσον η σχετική σύμβαση υπογραφεί εντός του 2023, εάν δεν έχουμε νομικούς διαξιφισμούς μεταξύ των ενδιαφερομένων και της αναθέτουσας αρχής, που είναι ο ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας.
Ταυτόχρονα, αναμένεται να προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για τη μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, η οποία κοστολογείται στα 70 εκατ. ευρώ. Ο ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας με πρόεδρο τον Μιχαήλ Γεράνη, επεδίωκε να τρέξει σχεδόν ταυτόχρονα τους διαγωνισμούς για τα δύο έργα με απόκλιση δύο ή τριών μηνών.
Ωστόσο, φαίνεται πως ο εν λόγω διαγωνισμός έχει μείνει λίγο πίσω και ο ΦΟΔΣΑ εξετάζει το ενδεχόμενο να τρέξει το έργο ως ΣΔΙΤ, όπως συμβαίνει στη Φυλή, το Σχιστό και τη Δυτική Θεσσαλονίκ.
Η μονάδα στην Ανατολική Θεσσαλονίκη θα επεξεργάζεται σε ετήσια βάση 150.οοο τόνους απορριμμάτων και θα εξυπηρετεί τους Δήμους που ανήκουν κατά κύριο λόγω στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής και σε μικρότερο βαθμό αυτούς που ανήκουν στην ΠΕ Θεσσαλονίκης.
Οι δύο μονάδες στην Αττική
Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr η ίδια διαδικασία, δηλαδή η διαπραγμάτευση μεταξύ σχημάτων και αναθέτουσας αρχής, έχει ξεκινήσει και για τα δύο ΣΔΙΤ στην Αττική που αφορούν στις ΜΕΑ Φυλής και Σχιστού αξίας 760 εκατ. ευρώ.
Οι μνηστήρες των δύο έργων είναι ίδιοι με αυτοί της ΜΕΑ Δ. Θεσσαλονίκης. Και σε αυτή την περίπτωση βλέπουμε τους πέντε μεγάλους κατασκευαστές να προχωρούν σε συνεργασίες με ισχυρή παροουσία στις κατασκευές και την ενέργεια όπως ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ, η Motor Oil και η Geocycle Hellas της Lafarge, καθώς και με εταιρείες μικρότερου βεληνεκούς με σημαντική εμπειρία στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων ( Μεσόγειος Α.Ε και Τhalis).
Η μονάδα στη Φυλή, που αποτελεί την μεγαλύτερη εκ των δύο υπό δημοπράτηση ΜΕΑ στην Αττική, εκτιμάται στα 461 εκατ. ευρώ και η δυναμικότητά της ανέρχεται στους 450.000 τόνους απορριμμάτων σε ετήσια βάση. Εφόσον πέσουν οι υπογραφές με τον ανάδοχο, θα ακολυθήσει η αδειοδοτική και η κατασκευαστική διαδικασία, καθώς και η δοκιμαστική λειτουργία του έργου, η οποία θα διαρκέσει τρία έτη από τα συνολικά 30 που προβλέπει η σύμβαση.
Όσον αφορά την έτερη μονάδα που θα κατασκευαστεί στο Σχιστό η αξία της ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ και εκτιμάται πως σε ετήσια βάση θα επεξεργάζεται 250.000 τόνων στερεών και απορριμμάτων και βιοαποβλήτων.
Και σε αυτό το έργο εκτιμάται πως θα χρειαστούν δύο έτη για ις μελέτες, τις αδειοδοτήσεις, την κατασκευή και τη δοκιμαστική λειτουργία, ενώ η συνοίκη διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα 29 έτη.
Διαβάστε επίσης
Πόσα θα πληρώσουμε για τις μονάδες απορριμμάτων που καθυστερούν ή παγώνουν στα δικαστήρια – Οι ευθύνες Πατούλη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike