ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στη Βουλή κατατέθηκε προς κύρωση η Συμφωνίας Τροποποίησης των διατάξεων για τη σύμβασης παραχώρησης του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος, η οποία έλαβε την Τετάρτη την τελική έγκριση χρηματοδότησης από την Κομισιόν.
Η συμφωνία κατατέθηκε, μαζί με άλλες τρεις διατάξεις του υπουργείου υποδομών και μεταφορών σε νομοσχέδιο, με επισπεύδων το Υπουργείο Υγείας.
Ειδικότερα, στο νομοσχέδιο κατατέθηκαν οι εξής διατάξεις:
Παράταση διάρκειας ισχύος σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σήμερα οι υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δηλαδή τα αποκαλούμενα «άγονα δρομολόγια») καθορίζονται από την συμφωνία που υπογράφθηκε στις 17.12.2015 και παρατάθηκε κατά ένα έτος με τον 3891/2010. Η σύμβαση είχε συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας το 2017.
Εμείς, ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχουμε ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της νέας Σύμβασης, κατά εφαρμογή και του Κανονισμού 1370/2007.
Μιας νέας σύμβασης, σκοπός της οποίας θα αποτελεί η εξασφάλιση προσφοράς υπηρεσιών, που θα είναι – μεταξύ άλλων – πολυπληθέστερες, ασφαλέστερες, υψηλότερης ποιότητας ή λιγότερο δαπανηρές, από εκείνες που θα μπορούσαν να προσφέρουν από μόνες τους οι δυνάμεις της αγοράς.
Η προτεινόμενη νέα σύμβαση, μάλιστα, θα εισάγει για πρώτη φορά πρόβλεψη ουσιαστικών επενδύσεων στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, τροποποιεί τον μηχανισμό αποζημίωσης δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματικότητα, δίνοντας κίνητρα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παράλληλα, με την νέα ΥΔΥ το Ελληνικό δημόσιο αποκτά τουλάχιστον 15 νέα πλήρη τραίνα υδρογόνου μηδενικών ρύπων χωρίς καμία δαπάνη (60% από ΓΑΙΑΟΣΕ και 40% από την Ε.Ε.).
Από την νέα ΥΔΥ, το συνολικό όφελος του ελληνικού δημοσίου αναμένεται – με συντηρητικές εκτιμήσεις – να αγγίζει το 1 δισ. ευρώ. Το κείμενο της Σύμβασης αυτής αναμένεται να υπογραφεί εντός του Ιανουαρίου του 2022.
Ως εκ τούτου με την εν λόγω διάταξη παρατείνουμε το ισχύον καθεστώς μέχρι τη σύναψη της νέας Σύμβασης.
Παράταση διάρκειας ισχύος του ακατάσχετου της χρηματοδότησης του διαχειριστή υποδομής
Με την προτεινόμενη ρύθμιση σχετικά με το ακατάσχετο της κρατικής χρηματοδότησης του διαχειριστή υποδομής (Ο.Σ.Ε.) εξασφαλίζουμε την οικονομική βιωσιμότητα και την απρόσκοπτη λειτουργία του Ο.Σ.Ε., με την θέσπιση της παράτασης διάρκειας ισχύος του ακατάσχετου των τραπεζικών του λογαριασμών στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, της απαγόρευσης συμψηφισμού των χρηματοδοτήσεων αυτών για οφειλές του Ο.Σ.Ε. προς το Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία κλπ., καθώς και της απαλλαγής του από την υποχρέωση έκδοσης και προσκόμισης ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, μέχρι την 30η.6.2022.
Παράταση αναστολής πληρωμών, συμψηφισμού και διαδικασιών είσπραξης χρεών του ΟΣΕ Α.Ε. έναντι του Δημοσίου που προέρχονται από καταπτώσεις εγγυήσεων δανείων
Για τον ίδιο λόγο, δηλαδή για την αντιμετώπιση της παντελούς έλλειψης ρευστότητας του ΟΣΕ και την αποφυγή καταστροφικών συνεπειών για τον φορέα αλλά και για το Ελληνικό Δημόσιο, παρατείνουμε έως 30.6.2022 τη διάρκεια ισχύος της διάταξης περί αναστολής πληρωμής, συμψηφισμού και διαδικασίας είσπραξης χρεών του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου, βεβαιωμένων ή μη, που προέρχονται από καταπτώσεις εγγυήσεων δανείων.
Έτσι ο Ο.Σ.Ε. θα μπορέσει να εισπράξει τη μηνιαία κρατική χρηματοδότηση και εν γένει χρήματα ώστε να εκτελεί τις οικονομικές του συναλλαγές, όπως πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού, κάλυψη λοιπών αναγκών άκρως ανελαστικών και απτόμενων της ασφάλειας κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, υπό συνθήκες κανονικότητας.
Κύρωση της από 15/12/2021 Συμφωνίας Τροποποίησης διατάξεων της από 24 Ιουλίου 2007 Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της «Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα».
Με εν λόγω τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ενεργοποιείται το δικαίωμα επαναφοράς του τμήματος Πάτρα – Πύργος του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, στην Παραχώρηση της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ.
Μια επιλογή για την οποία είμαστε υπερήφανοι, αφού αποτελούσε τη μόνη λογική κίνηση που διαθέταμε, προκειμένου το έργο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί.
Το έργο, λοιπόν, θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022, με χρόνο κατασκευής τους 40 μήνες, όμως τα πρώτα 56 χλμ. – ξεκινώντας από τον Πύργο – θα δοθούν σε κυκλοφορία πριν τους 35.
Σημειώνεται πως, με τη συμφωνία αυτή, ο Παραχωρησιούχος θα αναλάβει, εκτός της κατασκευής, τη λειτουργία και τη συντήρηση του δρόμου για 23 χρόνια, απαλλάσσοντας έτσι το Δημόσιο από επιπλέον έργα συντήρησης.
Ένα μεγάλο έργο ξεκινά και μια ακόμη δέσμευση της κυβέρνησής μας προς τους Έλληνες πολίτες, γίνεται πραγματικότητα.
Διαβάστε επίσης:
Κώστας Καραμανλής: Υπογράφηκε η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Πάτρα-Πύργος μετά την έγκριση της Κομισιόν
Κομισιόν: Πράσινο φως στην κρατική χρηματοδότηση 217 εκατ. ευρώ για το Πάτρα – Πύργος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike