Γιώργος Περιστέρης, CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Τέρνα ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Περιεχόμενα
Ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα που «έτρεχε» η Κοινωνία της Πληροφορίας μπήκε στην τελική ευθεία, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου της ΑΑΔΕ για τον έλεγχο των εμπορευματοκιβωτίων με στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, συνολικού προϋπολογισμού 80,068 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός «βγήκε» στον αέρα από την Κοινωνία της Πληροφορίας για λογαριασμό της ΑΑΔΕ στα μέσα Μαΐου, με την ΤΕΡΝΑ να είναι σύμφωνα με πηγές, η μόνη εταιρεία η οποία εκδήλωσε ενδιαφέρον για την υλοποίηση του έργου.
Η αξία σύμβασης μη περιλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης ανέρχεται στο ποσό των 80.068.288,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24 % (προϋπολογισμός χωρίς ΦΠΑ: 64.571.200,00 € ΦΠΑ: 15.497.088,00 €). Ενώ με το δικαίωμα προαίρεσης ανεβαίνει στα 103 εκατ. ευρώ (δικαίωμα προαίρεσης 23.250.000,00 ευρώ).
Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε είκοσι (20) μήνες συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας ελέγχου και παραλαβής παραδοτέων.
Αντικείμενο της Σύμβασης
Αντικείμενο της σύμβασης αποτελεί η δημιουργία για την Τελωνειακή Υπηρεσία της ΑΑΔΕ, ενός ολοκληρωμένου συστήματος για τον έλεγχο και την καταγραφή φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) κατά την διέλευσή τους από χερσαία συνοριακά σημεία και τελωνεία λιμένων, καθώς και την ψηφιακή παρακολούθηση της κίνησής τους κατά την κυκλοφορία τους εντός της χώρας.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, ο ανάδοχος (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή), θα προσφέρει το σύνολο των υπηρεσιών όπως τη διαμόρφωση της αρχιτεκτονικής του συστήματος, την καταγραφή και ανάλυση των απαιτήσεων των χρηστών, τον σχεδιασμό των τεχνικών λειτουργικών προδιαγραφών του λογισμικού εφαρμογών, την ανάπτυξη της μεθοδολογίας Ελέγχου και των Σεναρίων ελέγχου.
Σκοπός του έργου
Με το υπό υλοποίηση έργο επιδιώκεται η πρόληψη και καταστολή του λαθρεμπορίου-ειδικά στους τομείς του προϊόντων που επιβαρύνονται με Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.), ήτοι πετρελαιοειδή, καπνικά και αλκοολούχα και φόρους κατανάλωσης (καφές, ηλεκτρονικό τσιγάρο κ.λ.π.) μέσω του ολοκληρωμένου ελέγχου της διακίνησης των μέσων μεταφοράς τους.
Η εγκατάσταση και λειτουργία του Συστήματος θα συμβάλει στη διεύρυνση της επιχειρησιακής δυνατότητας για την επιτήρηση των εμπορευματικών ροών στο σύνολο της επικράτειας, με έμφαση στις επικίνδυνες για την εκδήλωση παραβατικότητας ζώνες (χερσαία σύνορα, λιμάνια, κεντρικοί συγκοινωνιακοί κόμβοι), όπως αυτές διαμορφώνονται στη βάση των ιδιαίτερων γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών της χώρας μας, σε συνδυασμό, και με τη φορολογική πολιτική των όμορων κρατών (ανάγκη διεξαγωγής ελέγχων σε σημαντικούς από πλευράς εμπορευματικής κίνησης οδικούς άξονες για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στη διακίνηση προϊόντων Ε.Φ.Κ., π.χ. διακίνηση από και προς Βουλγαρία και Ιταλία).
Σκοπός είναι να συμβάλει στην αντιμετώπιση του διασυνοριακού εγκλήματος και την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου προϊόντων, με την επιτήρηση των φορτίων που εισέρχονται και εξέρχονται από τη χώρα, με έμφαση στα προϊόντα ΕΦΚ, επιτρέποντας στις αρμόδιες τελωνειακές αρχές να εντοπίζουν καλύτερα τις αποστολές υψηλού κινδύνου και να παρεμβαίνουν στο καταλληλότερο σημείο της αλυσίδας εφοδιασμού.
Κάθε όχημα που θα επιλέγεται από την τελωνειακή υπηρεσία, ανάλογα με την επικινδυνότητα του φορτίου, θα εφοδιάζεται με GPS Tracker, το οποίο θα χρεώνεται ο οδηγός του με κατάθεση εγγύησης και την υποχρέωση της παράδοσής του στον προορισμό, είτε αυτό είναι εσωτερικό τελωνείο είτε τελωνείο εξόδου, για να του επιστραφεί η εγγύηση.
Πέραν του ελέγχου ολοκλήρωσης του δρομολογίου, θα ελέγχεται μέσω του Κέντρου Επιχειρησιακού Θαλάμου (Κ.Ε.ΘΑ.), η πορεία του οχήματος, ή η τυχόν εκτροπή του από τη φυσιολογική διαδρομή.
Διαβάστε επίσης:
ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: «Πράσινο φως» από τις πολωνικές αρχές στην εξαγορά των θυγατρικών από τη Masdar
Space Hellas: Εκσυγχρονίζει την ΕΜΥ – Παίρνει έργο €30 εκατ.
Γιώργος Περιστέρης: Τι σκέφτεται μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή