ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέες επενδύσεις συνολικού ύψους 250 εκατ. ευρώ σχεδιάζει για τη νέα χρονιά η ΑΒ Βασιλόπουλος, με στόχο την ενδυνάμωση και ανάπτυξη της παρουσίας της στην ελληνική αγορά.
Η ελληνική θυγατρική του ολλανδικού ομίλου AholdDehlaize εμφανίζεται αποφασισμένη να συνεχίσει το επενδυτικό πλάνο παρά την αρνητική συγκυρία και να προετοιμασθεί όσο το δυνατόν καλύτερα για την «επόμενη μέρα» του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Πάνω από 50 εκατ. ευρώ αναμένεται να αξιοποιηθούν για την προσθήκη νέων καταστημάτων και την ανακαίνιση υφιστάμενων, την ψηφιοποίηση των συστημάτων και τη βελτίωση των υποδομών της εφοδιαστικής αλυσίδας ενώ τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ αναμένεται να διατεθούν για τη μείωση των τιμών, αλλά και σε προσφορές που γίνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου σε συνεργασία με τους προμηθευτές της. Ένα ποσό που δαπανά σταθερά τα τελευταία χρόνια για να τονώσει την κατανάλωση και να διατηρήσει την ελκυστικότητά της στους καταναλωτές.
Πρόκειται για μια αναγκαία κίνηση, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά. «Βλέπουμε τον κόσμο να ζητάει καλύτερες τιμές. Θέλει να αγοράζει περισσότερα, με λιγότερα χρήματα. Είναι μια τάση που θα μας ακολουθεί…», σημείωσε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου μιλώντας στο διαδικτυακό συνέδριο που διοργάνωσε το CEO Clubs, προσθέτοντας πως βασική στόχευση της αλυσίδας είναι «να μπορέσει να προσφέρει λύσεις στον καταναλωτή που θα είναι οικονομικά αποδεκτές και θα απαντάνε στη συγκυρία».
Dark store 7.000 τμ. στο Ρέντη
Σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, η αλυσίδα όπως και κάθε επιχειρηματικός οργανισμός θα πρέπει να προσαρμοσθεί στις νέες καταναλωτικές τάσεις που προκύπτουν από την πανδημία, κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας τους.
Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΑΒ Βασιλόπουλος έθεσε στα μέσα Αυγούστου σε πιλοτική λειτουργία το πρώτο κατάστημα για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών του e-shop (το λεγόμενο και dark store στην ορολογία του λιανεμπορίου). Πρόκειται για ένα κανονικό κατάστημα με προϊόντα και υπαλλήλους, το οποίο ασχολείται αποκλειστικά με την ετοιμασία των ηλεκτρονικών παραγγελιών και δεν είναι ανοιχτό στο κοινό.
Βρίσκεται σε κομβικό σημείο στην περιοχή του Ρέντη και εκτείνεται σε 7.000 τμ. Διαθέτει σύγχρονα συστήματα διαχείρισης και αποθήκευσης και θα αποτελέσει την «αιχμή του δόρατος» για την περαιτέρω διείσδυση της εταιρείας στο χώρο του e-grocery, ο οποίος διατηρεί τη δυναμική που ανέπτυξε στη διάρκεια του lockdown. Αυτή τη στιγμή απασχολούνται περίπου 70 άτομα, ωστόσο όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία θα πλησιάσουν τους 400.
Νούμερο ένα επιλογή
«Είναι μια μεγάλη επένδυση που σηματοδοτεί τη δέσμευση μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Δεν είναι κάτι συνηθισμένο», σημειώνουν χαρακτηριστικά πηγές της εταιρείας, τονίζοντας πως το όλο project ανήλθε σε περίπου 12 εκατ. ευρώ.
Το επιθετικό πλάνο επενδύσεων της εταιρείας έρχεται σε μια χρονική στιγμή που ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο έντονος. Η Lidl μάλιστα δεν κρύβει πως φιλοδοξεί να κατακτήσει τη δεύτερη θέση, την οποία σήμερα κατέχει η ΑΒ Βασιλόπουλος. Ο κ. Σταύρου ξεκαθάρισε πως βασικό μέλημά του είναι να κάνει την ΑΒ «νούμερο ένα επιλογή στην καρδιά και στην επιλογή των καταναλωτών» για να συμπληρώσει πως σταδιακά οδεύει προς αυτή την κατεύθυνση.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση