Μια εβδομάδα νωρίτερα, μπήκαν στη «μάχη» της Βlack Friday που φέτος είναι στις 26 Νοεμβρίου, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.

Public – Media Markt, Κωτσόβολος και Πλαίσιο ξεκίνησαν από την Πέμπτη το βράδυ τις προσφορές για τους καταναλωτές , μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων, σηματοδoτώντας έτσι την έναρξη της Βlack Friday, η οποία άλλωστε τα τελευταία χρόνια δεν περιορίζεται σε μία ημέρα αλλά μετατρέπεται ουσιαστικά σε ένα 10ήμερο προσφορών.

Με χρονόμετρο που μετρούσε αντίστροφα στην αρχική σελίδα των e-shop τους, οι μεγάλες αλυσίδες έκαναν «πρεμιέρα» στις 8 το βράδυ παρουσιάζοντας τα προϊόντα που θα έχουν σε προσφορά όλες τις επόμενες ημέρες με αποκορύφωμα τη Black Friday, στις 26 Νοεμβρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρσι λόγω των περιοριστικών μέτρων τα καταστήματα ήταν κλειστά και οι αγορές της Black Friday έγιναν μόνο μέσω των e-shop. To γεγονός αυτό προκάλεσε κατακόρυφη αύξηση του τζίρου των ηλεκτρονικών αγορών κατά περίπου 73,5% συγκριτικά με το 2019 σύμφωνα με τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A). Μία τάση πάντως που αναμένεται να συνεχιστεί και τη φετινή χρονιά με τους καταναλωτές πλέον, λόγω πανδημίας, να είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Περιοριστικά μέτρα και προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα δημιουργούν νέα δεδομένα

Ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη βρίσκονται συνήθως στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών την περίοδο της Black Friday. Φέτος ωστόσο οι διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα έχουν προκαλέσει προβληματισμό σχετικά με ενδεχόμενες ελλείψεις στην αγορά.

Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι το ίδιο πρόβλημα παρατηρείται διεθνώς  και ότι οι σημαντικότερες επιπτώσεις αφορούν στα προϊόντα του κλάδου της τεχνολογίας όπως και στις οικιακές συσκευές. Οι ελλείψεις, όπως σημειώνουν, εντοπίζονται κυρίως στους επεξεργαστές, επηρεάζοντας με τη σειρά τους προϊόντα όπως κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Σε κάθε περίπτωση οι μεγάλες αλυσίδες τονίζουν την προετοιμασία που έχουν κάνει τους προηγούμενους μήνες ενόψει Black Friday αλλά και των Χριστουγέννων που ακολουθούν, σημειώνοντας ότι οι καταναλωτές θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν αγορές τους επιλέγοντας μεταξύ των προϊόντων που θα είναι διαθέσιμα και θα καλύπτουν τις ανάγκες τους.

Τέλος τη φετινή Black Friday η αγορά έχει να «αντιμετωπίσει» και τα περιοριστικά μέτρα που ισχύουν λόγω του κορονοϊού. Οι έλεγχοι που εφαρμόζονται στους πελάτες κατά την είσοδό τους στα καταστήματα, για πιστοποιητικό εμβολιασμού, νόσησης ή rapid test, λειτούργησαν τις πρώτες μέρες αποτρεπτικά για σημαντικό ποσοστό ανεμβολίαστων πολιτών. Μένει να φανεί εάν οι προσφορές της Black Friday θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και θα εκπληρώσουν τις προσδοκίες της αγοράς.

Διαβάστε επίσης:

Λιανεμπόριο: Τα τρία «αγκάθια» ενόψει Black Friday