Μετά τους επιτυχημένους χειρισμούς στο θέμα των αεροδρομίων και του Αστέρα Βουλιαγμένης ο επικεφαλής του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων θέλει να ολοκληρώσει με τους όσο το δυνατόν, ευνοϊκότερους για το δημόσιο όρους και την πώληση του ΟΛΠ. Παρά τις μεγάλες μέχρι τώρα καθυστερήσεις τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου οι τρεις επενδυτές (η κινεζική Cosco, η δανική APM Terminals , θυγατρική της Maersk και η ICTS από τις Φιλιππίνες) που πέρασαν στην τρέχουσα τελική φάση του διαγωνισμού θα καταθέσουν έκτος απροόπτου, δεσμευτική πρόταση, παρά τις όποιες αντίθετες φήμες ακούγονταν το προηγούμενο διάστημα.

Οι τρεις επενδυτές διεκδικούν το 51% του πακέτου μετοχών και σε βάθος πενταετίας το 16% μετά από τις ανάλογες επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ που θα είναι υποχρεωμένοι μέσω της σύμβασης να πραγματοποιήσουν.

Υπενθυμίζεται ότι όσον αφορα τα αεροδρόμια η  ανάληψη της 40ετούς λειτουργίας τους θα πραγματοποιηθεί το Φθινόπωρο του 2016 οπότε και θα καταβληθεί το τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ. Ο επενδυτής θα καταβάλλει σε ετήσια βάση, μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ και ποσό που αντιστοιχεί στο 28,6% του EBITDA. Ακόμη το συνολικό ποσό που θα καταβάλει στο Δημόσιο για τα 40 έτη παραχώρησης είναι 10,048 δισ. ευρώ.

Αστέρας 

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται, να επισημοποιηθεί η νέα συμφωνία μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, του προτιμητέου επενδυτή Jermyn Street Real Estate και της Εθνικής Τράπεζας για την ολοκλήρωση της παραχώρησης του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Αστέρας Βουλιαγμένης. Οι εμπλεκόμενες πλευρές έχουν καταλήξει σε αναπροσαρμοσμένη, κατά τις “επιταγές” του ΣτΕ, συμφωνία βάσει της οποίας το τίμημα διατηρείται στα 400 εκατ. ευρώ και προβλέπεται ήπια δόμηση και περιορισμένο αριθμό κατοικιών. Το ύψος της συνολικής επένδυσης να τοποθετείται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το αρχικό ΕΣΧΑΔΑ προβλέπει ήπια δόμηση, ανάπτυξη, δηλαδή όπου κεντρικό ρόλο θα έχουν δασικές εκτάσεις και χώροι πρασίνου. Ο συντελεστής δόμησης θα είναι 0,1875, ενώ από το σύνολο των 60.886 τ.μ. που επιτρέπεται να δομηθούν, θα αναπτυχθούν τα 56.500 τ.μ.