• Business

    Stellantis: Ξεκινά την αναζήτηση του διαδόχου του CEO, Carlos Tavares, καθώς αυξάνονται οι πιέσεις

    • Bloomberg

    Ο πρόεδρος του ομίλου Stellantis, John Elkann


    Ο πρόεδρος της Stellantis NV, John Elkann, έχει ξεκινήσει την αναζήτηση του διαδόχου του διευθύνοντος συμβούλου Carlos Tavares, το συμβόλαιο του οποίου λήγει στις αρχές του 2026.

    Η αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε την απόφαση και δήλωσε ότι αποτελεί μέρος του τακτικού σχεδιασμού διαδοχής, σε ερωτήσεις του Bloomberg News. Η πίεση στον διευθύνοντα σύμβουλο αυξάνεται λόγω των κακών επιδόσεων της Stellantis στις αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, που αποτελούν τη μεγαλύτερη ενιαία δεξαμενή κερδών της.

    Ο Elkann δεν έχει σχέδια για άμεση αλλαγή ηγεσίας και ο Tavares θα συμπεριληφθεί στη διαδικασία αναζήτησης, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα.

    Παρόλα αυτά, ο πρόεδρος είναι όλο και πιο δυσαρεστημένος με την κατάσταση στη Βόρεια Αμερική, όπου οι πωλήσεις έχουν επιβραδυνθεί και αρκετά στελέχη αποχώρησαν από την εταιρεία, δήλωσαν οι πηγές. Ο Elkann είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της Exor NV, του μεγαλύτερου μετόχου της Stellantis.

    Ο 66χρονος Tavares έχει ακολουθήσει μια αυστηρή πολιτική περικοπών κόστους, καθώς η Stellantis αντιμετωπίζει την εξασθενημένη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από τους κινέζους κατασκευαστές.

    Στις ΗΠΑ, η κατασκευάστρια εταιρεία Jeep και Chrysler παλεύει με υψηλά αποθέματα, προβλήματα ποιότητας και μείωση του μεριδίου αγοράς.

    Είναι «φυσιολογικό» για το διοικητικό συμβούλιο να αρχίσει να εξετάζει τον προγραμματισμό διαδοχής, δεδομένης της σημασίας της θέσης του διευθύνοντος συμβούλου, «χωρίς αυτό να έχει αντίκτυπο στις μελλοντικές συζητήσεις», καθώς εξακολουθεί να υπάρχει η δυνατότητα ο Ταβάρες να παραμείνει περισσότερο, δήλωσε εκπρόσωπος της Stellantis.

    Η μετοχή της Stellantis στις ΗΠΑ αυξήθηκε έως και 3,9% μετά την είδηση. Η μετοχή εξακολουθεί να έχει υποχωρήσει περισσότερο από το ένα τρίτο φέτος.

    Νωρίτερα αυτό το μήνα, οι επικεφαλής του δικτύου αντιπροσώπων της Stellantis στις ΗΠΑ επέκριναν τον Tavares ότι προΐσταται μιας «ταχείας υποβάθμισης» των εμπορικών σημάτων του κατασκευαστή που περιλαμβάνουν επίσης τις Ram και Dodge, προτρέποντάς τον να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για να απομακρύνει τα παλιά αποθέματα από τους χώρους τους. Η εταιρεία αντιμετωπίζει επίσης το ενδεχόμενο περισσότερων απεργιών στις ΗΠΑ και την Ιταλία τις επόμενες εβδομάδες.

    Η επίλυση των προβλημάτων στις ΗΠΑ θα αποτελέσει «ύψιστη προτεραιότητα» για τη Stellantis μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε αργά τη Δευτέρα η οικονομική διευθύντρια Natalie Knight, προσθέτοντας ότι η εταιρεία εργάζεται σκληρά για να βρει λύσεις που θα ικανοποιούν όλους τους ενδιαφερόμενους, συμπεριλαμβανομένων των εμπόρων.

    Η Stellantis δεσμεύτηκε πρόσφατα να επενδύσει περισσότερα από 406 εκατομμύρια δολάρια σε τρεις εγκαταστάσεις στο Μίσιγκαν.

    Παρόλα αυτά, ο Tavares έχει απαιτήσει πρόσθετες περικοπές στον προϋπολογισμό για να προστατεύσει την κερδοφορία, πυροδοτώντας ανησυχίες ότι η στρατηγική του μπορεί τελικά να θέσει σε κίνδυνο μακροπρόθεσμα έργα και ροές εσόδων, αναφέρουν πηγές.

    Ο διευθύνων σύμβουλος έχει περικόψει θέσεις εργασίας και έχει μειώσει την παραγωγική ικανότητα των αμερικανικών εργοστασίων από τότε που η πτώση των πωλήσεων στις ΗΠΑ μείωσε σχεδόν στο μισό τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου.

    Προχωρά σε πωλήσεις περισσότερων περιουσιακών στοιχείων και διατύπωσε το ενδεχόμενο να καταργήσει μία ή περισσότερες από τις 14 μάρκες του ομίλου για να προστατεύσει τα κέρδη.

    Το διοικητικό συμβούλιο της Stellantis πρόκειται να συνεδριάσει στις ΗΠΑ στις 9 και 10 Οκτωβρίου για να αξιολογήσει τα σχέδια που έχουν τεθεί σε εφαρμογή για την ανάκαμψη της επιχείρησης στην περιοχή, ανέφεραν πηγές.

    Ο διευθύνων σύμβουλος κέρδισε επαίνους για την αποτελεσματική προσπάθειά του τα χρόνια που ακολούθησαν τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της γαλλικής PSA το 2021, επειδή έκανε τον όμιλο πιο λιτό, ενισχύοντας τις αποδόσεις.

    Τους μήνες που ακολούθησαν την πανδημία, η Stellantis επωφελήθηκε από τη συσσωρευμένη ζήτηση και τις υψηλές τιμές των οχημάτων, με τις μετοχές να κορυφώνονται πριν από έξι μήνες. Τον Ιούλιο, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πτώση 48% στα καθαρά κέρδη του πρώτου εξαμήνου.

    «Οι οικονομικές προοπτικές του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας επιβάλλουν την επανεξέταση των επενδύσεων με στόχο την εστίαση σε εκείνες που συμβάλουν περισσότερο στην ικανοποίηση των πελατών και στην απόδοση της εταιρείας  χωρίς συμβιβασμούς στη συμμόρφωση με τους κανονισμούς, ιδίως το CO2», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Stellantis.

    Διαβάστε επίσης:

    Stellantis: Διακόπτει την παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού Fiat 500e λόγω πτώσης της ζήτησης

    Stellantis: Γιατί επενδύει πάνω από $400 εκατ. σε τρία εργοστάσια των ΗΠΑ

    Stellantis: Νέες περικοπές βαρδιών και θέσεων εργασίας στα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ



    ΣΧΟΛΙΑ