ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Να επενδύσουν 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ στην κατασκευή ενός εργοστασίου στην Ισπανία, το οποίο θα παράγει μπαταρίες υπερταχείας φόρτισης (LFP) για ηλεκτρικά οχήματα, σχεδιάζουν η Stellantis και η κινεζική Contemporary Amperex Technology (CATL).
Το εργοστάσιο που θα δημιουργηθεί στη Σαραγόσα, θα ξεκινήσει να παράγει μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP) έως τα τέλη του 2026, ανέφεραν σήμερα οι εταιρείες σε κοινή τους δήλωση.
Η εγκατάσταση θα μπορούσε να φτάσει σε χωρητικότητα τα 50 gigawatt/h, ανάλογα με την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και τη συνεχή υποστήριξη από τις ισπανικές αρχές και τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημείωσαν οι εταιρείες.
«Η Stellantis αγκαλιάζει όλες τις διαθέσιμες προηγμένες τεχνολογίες στις μπαταρίες, προκειμένου να διαθέσει ανταγωνιστικά προϊόντα στους πελάτες της, όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο πρόεδρος John Elkann.
Από την άλλη, η CATL παραμένει ο παγκόσμιος ηγέτης στην κατασκευή μπαταριών.
Σημειώνεται ότι η Ευρώπη δυσκολεύεται στην προσπάθειά της να οικοδομήσει μια εγχώρια βιομηχανία μπαταριών που θα μπορούσε να αποδυναμώσει την κυριαρχία της Κίνας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Μάλιστα, η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Northvolt υπέβαλε αίτηση πτώχευσης τον περασμένο μήνα, ενώ άλλα projects έχουν καθυστερήσει ή ακυρωθεί.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Stellantis, στρέφονται στις φθηνότερες μπαταρίες LFP, προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες, που μέχρι στιγμής απέφευγαν τις υψηλές τιμές των EV.
Σημειώνεται ωστόσο ότι οι μπαταρίες LFP δεν είναι μόνο φθηνότερες από εκείνες με δομή NMC (νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου) αλλά και ασφαλέστερες.
«Χρειαζόμαστε τις μπαταρίες LFP και θα τις αποκτήσουμε, καθώς πρόκειται για μια ανταγωνιστική λύση στον τομέα του κόστους για την κατασκευή προσιτών αυτοκινήτων για τη μεσαία», είχε δηλώσει πέρσι, ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares.
Υπενθυμίζεται ότι ο Tavares παραιτήθηκε πριν από μια εβδομάδα περίπου, μετά τα απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου του ομίλου, αλλά και τη διελκυστίνδα με σωματεία και επίσημους εμπόρους στις ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μπαταρία LFP δημιουργήθηκε αρχικά από την κοινοπραξία SAIC-GM μαζί με την CATL που ιδρύθηκε στη Σαγκάη το 1997.
Σήμερα, η κοινοπραξία κυκλοφορεί μια νέα κυψέλη μπαταρίας LFP, με πολλαπλασιαστή 6C, επιτρέποντας ρυθμούς επαναφόρτισης έως και 200 χλμ σε μόλις πέντε λεπτά, καθιστώντας την την πιο γρήγορη φόρτιση μπαταρίας στην Κίνα.
Διαβάστε επίσης:
Stellantis: O CEO της κατασκευάστριας των Fiat και Jeep παραιτήθηκε αιφνίδια – Το παρασκήνιο
Stellantis: Κλείνει το εργοστάσιο στο Λούτον και επενδύει 50 εκατ. λίρες σε ηλεκτρικά οχήματα
Stellantis: Βουτιά 27% στα έσοδα τριμήνου – Πώς σχεδιάζει να ανακτήσει τη χαμένη εμπιστοσύνη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συνάντηση Στάρμερ – Μακρόν: Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την Ουκρανία για όσο χρειαστεί
- Χάρης Δούκας στην ΚΕΔΕ: Άλλα στα λόγια και άλλα στις πράξεις
- Φωτιές στο Λος Άντζελες: Η Καλιφόρνια απαγόρευσε στις ασφαλιστικές ν’ ακυρώσουν τα συμβόλαια κατοικιών που επλήγησαν
- Λος Άντζελες: Με πίνακα του Αλέκου Φασιανού εγκαταλείπει το φλεγόμενο σπίτι του (video)