Επί τα χείρω αναθεώρησε την πρόβλεψή της για τα κέρδη του έτους η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, επικαλούμενη ένα κοστοβόρο σχέδιο που θα τη βοηθήσει να επιστρέψει στην ομαλοποίηση της παραγωγής, εν μέσω μιας επιβραδυνόμενης και πιο ανταγωνιστικής αγοράς.

Ειδικότερα, το προσαρμοσμένο περιθώριο λειτουργικών εσόδων θα διαμορφωθεί από 5,5% έως 7% φέτος, σε σχέση με την προηγούμενη πρόβλεψη για διψήφιο ποσοστό, ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία τη Δευτέρα, σύμφωνα με το Bloomberg.

1

Επίσης, προβλέπει ότι οι ελεύθερες ταμειακές ροές θα κινηθούν καθοδικά από 5 δισεκατομμύρια έως 10 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι προηγούμενης θετικής πρόβλεψης.

Η μετοχή της Stellantis σημείωνε βουτιά 14% στις 11:20 ώρα Ελλάδος τη Δευτέρα, στα χαμηλότερα επίπεδα ενδοημερήσιας διαπραγμάτευσης από τον Δεκέμβριο του 2022, ενώ έχει υποχωρήσει 31% φέτος.

Η Stellantis είναι η τελευταία προσθήκη στη λίστα των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες μείωσαν τις προοπτικές για τα κέρδη τους, με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Carlos Tavares, να δέχεται ιδιαίτερα έντονη πίεση τον τελευταίο καιρό.

Σημειώνεται ότι και η Volkswagen, ανακοίνωσε δυσοίωνες προβλέψεις για δεύτερη φορά μέσα σε τρείς μήνες.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Aston Martin σήμερα με τις BMW, Mercedes-Benz και Volvo Car, οι οποίες μείωσαν τις προοπτικές των κερδών τους τον περασμένο μήνα.

Το τελευταίο διάστημα, επενδυτές, έμποροι και συνδικάτα της Stellantis, έχουν αναγκάσει τον Tavares να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των χαμηλών πωλήσεων και ένα διογκωμένο απόθεμα.

Από εδώ και στο εξής, η εταιρεία υπόσχεται πιο “επιθετικές” κινήσεις, προκειμένου να επαναφέρει σε νορμάλ επίπεδα την παραγωγή οχημάτων, με στόχο να μην υπάρχουν περισσότερα από 330.000 οχήματα στις αντιπροσωπείες μέχρι το τέλος του 2024, αντί του αρχικού στόχου του πρώτου τριμήνου του 2025.

Zητείται αντικαταστάτης του Tavares;

Από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, ο 66χρονος Πορτογάλος Carlos Tavares, έχει καταφέρει να τοποθετήσει τη Stellantis ανάμεσα στις μεγαλύτερες δυνάμεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Εντούτοις, με το συμβόλαιό του να λήγει στις αρχές του 2026 και τις πρόσφατες χαμηλές επιδόσεις  της Stellantis στη Βόρεια Αμερική, η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία αναζήτησης του νέου CEO.

Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου, John Elkann, πρόκειται για ένα αρκετά περίπλοκο και χρονοβόρο εγχείρημα, στο οποίο μάλιστα θα συμμετέχει κι ο ίδιος ο Tavares, με συμβουλευτικό ρόλο.

Ο Elkann δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ο Πορτογάλος να επεκτείνει την περίοδο ηγεσίας του στη Stellantis, ωστόσο,  ο ανταγωνισμός είναι αρκετά μεγάλος.

Την ίδια στιγμή, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο Tavares ενδέχεται να μην ολοκληρώσει τη θητεία του στον Όμιλο, με το συμβόλαιό του να φτάνει στη λήξη του ακόμη κι εντός του 2025.

Διαβάστε επίσης: 

Aston Martin: Mειώνει τις προβλέψεις για τα ετήσια αποτελέσματα

Volkswagen: Δεύτερη μείωση των προβλέψεων για τα ετήσια έσοδα και κέρδη

Mark Zuckerberg: Κέρδισε το στοίχημα της Meta – Πάνω από τα 200 δισ. δολάρια η περιουσία του