• Business

    Στέλιος Χατζηιωάννου: Τέλος στη διαμάχη για την αγορά 56 Airbus από την EasyJet

    • NewsRoom

    Sir Στέλιος Χατζηιωάννου


    Ο επιχειρηματίας και μεγαλύτερος μέτοχος της EasyJet Sir Στέλιος Χατζηιωάννου αποφάσισε να κηρύξει εκεχειρία στη διαμάχη των προηγούμενων ετών με το διοικητικό συμβούλιο της EasyJet για την αγορά 56 Airbus, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.

    Ειδικότερα, ο επιχειρηματίας υπερψήφισε την πρόταση για την παραγγελία, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων, στη συνέλευση που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα την Τετάρτη, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

    Η βρετανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι άσκησε δικαιώματα προαίρεσης βάσει υπάρχοντος συμβολαίου με την Airbus για να παραγγείλει τα αεροπλάνα, τα οποία θα παραδοθούν στο διάστημα μεταξύ 2026 και 2029.

    Οι επενδυτές της EasyJet ψήφισαν επίσης την αναβάθμιση 18 A320neo στο  μοντέλο A321.

    Ο πρόεδρος  της εταιρείας, Stephen Hester, δήλωσε την Τετάρτη σε μια έκτακτη γενική συνέλευση ότι το διοικητικό συμβούλιο «πιστεύει ότι η αγορά αεροσκαφών θα συνεισφέρει στις θετικές αποδόσεις της εταιρείας και την επίτευξη των στρατηγικών μας στόχων».

     Πολύχρονη διαμάχη

    Ο Χατζηιωάννου, ο οποίος ίδρυσε την EasyJet το 1995, παραιτήθηκε από το διοικητικό συμβούλιο το 2010 και έκτοτε έχει συγκρουστεί αρκετές φορές με τη διοίκηση.

    Τον Δεκέμβριο του 2020, η EasyJet συμφώνησε με την Airbus να αναβάλει ορισμένες παραδόσεις αεροσκαφών στο πλαίσιο της συμφωνίας του 2013, επειδή η πανδημία COVID-19 είχε θέσει τα οικονομικά της υπό σοβαρή πίεση.

    Ο ιδρυτής Στέλιος Χατζηιωάννου είχε διαφώνησε έντονα με την αγορά επιπλέον αεροπλάνων τύπου Airbus την περίοδο της πανδημίας.

    Η «εκεχειρία» μεταξύ των δύο πλευρών έχει φέρει ανακούφιση στους άλλους επενδυτές που έχουν κουραστεί από τις διαμάχες μεταξύ της αεροπορικής εταιρείας και του μεγαλύτερου μετόχου της, ο οποίος έχει επίσης ζητήσει την απομάκρυνση του Διευθύνοντος Συμβούλου Johan Lundgren κατά τη διάρκεια μίας ακόμη τεράστιας έντασης μεταξύ των δύο πλευρών το 2020.

    Διαβάστε επίσης:

    Γιατί ο Sir Stelios δεν μπήκε στην αύξηση κεφαλαίου της easyJet



    ΣΧΟΛΙΑ