ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η δεύτερη καλύτερη ιδέα που είχε –σύμφωνα με τον ίδιο-, ήταν να δημιουργήσει έναν πολυσχιδή επιχειρηματικό όμιλο, την easyGroup, με επίκεντρο την λέξη «easy». Μια απλή αγγλική λέξη που εξελίχθηκε σε ένα από τα διάσημα brands του κόσμου, αποφέροντάς του ένα σταθερό εισόδημα υπό την μορφή loyalties. Μάλιστα, προκειμένου να προστατεύσει τα πνευματικά δικαιώματα του brand, δαπανά κάθε χρόνο 3 εκατ. λίρες σε δικαστικά έξοδα με στόχο την αποτροπή της παράνομης χρήσης του.
Ο Στέλιος Χατζηιωάννου, ο οποίος το 2006 έλαβε τον τίτλο του ιππότη (Sir) από την Βασίλισσα Ελισάβετ, μιλάει στο mononews.gr για τη νέα πραγματικότητα στην παγκόσμια οικονομία, σχολιάζει τις αλλαγές που έφερε η πανδημία στον κόσμο των επιχειρήσεων και στην καθημερινότητά του, αναφέρεται στη σφοδρή διαμάχη με τους σημερινούς διοικούντες την easyJet ενώ κάνει ιδιαίτερη μνεία στις κινήσεις του ιδρύματός «Stelios Philanthropic Foundation», που δημιουργήθηκε για να συντονίσει τις φιλανθρωπικές δράσεις του. Τις οποίες ξεκίνησε πριν από 14 χρόνια, όταν πλησίαζε στην ηλικία των 40 ετών.
Συνομιλήσαμε με τον κ. Χατζηιωάννου, ή Στέλιο όπως προτιμάει να τον αποκαλούν, την περασμένη Παρασκευή στα νέα γραφεία του ιδρύματος στην Αθήνα, με αφορμή τη συνάντηση του με μαθητές των εκπαιδευτηρίων «Δούκα», στους οποίους προσφέρει υποτροφίες για το πρόγραμμα International Baccalaureate. Πρόκειται για νεοκλασικό κτήριο εκλεπτυσμένης αρχιτεκτονικής στο Κολωνάκι, το οποίο απέκτησε από την οικογένεια Σβορώνου, του σημαντικού Έλληνα ακαδημαϊκού Νίκου Σβορώνου.
«Είναι μια καλή λύση για το ίδρυμα, το οποίο πλέον έχει έναν χώρο στην Ελλάδα», σημειώνει, προσθέτοντας πως υπό κανονικές συνθήκες το κτήριο μπορεί να φιλοξενήσει εκδηλώσεις, αφού διαθέτει άνετους και καλαίσθητους εσωτερικούς χώρους. Εκεί εργάζεται και ο ίδιος, όταν βρίσκεται στην Αθήνα και όχι στο Μονακό, στη Λευκωσία ή στο Λονδίνο, το οποίο έχει να επισκεφθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο.
Προσηλωμένος στην κοινωνική προσφορά
Η φιλανθρωπία και η προσφορά στην κοινωνία τον απασχολεί έντονα. Δεν είναι τυχαίο πως αφιερώνει μεγάλο μέρος της ημέρας του στις δράσεις του ιδρύματος (περίπου το 1/3 των ωρών εργασίας). «Δεν θα θέλουμε να κάνουμε μια δωρεά και τέλος, αλλά θέλουμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε… Δεν κάνουμε πυροτεχνήματα», επισημαίνει και σπεύδει να συμπληρώσει πως «τώρα υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη για προσφορά απ’ ότι πριν».
Μάλιστα, μετά την έξαρση της πανδημίας που παρατηρείται τελευταία σκέφτεται πολύ σοβαρά να προχωρήσει ξανά τα φετινά Χριστούγεννα στη δωρεά διατακτικών σίτισης στο νοσηλευτικό προσωπικό της χώρας, όπως είχε πράξει στη διάρκεια του καθολικού lockdown την περασμένη Άνοιξη. Τότε, είχε προσφέρει διατακτικές σίτισης συνολικής ονομαστικής αξίας 300.000 ευρώ για την παροχή φαγητού σε 3.000 νοσηλευτές 25 δημόσιων νοσοκομείων στην Αττική.
«Είναι μια κίνηση απλή, άμεση και πολύ απτή. Και μπορείς να την κάνεις συχνά», σημειώνει αναλύοντας το σκεπτικό της πρωτοβουλίας ενώ λέει πως όταν άρχισε να σκέπτεται πώς θα μπορούσε να βοηθήσει στην εποχή του κορονοϊού, ήθελε να αποφύγει πρωτοβουλίες πολύπλοκες και χρονοβόρες. Στα σχέδια του είναι και η συνέχιση του προγράμματος υποτροφιών στα εκπαιδευτήρια Δούκα, προκειμένου να βοηθηθούν νέα παιδιά με όρεξη και δυνατότητες για μάθηση. Άλλωστε, το ίδρυμα προσφέρει υποτροφίες σε νέους που επιθυμούν να φοιτήσουν σε σχολεία και πανεπιστήμια όπου φοίτησε και ο ίδιος ο Στέλιος, όπως τα εκπαιδευτήρια Δούκα στην Αθήνα, αλλά και το LSE και το City University στο Λονδίνο.
Επιχειρηματικό «άνοιγμα» στην εκπαίδευση
Η εκπαίδευση αποτελεί και το τελευταίο επιχειρηματικό εγχείρημά του. Μαζί με τον παλιό του συμμαθητή στα εκπαιδευτήρια Δούκα, Δρ. Κωνσταντίνο Κυρίτση, δημιούργησαν την ηλεκτρονική πλατφόρμα easystudies.gr, την οποία φιλοδοξούν να μετατρέψουν σε αντίστοιχο του Booking.com, για την αναζήτηση σπουδών. Με μια απλή επίσκεψη, οι υποψήφιοι φοιτητές μπορούν να ενημερωθούν για τις προοπτικές που προσφέρουν οι σπουδές σε διαφορετικές χώρες του κόσμου.
Αναγνωρίζει βέβαια ότι η εποχή δεν είναι εύκολη για επενδύσεις (π.χ. για την ταξιδιωτική βιομηχανία), παρ’ ότι κάποιοι επωφελούνται από τις αλλαγές που φέρνει η πανδημία στις καταναλωτικές συνήθειες (ηλεκτρονικό εμπόριο, συνδρομητική τηλεόραση). Η τεχνολογία (software) είναι ένας τομέας που θεωρεί πως παρουσιάζει ενδιαφέρον και θα μπορούσε να επενδύσει άμεσα (καθώς έχει ήδη επενδύσει έμμεσα σε εταιρείες που εδρεύουν στο Silicon Valley).
Στον «πάγο» η επένδυση στο Cine Paris
Η πανδημία είναι και ο βασικός λόγος που αποφάσισε να «παγώσει» την επένδυση στον εμβληματικό πολυχώρο Cine Paris στην Πλάκα, τον οποίο αγόρασε πριν από περίπου τρία χρόνια και μεταβίβασε στο Ίδρυμα. Το σχέδιο προέβλεπε να συνεχισθεί η λειτουργία του θερινού σινεμά στην ταράτσα του κτηρίου (με μοναδική θέα στην Ακρόπολη) από τον επιχειρηματία που το μίσθωσε και η αίθουσα στο ισόγειο να φιλοξενεί συνεδριάσεις.
Ανάλογη πίεση εκτιμά πως δεχθούν πολλές ακόμη επενδύσεις στην Ελλάδα εξαιτίας της δραματικής πτώσης του τουρισμού…Αναγνωρίζει πάντως πως το επενδυτικό κλίμα στην χώρα μας έχει βελτιωθεί αισθητά σε σύγκριση με πριν πέντε χρόνια.
Σχολιάζοντας, τέλος, την πολύκροτη αντιπαράθεση με τους σημερινούς διοικούντες της easyJet, τους χαρακτηρίζει «αχρείους» και υπογραμμίζει πως η στάση τους είναι πολύ ύποπτη, ενώ αναρωτιέται γιατί επιμένουν να αγοράζουν αεροσκάφη, τη στιγμή που η εταιρεία έχει απωλέσει περίπου 1,3 δισ. λίρες τους τελευταίους 12 μήνες και μέσα σε αυτό το περιβάλλον!
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα